Παπουτσάνης: Από τη σαπωνόμαζα στην παλέτα και το… ποδήλατο – Οι στόχοι της ελληνικής σαπωνοποιίας

Το εργοστάσιο μέσα στο... εργοστάσιο της Παπουτσάνης, οι επενδύσεις και η τάση αποεπένδυσης στην Ευρώπη δείχνουν το μέλλον

Παπουτσάνης: Από τη σαπωνόμαζα στην παλέτα και το… ποδήλατο – Οι στόχοι της ελληνικής σαπωνοποιίας
Ο CEO της Παπουτσάνης, Μενέλαος Τασσόπουλος

Σταθερή στον στόχο να υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ παραμένει η Παπουτσάνης για το 2028, ανιχνεύοντας νέες τάσεις στην αγορά, αλλά και καθοριστικές αλλαγές στο καταναλωτικό μείγμα.

Το συγκεκριμένο ορόσημο δεν είναι καινούργιο. Ήδη τον Ιούνιο του 2025 κατά την ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο διευθύνων σύμβουλος Μενέλαος Τασσόπουλος, είχε μιλήσει για το στρατηγικό αυτό στόχο, τον οποίο και επανέλαβε, μιλώντας στους δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις στο Βαθύ Αυλίδος.

“Έχουμε τα μάτια μας και τα αυτιά μας ανοιχτά για νέες εξαγορές, όπως πράξαμε με το Αρκάδι το 2023, που αποτέλεσε το όχημά μας για την εισοδό μας σε άλλες κατηγορίες προϊόντων”, σημείωσε ο κ. Τασσόπουλος, επισημαίνοντας πως η εταιρεία έχει φτάσει σε επίπεδα να παράγει πάνω από 200.000.000 τεμάχια ετοίμου προϊόντος ετησίως και πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες.

Η Παπουτσάνης δραστηριοποιείται σε 4 διακριτούς κλάδους: τα επώνυμα προϊόντα (32% του συνολικού κύκλου εργασιών), τις παραγωγές τρίτων (41%), τα ξενοδοχειακά προϊόντα (15%) και τις ειδικές σαπωνόμαζες (12%).

Η Παπουτσάνης έγινε one-stop shop

“Το γεγονός ότι εξελιχθήκαμε σε μια τεχνολογικά εξοπλισμένη μονάδα, πλήρως καθετοποιημένη, μας δίνει αυτονομία, ευελιξία και ενισχύει την ανθεκτικότητά μας”, πρόσθεσε η Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, marketing director της Παπουτσάνης.

“Η πανδημία αποτέλεσε τη συνθήκη εκείνη κατά την οποία αποδείχθηκε αυτή η ανθεκτικότητα”, πρόσθεσε, αναφέροντας ότι μέσα σε δύο μήνες από το ξέσπασμα της πανδημίας η εταιρεία κατάφερε και έφερε στην αγορά αντισηπτικά και βιοκτόνα.

Η ευελιξία αυτή οδηγεί την εταιρεία στην επόμενη ημέρα, καθώς ανοίγονται δρόμοι για νέες συνεργασίες στο επίπεδο του contract, που αποτελεί εξάλλου σχεδόν το 50% της παραγωγής.

“Εκτός αυτού, το δίκτυο συνεργατών μας σε τουλάχιστον 17 χώρες, η παραγωγική μας δυνατότητα για 40 χιλ. τόνους το χρόνο, αλλά και η βιωσιμότητα πχ σε ξενοδοχειακά προϊόντα, αλλά και καινοτομίες όπως τα waterless προϊόντα και τα σακουλάκια refill μονής στρώσης που τα καθιστά πλήρως ανακυκλώσιμα, μας δίνουν τη δυνατότητα για ανταγωνιστικές τιμές”.

155 χρόνια ιστορίας

Η εξέλιξη και η εντυπωσιακά ανοδική πορεία της αποτυπώνεται στο διπλασιασμό του κύκλου εργασιών ανά πενταετία, στην εκτίμηση για ίδιο ρυθμό ανάπτυξης για το έτος ακολουθώντας το εννεάμηνο, αλλά φυσικά και στην πρόβλεψη για υπέρβαση των €100 εκατ. έως το 2028.

Η Παπουτσάνης δραστηριοποιείται σε 4 διακριτούς κλάδους: τα επώνυμα προϊόντα (32% του συνολικού κύκλου εργασιών), τις παραγωγές τρίτων (41%), τα ξενοδοχειακά προϊόντα (15%) και τις ειδικές σαπωνόμαζες (12%).

Η επιτυχημένη είσοδος σε μεγάλες νέες κατηγορίες -όπως το home εκτός από την προσωπική φροντίδα- τής επιτρέπει πλέον να δραστηριοποιείται σε μία συνολική αγορά που υπερβαίνει τα €600 εκατ., δίνοντας σημαντικό χώρο για ανάπτυξη.

Χαρακτηριστικό είναι πως η επιτυχημένη ανάπτυξη του brand Αρκάδι αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε τριπλασιασμό των καθαρών πωλήσεων έως το τέλος του 2025.

Στα ξενοδοχειακά προϊόντα η Παπουτσάνης αποτελεί κορυφαίο και καινοτόμο παραγωγό στην ελληνική αγορά και ταυτόχρονα, συνεχίζει να αναπτύσσει τις εξαγωγές της.

Στον πυλώνα των ειδικών σαπωνομαζών, ο οποίος είναι και ο νεότερος της εταιρείας και σχεδόν στο σύνολο του εξαγωγικός, ο τζίρος για το 2024 έφτασε στα €11,3 εκατ. έχοντας ξεκινήσει από €0,5 εκατ. το 2015.

Ο μετασχηματισμός της Παπουτσάνης

Στα επόμενα βήματα της Παπουτσάνης εντασσεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός της, στοχεύοντας στην ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών και συστημάτων, όπως η ΑΙ, στη βελτιστοποίηση εσωτερικών διαδικασιών και εταιρικής διακυβέρνησης, στην περαιτέρω ανάπτυξη των ανθρώπων της που μετρούν ήδη 200 άτομα, σύμφωνα και με τα όσα τόνισε και ο Αλέξανδρος Σκανδαλάκης, Chief Transformation Officer της εταιρείας.

Εργοστάσιο μέσα στο… εργοστάσιο

Σε ξεχωριστό τομέα της μονάδας, έχει τεθεί σε λειτουργία γραμμή παραγωγής των πλαστικών της συσκευασιών και καπακιών η οποία λειτουργεί με αυτοματοποιημένα και ρομποτικά συστήματα.

Η εταιρεία συσκευάζει προϊόντα σαπουνιών με μηδενική χρήση πλαστικού, αντικαθιστώντας τις πλαστικές μεμβράνες ομαδοποίησης με χάρτινες, ενώ τα κουτιά συσκευασίας κατασκευάζονται από χαρτί από αειφόρες πρακτικές υλοτομίας με διεθνή πιστοποίηση FSC.

Διαθέτει συσκευασίες από πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά όπως τα μονοστρωματικά ανταλλακτικά σακουλάκια (monofilm). Ενώ χρησιμοποιεί μπουκάλια από ανακυκλωμένο πλαστικό και συσκευασίες από ανακυκλωμένα αλιευτικά και γεωργικά δίχτυα, όπως κάνει χαρακτηριστικά στη σειρά προϊόντων Αρκάδι.

Η εξωστρέφεια της Παπουτσάνης

Η εταιρεία εχει εξελιχθεί σε διεθνή βιομηχανικό «παίκτη» με εξαγωγές σε 35 χώρες και σταθερές συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς αλυσίδες λιανικής και πολυεθνικούς ομίλους για περισσότερο από μια δεκαετία, για τις παραγωγές τρίτων και τις ειδικές σαπωνόμαζες.

Ενδεικτικό είναι ότι περίπου το 54% του τζίρου προέρχεται από την εξαγωγική δραστηριότητα (σύμφωνα με την ανακοίνωση του κύκλου εργασιών για το 9μηνο του 2025).

“Αν δεν κάνεις πετάλι…”

Την τελευταία τριετία η Παπουτσάνης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Όπως επισήμαναν τα στελέχη της εταιρείας, “από εδώ και πέρα θα κινηθούμε με 4-5 εκατ. ευρώ το χρόνο, καθώς έχουμε 50% ελεύθερη δυναμικότητα, αποσκοπώντας στη βελτίωση της παραγωγικότητας με την επέκταση δυναμικότητας και αποθηκευτικών χώρων πέρα από την επέκταση στο +50% που έχει πραγματοποιηθεί ήδη”.

Σύμφωνα και με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, “οι επενδύσεις γίνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιμετωπίσουμε αναγκες όπως το ετικετάκι και οι προσφορές στις οποίες προβαίνουμε. Τώρα, έχεουμε δεχθει την πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξη για τις μειώσεις τιμών και θα απαντήσουε σχετικά μέσα στην εβδομάδα”.

Στο επενδυτικό πρόγραμμα εντάσσονται και τα φωτοβολταϊκά που εγκαταστάθηκαν στη στέγη της μονάδας “τα οποία και καλύπτουν τις ανάγκες μας κατά 30-35%, δείχνοντας πως έχουμε ακόμη περιθώρια”, σημείωσε ο κ. Τασσόπουλος. “Ομοίως και ο ψηφιακός μετασχηματισμός μας”, συμπλήρωσε.

“Σε κάθε περίπτωση, όποιος δεν επενδύει, μένει πίσω. Αν δεν κάνεις πετάλι, πέθανες”, σχολίασε ο CEO της Παπουτσάνης, αναφερόμενος στην περίπτωση μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας του κλάδου η οποία δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις καταναλωτικές αλλαγές και απευθύνθηκε στην ελληνική εταιρεία για σύναψη συμφωνίας μεταφοράς της παραγωγής της σε αυτήν.

“Προχωράμε με ασφάλεια λόγω της θέσης μας, αλλά και με προσοχή ταυτόχρονα. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση αποεπένδυσης από τις πολυεθνικές -πχ με τη μείωση της διαφήμισης και των προωθητικών ενεργειών- σε μια κίνηση που μοιάζει λογική αν σκεφτεί κανείς πως η Ευρώπη συρρικνώνεται πληθυσμιακά, οπότε υπάρχει μετατόπιση επενδύσεων στην Ασία. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ναι, μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις πολυεθνικές, γιατί γνωρίζουμε τι ζητά ο Έλληνας καταναλωτής”, κατέληξε ο κ. Τασσόπουλος.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο