Στη… γύρα για λεφτά βγήκε η IAG, ήτοι η ιδιοκτήτρια της British Airways, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το συσσωρευμένο χρέος των 10,3 δισ. στερλίνων που έχει μαζευτεί μετά και το δύσκολο καλοκαίρι για τον ταξιδιωτικό κλάδο.
Πραγματικά, αν και το φετινό καλοκαίρι κύλησε σαφώς καλύτερα από το περσινό, οι αυστηροί περιορισμοί και το γεγονός πως οι ΗΠΑ κράτησαν «κλειστές» τις υπερατλαντικές πτήσεις, οι οποίες αποτελούν τεράστια πηγή εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες, διεύρυναν τη μαύρη τρύπα στα ταμεία της βρετανικής αεροπορικής.
Έτσι, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η IAG θα προσπαθήσει να συγκεντρώσει νέα κεφάλαια από τους μετόχους, ώστε να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του ερχόμενου χειμώνα. Ελπίζει δε, όπως και οι ανταγωνιστικές της, πως ο Λευκός Οίκος θα αποφασίσει να ανοίξει και πάλι τα σύνορα πριν τα τέλη της χρονιάς, ιδανικά πριν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, επιτρέποντας έτσι να ξαναρχίσουν οι υπερατλαντικές επιβατικές πτήσεις.
Θυμίζουμε πως η IAG, εκτός από την British Airways, έχει επίσης υπό τον έλεγχο της την ιρλανδική Aer Lingus και την ισπανική Iberia. Για το 2020, οι ζημιές της ανήλθαν στο ποσό ρεκόρ των 7,4 δισ. ευρώ, στο οποίο προστέθηκαν άλλα 2 δισ. ευρώ σε ζημιές κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Κατά το δεύτερο τρίμηνο τα έσοδα από την επιβατική κίνηση ήταν μειωμένα κατά 88,6% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ο Όμιλος συγκέντρωσε πάνω από 7 δισ. ευρώ είτε από τα κρατικά πακέτα στήριξης είτε από μετατρέψιμα ομόλογα προκειμένου να παραμείνει… ζωντανός. Στα τέλη Ιουλίου η ρευστότητα του βρισκόταν στα 10,8 δισ. ευρώ, όμως έχανε περίπου 270 εκατ. ευρώ την εβδομάδα, με αποτέλεσμα τα χρέη να συσσωρευτούν και να απαιτούνται διορθωτικές κινήσεις εν όψει του χειμώνα.
Latest News
Ευρωπαίοι vs Αμερικανοί – Ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι κάνουν διακοπές;
Mια σπάνια περίπτωση στερεότυπου στην οικονομία, που επιβεβαιώνεται από τα εμπειρικά δεδομένα
Μετανάστευση και στεγαστική κρίση «πληγώνουν» την ανάπτυξη
Σε μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου, ένας από τους πιο αξιόπιστους μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης παραπαίει
Γιατί οι ισπανικές startups τα βάζουν με τη Microsoft
Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός βρίσκεται αντιμέτωπος με καταγγελίες ισπανικών νεοφυών επιχειρήσεων στην αντιμονοπωλιακή αρχή
«Παγώνουν» αποφάσεις για τα επιτόκια λόγω πληθωρισμού;
Ο πληθωρισμός «επιμένει» στις δύο όχθες του Ατλαντικού το 2024, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις ορισμένων κεντρικών τραπεζών. Προς αναβολή οι αποφάσεις για μείωση επιτοκίων;
Η Γαλλία ξεκινά τη λειτουργία ενός νέου πυρηνικού σταθμού με 12 χρόνια καθυστέρηση
Από την έναρξη της κατασκευής το 2007, ο προϋπολογισμός του έργου έχει τετραπλασιαστεί σε 13,2 δισ. ευρώ
Το TikTok περνά στην αντεπίθεση και μηνύει την κυβέρνηση των ΗΠΑ
Για να μπλοκάρει το νόμο που θα απαγόρευε τη χρήση του στις ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ζητούν εξηγήσεις από την Tesla για ατυχήματα που σχετίζονται με τον αυτόματο πιλότο
Νέα καρτέλα στην έρευνα για το autopilot του αμερικανικού κολοσσού
Κραυγή απόγνωσης του CEO της Emirates για τα αεροπλάνα της Boeing που... δεν έρχονται
Η Emirates είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing όσον αφορά τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου
Απογοήτευσαν τα αποτελέσματα της Ferrari - Πτώση 6,7% για τη μετοχή
H μετοχή της Ferrari σημείωσε πτώση έως και 6,7%, με τη διαπραγμάτευσή της να διακόπτεται για λίγη ώρα
Περιόρισε τις ζημίες και ξέπερασε τις προσδοκίες της αγοράς η Disney
Ο γίγαντας της ψυχαγωγίας προσθέτει πελάτες στις υπηρεσίες streaming, καθώς ταλαντεύεται λόγω των ζημιών που δημιούργησαν οι συγχωνεύσεις μέσων ενημέρωσης στην Ινδία