«Το 2024 ήταν μια καλή χρονιά για την εταιρεία», είπε ο νέος CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Sebastian Sanchez, σε ειδικό event που διοργάνωσε η εταιρεία .
«Σε αντίθεση με του πρώτους μήνες του 2025», συμπλήρωσε με ειλικρίνεια ο νέος CEO. Για να σπεύσει να εξηγήσει: «Είχαμε μια δύσκολη αρχή, αλλά τα καλύτερα έρχονται», είπε τονίζοντας ότι το καλοκαίρι θα είναι κρίσιμο για τις πωλήσεις όλου του έτους, όμως πιστεύει ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση.
Σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα του 2024, φέτος «η αγορά στο πρώτο πεντάμηνο του έτους είναι πεσμένη».
Ανατιμήσεις
Η εταιρεία θεωρεί ότι ο στόχος της μέγιστης παραγωγικότητας, που είναι 62.000 τόνοι κριθαριού θα επιτευχθεί – εκτός απροόπτου. Γιατί αν υπάρξει καινούργια κρίσημ ενδέχεται να μην μπορεί να απορροφήσει την εν λόγω ποσότητα.
Καλύτερες οι επιδόσεις της εταιρείας στα ράφια των σούπερ μάρκετ απ’ ότι στη Horeca
Το 2024 η εταιρεία έκανε ανατιμήσεις – το ποσοστό ήταν κάτω από 3%, επισημαίνουν τα στελέχη της που παρευρίσκονταν στην εκδήλωση. Το 2025 έγιναν ανατιμήσεις στις φιάλες. Η εταιρεία δεν έχει πλάνο ανατιμήσεων για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Σούπερ μάρκετ vs Horeca
Όπως ανέφερε ο κ. Sanchez, τα πράγματα βαίνουν καλύτερα για τα brands της εταιρείας που διακινούνται στα σούπερ μάρκετ, σε σχέση με την πορεία τους στη Horeca.
Αυτό είναι αναμενόμενο, αν σκεφτεί κανείς ότι ο Ελληνας καταναλωτής παραμένει πιεσμένος, με το 60% να δηλώνει ότι τα οικονομικά του είναι χειρότερα από πέρυσι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ, ενώ ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 60% να δηλώνει ότι όσον αφορά τις αγορές του, περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

Από την αρχή του έτους, οι λιανέμποροι παρουσίασαν ανάπτυξη 5%, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για καταστήματα εστίασης, κάτι που αποδεικνύεται και από τα στοιχεία των Cash & Carry, που αποτελούν και τους βασικούς προμηθευτές της Horeca: τα νούμερα δείχνουν μείωση πωλήσεων κατά 3%.
Μπίρα χωρίς αλκοόλ
Ο κ. Sanchez τόνισε ότι η διείσδυση της μπίρας άνευ αλκοόλ είναι υψηλή, ωστόσο και πάλι δεν φθάνει το ποοσοστό που επικρατεί σε άλλες χώρες. «Στο εξωτερικό, υπάρχει μεγαλύτερη διείσδυση απ’ότι στην Ελλάδα. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης», είπε.
Η Μελέτη Κοινωνικού-Οικονομικού Αποτυπώματος
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνέχισε και το 2024 την ανοδική της πορεία, προσθέτοντας 763 εκατομμύρια ευρώ στην ελληνική οικονομία – ποσό που αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας. Σύμφωνα με τη νέα Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου, η οποία παρουσιάστηκε επισήμως μαζί με την ανάληψη καθηκόντων του Sebastian Sanchez, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 85% στην προστιθέμενη αξία της από το 2021 έως σήμερα. Ο νέος CEO τόνισε τον σημαντικό ρόλο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην εγχώρια οικονομία, ενώ είπε πως η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται στην παραγωγή ουσιαστικής αξίας για την κοινωνία, το περιβάλλον και τα δημόσια οικονομικά.
Περίπου 14.000 νοικοκυριά ωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη συνολική δραστηριότητα της εταιρείας
Αξιοσημείωτη είναι και η πολλαπλασιαστική επίδραση της δραστηριότητας της εταιρείας: για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία.Η συνολική συμβολή της εταιρείας στα δημόσια έσοδα για το 2024 ανήλθε σε 764 εκατομμύρια ευρώ – δηλαδή το 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας, καθιστώντας την Αθηναϊκή Ζυθοποιία στρατηγικό σύμμαχο του κράτους. Αντίστοιχα ισχυρή είναι η επίδραση στην αγορά εργασίας, καθώς η εταιρεία συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με περίπου 37.000 θέσεις εργασίας — αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με το 2021.
Παράλληλα, υπολογίζεται ότι περίπου 14.000 νοικοκυριά ωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη συνολική δραστηριότητα της εταιρείας.