Zara: Πώς έφτασε σε τζίρο 800 εκατ. – Τι συμβαίνει στην ελληνική αγορά

Από το 1993 και το σήμα της Zara, στα 800 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών, τα 7 brands και τα 139 καταστήματα

Zara: Πώς έφτασε σε τζίρο 800 εκατ. – Τι συμβαίνει στην ελληνική αγορά

Με δύο flagship stores και νέο σχεδιασμό στη φαρέτρα της, η ITX Ελλάς είδε το 2024 να κλείνει με θετικό πρόσημο και κύκλο εργασιών που άγγιξε τα 800 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση Διαχείρισης και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας που αναρτήθηκαν πρόσφατα στο ΓΕΜΗ, η ελληνική θυγατρική του κολοσσού του Αμάνσιο Ορτέγκα κατά το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2025, εξελίχθηκαν ικανοποιητικά ως προς το σκέλος των πωλήσεων, ύψους 798.108.370 ευρώ, αυξημένες κατά 10% περίπου σε σχέση με τα 725,5 εκατ. ευρώ  κατά την προηγούμενη χρήση.

Και όλα αυτά, την ίδια στιγμή που τόσο το πρώτο δίμηνο του 2025  όσο και το καλοκαίρι μπήκανε με το… αριστερό για τον ισπανικό όμιλο μόδας, λόγω πληθωρισμού και αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς, ανακοινώνοντας χαμηλότερα από τα αναμενόμενα έσοδα.

Το κατάστημα για τον όμιλο Inditex αποτελεί τον πιο σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα αξίας

Τα καταστήματα της ITX Ελλάς

Η «ελληνική» αυτή άνοδος αποδίδεται στον συνδυασμό παραγόντων όπως το άνοιγμα νέων καταστημάτων με τμήματα μεγαλύτερων επιφανειών (πύργος Πειραιά), η ανακαίνιση-επέκταση υπαρχόντων (Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη), η αναβάθμιση του εμπορικού προϊόντος και η αύξηση κυκλοφοριακής ταχύτητας εμπορευμάτων. Επίσης σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όπως αναφέρει και η διοίκηση της εταιρείας υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Χοσέ Μανουέλ Ρομάυ ντε λα Κολίνα, τον πρόεδρο Κάρλος Μάτο Λόπεζ και τον αντιπρόεδρο Ηλία Μάλαμα.

Η περσινή χρήση έκλεισε με 139 καταστήματα: 37 Zara, 22 Pull & Bear, 11 Massimo Dutti, 25 Bershka, 19 Stradivarious, 15 Oysho και 10 Zara Home.

Το κατάστημα, εξάλλου, για τον όμιλο Inditex γενικότερα αποτελεί τον πιο σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα αξίας, καθώς όπως τονίζεται στην Έκθεση Διαχείρισης «αποτελεί το σημείο συνάντησης με τους πελάτες, ενώ διαμορφώνει την εταιρική εικόνα στο μυαλό του καταναλωτή – γι’ αυτό και ακολουθούνται αυστηρές προδιαγραφές όσον αφορά τη διαμόρφωση των σημείων πώλησης».

Zara

Το giga store Zara στο Μινιόν

Από τον Πύργο Πειραιά στο Μινιόν

Με αυτή τη λογική, τον Μάιο του 2024 έκανε την εμφάνισή στον ολοκαίνουριο Πύργο του Πειραιά, το κατάστημα Zara των 5.000 τμ στην Ελλάδα,που αποτελούσε και το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα της μάρκας διεθνώς την περίοδο εκείνη.

Το flagship store εκτείνεται σε τρεις ορόφους, ενσωματώνει τις πλήρεις συλλογές της μάρκας σε ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά, εσώρουχα, αθλητικά και αξεσουάρ, διαθέτει συλλογές σε αποκλειστικότητα, ενώ έχει και την πιο εκτενή συλλογή επίπλων και ειδών οικιακού εξοπλισμού της Zara Home.

Ανάλογα κινήθηκε η εταιρεία και στις 10 Απριλίου του 2025, όταν άνοιξε τις πόρτες του στο ισόγειο του ιστορικού κτιρίου του Μινιόν, ένα νέο giga κατάστημα, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ., που αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα (υπόγειο, ισόγειο, 1ος και 2ος όροφος).

Το ακίνητο του Μινιόν, συνολικής επιφανείας 18.580 τ.μ., αποτελείται από τα κτήρια Α και ΒΓΔΕ επί των οδών Πατησίων, Σατωβριάνδου, Δώρου και Βερανζέρου. Οι γραφειακοί χώροι εμβαδού 7.700 τ.μ. καταλαμβάνουν τους υψηλότερους ορόφους των κτιρίων ΒΓΔΕ του Μινιόν, από τον 3ο έως τον 7ο -όπου και έχει μισθώσει γραφεία η ΔΕΗ-, ενώ στο κτίριο Α, στη συμβολή των πεζοδρόμων Σατωβριάνδου και Δώρου, σε δεύτερο χρόνο θα αναπτυχθεί το οικιστικό project με τη δημιουργία 36-40 διαμερισμάτων εμβαδού κυρίως 65-90 τ.μ., ενώ θα διαμορφωθούν και τέσσερα μεγαλύτερα ακίνητα των 120 τ.μ.

Ενώ η ίδια η ITX Ελλάς μίσθωσε και γραφειακές εγκαταστάσεις στον 3ο και στον 4ο όροφο, δημιουργώντας εκεί το νέο της «στρατηγείο», σε ελάχιστη απόσταση από τα HQ που διατηρούσε μέχρι πρότινος στην Σταδίου 59.

Zara

To κατάστημα Zara στον Πύργο του Πειραιά

Σχεδιασμός και τεχνολογία

Με τα δύο αυτά εμβληματικά σημεία σε Πειραιά και Μινιόν, η ισπανική θυγατρική επιβεβαίωσε και με τον πιο επίσημο τρόπο την είσοδο του μετασχηματισμένου concept στην ελληνική αγορά: από 400 μέχρι 1.200 τ.μ. που συνήθιζαν να έχουν τα καταστήματά της, πάει σε πάνω από 6.000 τ.μ., εγκαινιάζει δηλαδή μεγάλα μαγαζιά, προχωρώντας και σε αλλαγές στο design.

Κάτι που τεκμηριώνεται εξάλλου και από το γεγονός πως η εταιρεία διενήργησε επενδύσεις παγίων περιουσιακών στοιχείων που ανήλθαν στο ποσό των 44.290.068 ευρώ τόσο στα μισθωμένα όσο και στα ιδιόκτητα καταστήματά της.

Μάλιστα, έχουν σχεδιαστεί με χρήση τεχνολογιών που υποστηρίζουν τη σύνδεση του φυσικού και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το σημείο στο Μινιόν περιλαμβάνει αυτόνομο σταθμό παραλαβής online παραγγελιών, καθώς και ειδικά ταμεία για επιστροφές και αυτοματοποιημένες ζώνες πληρωμής, με παρουσία προσωπικού για καθοδήγηση. Υπάρχει επίσης σταθμός για την επεξεργασία επιστροφών ηλεκτρονικών αγορών.

Οι δείκτες της ITX Ελλάς

Το μικτό αποτέλεσμα για την εταιρεία που από το 1993 σύστησε το σήμα της Zara στο ελληνικό κοινό, όπως και τα υπόλοιπα έξι στη συνέχεια (Zara Home, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho) ενισχύθηκε κατά 13,6%, φτάνοντας τα 331,8 εκατ. ευρώ από 292,1 εκατ. ευρώ, αποτυπώνοντας τη βελτιωμένη αποδοτικότητα της εμπορικής δραστηριότητας της εταιρείας.

Ανάλογη βελτίωση παρατηρήθηκε στα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία ανήλθαν σε 116,5 εκατ. ευρώ έναντι 101,9 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας αύξηση 14,3%.

Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 61,2 εκατ. ευρώ από 49,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 23,4%, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 46,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 24% σε σύγκριση με τα 37,8 εκατ. ευρώ της περασμένης χρήσης.

Τα λειτουργικά έξοδα στην παρούσα εταιρική χρήση ανήλθαν σε 219.024.629 ευρώ ενώ οι αποσβέσεις και οι απομειώσεις αξίας σε 51.857.402 ευρώ και τα έξοδα χρηματοοικονομικής λειτουργία σε 3.401.870 ευρώ.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο