Υπερδιπλάσιες αγορές πλοίων σημειώθηκαν στη διεθνή ναυτιλία, το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ειδικότερα συμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking το πρώτο πεντάμηνο του 2020 άλλαξαν χέρια 395 πλοία second hand συνολικής αξίας 6,29 δις. δολαρίων.
Αντίστοιχα από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας καταγράφηκαν συναλλαγές σε 858 second hand πλοία συνολικής αξίας 12,276 δισ. δολαρίων
Η καταιγίδα αγοραπωλησιών αφορούσε κυρίως τα Bulkers καθώς 402 πλοία αξίας άνω των 5,55 δισ. δολ. «άλλαξαν χέρια» και ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 244 πλοία αξίας 4,799 δισ. δολαρίων να περνούν σε νέο πλοιοκτήτη. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα containerships καθώς 133 πλοία αξίας 1,39 δις. δολ πουλήθηκαν στην διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2021.
Μεγάλοι πρωταγωνιστές οι έλληνες πλοιοκτήτες καθώς απέκτησαν συνολικά 187 πλοία, (έκαναν δηλαδή το 22% των αγορών), συνολικής αξίας 2,98 δις. δολαρίων, ή το 25% των επενδύσεων που έγιναν το πρώτο πεντάμηνο σε second hand πλοία στην παγκόσμια ναυτιλία.
Τα ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών μονοπώλησε σχεδόν ο τομέας των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς αγόρασαν 111 bulkers έναντι 48 δεξαμενοπλοίων και 20 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι ευοίωνες προοπτικές στον κλάδο των bulkers ενίσχυσε τις συναλλαγές στον συγκεκριμένο τομέα.
Δεύτεροι στις συναλλαγές οι Κινέζοι πλοιοκτήτες καθώς απέκτησαν 148 πλοία αξίας 1,99 δις. δολάρια.
Από την πλευρά των πωλητών πρωταθλητές οι Γιαπωνέζοι που πούλησαν 133 πλοία εκ των οποίων τα 98 bulkers.
Latest News
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο