Co-retailing: Όταν τα καταστήματα δίνουν χώρο σε … άλλους – και όλοι κερδίζουν

Το co-retailing κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα, καθώς μεγάλες αλυσίδες ανοίγουν τον χώρο τους σε άλλα brands, δημιουργώντας απροσδόκητες συνεργασίες και νέες αγοραστικές εμπειρίες

Co-retailing: Όταν τα καταστήματα δίνουν χώρο σε … άλλους – και όλοι κερδίζουν

Τι κοινό μπορεί να έχει ένα supermarket με ένα κατάστημα ρούχων χαμηλού κόστους ή ένα τεχνολογικό πολυκατάστημα με ένα brand επίπλων;

H απάντηση είναι το co-retailing: μια νέα μορφή εμπορικής «συγκατοίκησης» όπου διαφορετικοί κόσμοι ενώνονται κάτω από την ίδια στέγη, μετατρέποντας την απλή βόλτα για ψώνια σε εμπειρία που συνδυάζει τα πάντα — από καφέ και groceries, μέχρι gadgets και διακόσμηση σπιτιού.

Tο co-retailing δεν είναι απλώς «διατάξεις ραφιών», είναι η νέα «πόρτα» που βρίσκεται δίπλα και φέρνει πελάτες, καλύτερες αγοραστικές εμπειρίες για εκείνους και έσοδα για τα brands.

Τι είναι το co-retailing

Co-retailing είναι η πρακτική όπου ένα μεγάλο κατάστημα ή retail brand φιλοξενεί (με μόνιμο ή ημι-μόνιμο τρόπο) ένα άλλο εμπορικό σήμα μέσα στον ίδιο φυσικό χώρο — όχι απαραίτητα σαν παραδοσιακό shop-in-shop, αλλά ως συγκατοίκηση/συνεργατικό σημείο που αξιοποιεί κοινή επισκεψιμότητα, υπηρεσίες και logistics.

Η ιδέα;

Συμπληρωματικά προϊόντα/υπηρεσίες προσελκύουν ευρύτερο κοινό και αυξάνουν τις πωλήσεις και για τις δύο πλευρές.

Γιατί βλέπουμε έκρηξη του μοντέλου στην Ελλάδα

Οι πιέσεις στα ενοίκια, η ανάγκη για καλύτερη αξιοποίηση τετραγωνικών, η αύξηση του omnichannel και η επιδίωξη μεγαλύτερης επισκεψιμότητας ώθησαν τις ελληνικές αλυσίδες να «μοιραστούν» χώρους.

Αντί να ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον στο ίδιο εμπορικό κέντρο, συνεργάζονται — μειώνοντας κόστος και αυξάνοντας την αξία για τον πελάτη. Αυτή η τάση περιγράφεται ως «η συγκατοίκηση των brands» που γίνεται μόδα στο εμπόριο.

ΑΒ Βασιλόπουλος — Pepco και Holland & Barrett

Η ΑΒ υιοθέτησε στρατηγική συγκατοίκησης: σε συγκεκριμένα καταστήματά της φιλοξενούνται σημεία της Pepco και σημεία της Holland & Barrett (προϊόντα ευεξίας).

Η κίνηση στοχεύει στην καλύτερη αξιοποίηση χώρου και στην προσέλκυση συμπληρωματικού κοινού· ανακοινώθηκε ότι η συνεργασία αφορά πολλαπλά καταστήματα και πρόκειται να επεκταθεί.

My Market — IL TOTO

Το IL TOTO επεκτείνει σημεία καφέ μέσα σε καταστήματα My Market, ιδιαίτερα σε franchise/Local σημεία όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος.

Η συνεργασία αναβαθμίζει την εμπειρία του καταναλωτή στο supermarket (αγορές και καφές) και έχει ήδη επεκταθεί σε νέα καταστήματα.

Public — Pepco: Συγκατοίκηση σε εμπορικούς κόμβους

Σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και άλλα σημεία) η Public «συγκατοικεί» με καταστήματα Pepco, εκμεταλλευόμενη τη συμπληρωματικότητα των προτάσεων (τεχνολογία/ψυχαγωγία vs. value ένδυση & σπίτι).

Επιπλέον, η Public έχει αναπτύξει το concept «Public + home» που προέκυψε από την αξιοποίηση χώρων μεγάλων καταστημάτων ηλεκτρονικών MediaMarkt – Public + home.

MediaMarkt — JYSK

Πριν την αναδιάταξη του δικτύου MediaMarkt στην Ελλάδα, υπήρχαν συνεργασίες με την JYSK, για παράδειγμα, άνοιγμα στο Γέρακα όπου τα δύο σήματα συνυπήρχαν σε γειτνίαση/συνεργατικό format.

Όταν στη συνέχεια τα καταστήματα MediaMarkt ενσωματώθηκαν/μεταμορφώθηκαν σε Public + home, το πείραμα της συγκατοίκησης είχε ήδη δείξει πως οι συμπληρωματικές κατηγορίες τραβούν πελατεία.

Τερκενλής και Γρηγόρης Μικρογεύματα

Τα δύο brands συστεγάζονται στο κατάστημα επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας 64, στη στάση Μέγαρο του Μετρό, ενώ κατάστημα Τεκερνλής φιλοξενείται στον χώρο της αλυσίδας Γρηγόρης σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα η Τεκερνλής έχει επεκταθεί στο εμπορικό χωριό στα Σπάτα, ιδιοκτησίας πλέον της Lamda Development, σε συνεργασία με την Autogrill.

Πώς «δουλεύει» το οικονομικό μοντέλο για κάθε πλευρά

Το host brand κερδίζει επιπλέον footfall, συμπληρωματικό καλάθι αγορών, μοιρασμένο κόστος μισθώματος/προώθησης.

Το guest brand κερδίζει πρόσβαση σε πελατολόγιο, μειωμένο κόστος καταστήματος (σε σχέση με standalone μονάδα) και καλύτερη δοκιμή νέας αγοράς.

Ο καταναλωτής κερδίζει: one-stop shopping, συνδυαστικές εμπειρίες και περισσότερο convenience.

Αυτή η «win-win-win» λογική εξηγεί την επέκταση του φαινομένου.

Προκλήσεις και ρίσκα

Αν τα δύο σήματα δεν είνα συπληρωματικά, δηλαδή αν δεν ισχύει το λεγόμενο brand fit, ο καταναλωτής μπερδεύεται και η αξία μειώνεται.

Επιπλέον, απαιτείται η πραγματοποίηση λεπτομερούς συμφωνίας για έσοδα, logistics και merchandising.

Όσον αφορά την αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή, η «συγκατοίκηση» πρέπει να κάνει ξεκάθαρο το αγοραστικό ταξίδι — δηλαδή να μην παρεμποδίζεται η εξυπηρέτηση.

Οι σωστές συνέργειες όπως για παράδειγμα supermarket + corner καφέ δουλεύουν πολύ καλύτερα.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο