Νομοθετικές ρυθμίσεις υποχρεωτικού χαρακτήρα ζητά η Διεθνής Ένωση Θαλάσσιας Ασφάλισης (International Union of Marine Insurance-IUMI) προκειμένου να εξασφαλισθεί μια ομαλή και ασφαλής μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας στα νέα καύσιμα.
Η IUMI υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να απαλλαγεί από τον άνθρακα, αλλά αναγνωρίζει ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής πρόβλεψη για τη διαχείριση του κινδύνου και επαρκής υποστήριξη για την περίοδο μετάβασης. Για τους νέους τύπους καυσίμων που προωθούνται όπως η αμμωνία και το υδρογόνο και την χρήση τους απαιτούνται κατάλληλές διαδικασίες διαχείρισης και ασφάλισης και προς τούτο απαιτούνται και νομοθετικές ρυθμίσεις σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Η Helle Hammer, Chair of IUMI’s Policy Forum δηλώνει μεταξύ άλλων ότι οι ασφαλιστές επικροτούν την πολιτική του ΙΜΟ για μια ναυτιλία χωρίς άνθρακα. Ως ναυτασφαλιστές λέει, είναι δουλειά μας να βοηθήσουμε τους πλοιοκτήτες για την μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών ρύπων με ασφάλεια, οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν όλα τους αναλαμβανόμενους κινδύνους αυτής της μετάβασης και πως θα τους διαχειριστούν. Όμως αυτοί είναι τύποι καυσίμων δεν έχουν δοκιμασθεί αρκετά και οι ασφαλιστές δεν έχουν στη διάθεση του κάποιο ιστορικό[lk1] ζημιών ώστε να εκτιμήσουν πλήρως τους πιθανούς κινδύνους.
Πρέπει τονίζει η Hammer, να μάθουμε για αυτά τα νέα καύσιμα και να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας ανάλογα. Το σημαντικότερο είναι ότι οι ασφαλιστές χρειάζονται κανονισμούς τόσο από τον ΙΜΟ όσο και από τους νηογνώμονες για την εφαρμογή και τη χρήση αυτών των νέων καυσίμων. Αυτό θα διασφαλίσει την ασφάλεια του πληρώματος και θα επιτρέψει στους underwriters να αξιολογήσουν και να προσφέρουν την απαραίτητη οικονομική προστασία για αυτό το νέο προφίλ κινδύνου, υπογραμμίζει η εκπρόσωπος της IUMI. Έχοντας μάλιστα, υπόψη τον χρόνο που απαιτείται για την κατάρτιση των νέων κανονισμών η IUMI, παροτρύνει τον ΙΜΟ και τις άλλες ρυθμιστικές αρχές να ξεκινήσουν από ώρα τις σχετικές διαδικασίες κατάρτισης των νέων κανονισμών. ».
Ήδη στον ΙΜΟ υποβλήθηκαν προτάσεις για την κατάρτιση κατευθυντήριων γραμμών ασφαλείας για νέους τύπους καυσίμων. Επίσης στο πλαίσιο της Maritime Safety Committee, του ΙΜΟ , η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η INTERCARGO πρότειναν την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για την ασφάλεια των νεότευκτων πλοίων που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η Helle Hammer τονίζει όμως ότι οι προτεινόμενες κατευθυντήριες γραμμές δεν είναι υποχρεωτικές και επομένως μπορούν να αποτελέσουν μόνο ένα προσωρινό μέτρο. Χρειάζεται επειγόντως να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν υποχρεωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις για να διευκολυνθεί η μετάβαση σε πιο πράσινα καύσιμα.
Latest News
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο