KFC, Domino’s, Pizza Hut, Taco Bell: Γιατί η Ελλάδα ξαναμπαίνει στο ραντάρ των ξένων αλυσίδων

Ψήφο εμπιστοσύνης από τις αλυσίδες εστίασης στην ελληνική αγορά - Το νεανικό κοινό ζητά αμερικανικό street food, γρήγορους ρυθμούς και... TikTok

KFC, Domino’s, Pizza Hut, Taco Bell: Γιατί η Ελλάδα ξαναμπαίνει στο ραντάρ των ξένων αλυσίδων

Εστιάζοντας στο εφηβικό κοινό, που μαθαίνει τις εξελίξεις και τα trends μέσα από τα social media και δη το TikTok, οι ξένες αλυσίδες εστίασης ξαναβλέπουν με θετικό μάτι την ελληνική αγορά, ως ένα σταθερό πεδίον δόξης λαμπρόν, στο οποίο δεν διστάζουν να δοκιμάσουν τις αντοχές τους.

Από την Pizza Hut που επανήλθε στη χώρα πριν από μερικούς μήνες, τα KFC που από το 2020 αναπτύσσουν το δίκτυο καταστημάτων τους με σταθερά βήματα, την Domino’s που απολαμβάνει τη θέση του 2ου παίκτη στην κατηγορία της πίτσας στην εγχώρια αγορά -με την κορυφή να φιλοξενεί σταθερά την Pizza Fan- μέχρι την Taco Bell, που ανακοίνωσε ότι μπαίνει κι αυτή στο παιχνίδι του γρήγορου φαγητού.

Μεξικάνικο Taco Bell στην Ελλάδα

Ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο, η Food Plus ΑΕΒΕ, franchisee της YUM! Brands Inc., είχε προαναγγείλει την ανάληψη της διαχείρισης των καταστημάτων Taco Bell στην Ελλάδα, με στόχο της διοίκησης να προσθέτει κάθε χρονιά στο δίκτυο της Tex-Mex αλυσίδας περίπου 4-5 καταστήματα.

Και πλέον ακολούθησε η επίσημη ανακοίνωση που εστιάζει σαφώς το ενδιαφέρον της αλυσίδας στο νεανικό κοινό, με τάκος, κεσαντίγιας, μεξικανικά πιάτα και την κλασική συνταγή Crunchy Taco που αποτελεί αναπόσπαστο προϊόν του μενού από τότε που ο πρώην πεζοναύτης Glen Bell άνοιξε το πρώτο εστιατόριο το 1962, μέχρι και σήμερα που έχει εξελιχθεί σε αλυσίδα, η οποία διατηρεί ήδη πάνω από 8.500 εστιατόρια παγκοσμίως.

KFC Domino's Pizza Hut Taco Bell

«Στα Taco Bell, είμαστε παγκοσμίως γνωστοί για τις τολμηρές γεύσεις και τις μοναδικές εμπειρίες απόλαυσης που παρέχουμε στα εστιατόριά μας», σημείωσε ο Chet Patel, Chief Marketing Officer της Taco Bell UK & Europe κατά την αναγγελία του λανσαρίσματος του tex mex concept στην ελληνική αγορά το φετινό καλοκαίρι. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρνουμε το Taco Bell στην Ελλάδα και ανυπομονούμε να συνδεθούμε με τους Έλληνες λάτρεις του street food».

Τα KFC που αγαπούν οι Zalpha

Ακόμη ένα αμερικανικό σήμα που αναπτύσσεται στην Ελλάδα υπό την Food Plus ΑΕΒΕ από το 2020, που πλέον λειτουργεί και διαχειρίζεται ένα δίκτυο 21 – συνολικά- ιδιόκτητων εστιατορίων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα με το σήμα KFC, απασχολώντας συνολικά περισσότερα από 650 άτομα.

Σημαντικό είσοδο της KFC στην εγχώρια αγορά, ήταν το γεγονός ότι μετά την πανδημία, η Food Plus άλλαξε ιδιοκτησιακό καθεστώς, με τον Γιώργο Τάνε και τη σύζυγό του Έλλη Ιωάννου, να αποφασίζουν να επενδύσουν σταδιακά στην ανάπτυξη ενός ιδιόκτητου δικτύου καταστημάτων, που στα τέλη του 2023 έφταναν τα 17.

Ανάμεσά τους, στα εμπορικά κέντρα Village στη Θηβών, στο Athens Metro Mall, στο Cosmos στη Θεσσαλονίκη, στο Escape στο Ίλιον, στο River West στο Αιγάλεω, στο Spart park στα Σπάτα, στο One Salonica επίσης στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε μεγάλες εμπορικές πιάτσες όπως το Μαρούσι και η Νέα Σμύρνη, όλα σημεία και πιάτσες με έντονο αγοραστικό και ψυχαγωγικό ενδιαφέρον για τους νέους και τους εφήβους.

KFC Domino's Pizza Hut Taco Bell

Από το 2021 μέχρι και το 2023 η εταιρεία κατέρτισε ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 8 εκατ. ευρώ που περιελάμβανε την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων και τις ανακαινίσεις του παλαιού δικτύου καταστημάτων.

Τέσσερα νέα λειτούργησε η εταιρεία μέσα στη χρήση του 2024, βάζοντας τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση διαχείρισης στα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν στο ΓΕΜΗ. Ενδεικτικό είναι πως το πιο πρόσφατο από αυτά τα σημεία άνοιξε τις πύλες του στις 15 Νοεμβρίου όταν εγκαινιάστηκε το πρώτο drive through KFC στο Γέρακα, ένα concept που άντλησε την έμπνευσή του από το επίσης fast food concept των McDonald’s.

Η εταιρεία έκλεισε τη χρήση του 2023 με υψηλή κερδοφορία και τον κύκλο εργασιών της να ανέρχεται σε € 42.034.257,75 έναντι € 27.625.882,64 της προηγούμενης χρήσης, ήτοι αύξηση κατά € 14.408.375,11 ή 52,16%.

Pizza Hut, η μεγάλη επιστροφή

Η ίδια εταιρεία ανέλαβε να συστήσει την και να αναπτύξει στην ελληνική αγορά το σήμα Pizza Hut όταν άνοιξε το πρώτο της σημείο το 1989 Κεφαλάρι, στην Κηφισιά. Λίγο πριν την έναρξη της οικονομικής κρίσης η Pizza Hut είχε φτάσει στο απόγειο της δόξας της με παραπάνω από 45 καταστήματα κυρίως στην Αθήνα και με μικρή παρουσία στην περιφέρεια.

Όλα άλλαξαν όταν η μητρική εταιρεία αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2020, εν μέσω πανδημίας, κλείνοντας το δίκτυο των 16 καταστημάτων της, όπου απασχολούνταν περίπου 180 εργαζόμενοι.

Οι αρχές του 2025, ωστόσο, βρήκε το pizza brand να κάνει… ποδαρικό με τη βοήθεια του κυπριακού ομίλου PHC Franchised Restaurants Public Ltd στο πρώτο της κατάστημα στο Παγκράτι, στην οδό Υμηττού 120, στο χώρο που φιλοξενούσε έως και πριν από μερικά χρόνια την καφετέρια του Χρήστου Λέτζου, αρχικά μόνο για take away.

KFC Domino's Pizza Hut Taco Bell

Η PHC Franchised Restaurants Public Ltd είναι συμφερόντων Λύσανδρου Ιωάννου η οποία αναπτύσσει την αμερικανική αλυσίδα στην Κύπρο. Στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Ντουμής με παρουσία πάνω από τριάντα χρόνια στον χώρο της εστίασης σε Ελλάδα, Κύπρο και Μέση Ανατολή.

Σχετικά με την ανάπτυξη του concept, έχει γίνει σχεδιασμός για το 2025 και το 2026 σε συνεργασία με τον αμερικανικό όμιλο Yum! Brands. Αυτή τη στιγμή, ο όμιλος PHC διαχειρίζεται περίπου 120 εστιατόρια σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η διαχρονική Domino’s

Από το 1960 όταν ο Tom και ο James Monaghan αγόρασαν μια μικρή πιτσαρία στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ, μέχρι την εξέλιξή της σε ένα δυναμικό food concept που γνώρισε άνθηση παγκοσμίως και σήμερα μετρά πάνω από 21.300 καταστήματα και την είσοδό της στην Ελλάδα, η Domino’s Pizza αποτελεί σταθερή αξία για τους λάτρεις του συγκεκριμένου street food – κι όχι μόνο του νεανικού.

Η πορεία της Domino’s Pizza στην Ελλάδα ξεκινάει τον Μάιο του 1996, χρονιά στην οποία λειτούργησε και η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας λειτούργησε το 1996.

KFC Domino's Pizza Hut Taco Bell

Η Daufood Greece Μονοπρόσωπη Α.Ε., που είναι master franchisee της Domino’s Pizza στην Ελλάδα, εμφάνισε πωλήσεις που το 2023 ανήλθαν σε 26,42 εκατ. ευρώ έναντι 22,63 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ αύξησε θεαματικά την κερδοφορία της, από τα 1,38 εκατ. ευρώ στα 2,34 εκατ. ευρώ.

Στην χώρα μας η εταιρεία διαθέτει 48 καταστήματα, τόσο εταιρικά όσο και μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchise).

Η Daufood είναι σήμερα ο μεγαλύτερος Master Franchisee της Domino’s Pizza στον κόσμο αφού διαχειρίζεται τα δικαιώματα του brand σε 14 χώρες. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται η Πορτογαλία, η Αυστρία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Ουγγαρία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κύπρος, η Μάλτα, το Κόσοβο, η Σερβία, η Βόρεια Μακεδονία και η Ελλάδα.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο