Η μετοχή της Ferrari NV σημείωσε τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τον Μάιο του 2021, μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα της εταιρείας, καθώς η αύξηση των παραγγελιών σε Ευρώπη και ΗΠΑ δε στάθηκε ικανή να αντισταθμίσει μια πτώση 20% στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας. Οι δασμοί που επιβάλλονται στα πολυτελή αυτοκίνητα στην περιοχή δημιουργούν προβλήματα με την κερδοφορία της ιταλικής εταιρείας.

H μετοχή της Ferrari σημείωσε πτώση έως και 6,7% με τη διαπραγμάτευση της μετοχής να διακόπτεται για λίγη ώρα. Συγκριτικά με πέρυσι, η μετοχή κινείται υψηλότερα κατά περίπου 40%. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ήταν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών και κινήθηκαν στα 605 εκατ. ευρώ για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου. «Αναρωτιόμαστε αν ορισμένοι επενδυτές περίμεναν να ξεπεράσει τις προσδοκίες (beat and raise)», δήλωσε ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Tom Narayan.

Πατάει γκάζι ο CEO της Ferrari – Το extreme makeover της εταιρείας

Οι πιέσεις στη Ferrari δεν αποτελούν μοναδικό φαινόμενο, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, η οποία πλέον χτυπά την πόρτα ακόμη και των πιο «ανθεκτικών» καταναλωτών υπερπολυτελών προϊόντων. Η Porsche AG είχε προειδοποιήσει τον προηγούμενο μήνα για μια πτώση της ζήτησης στην Κίνα, λόγω της κρίσης ακινήτων που πλήττει τη χώρα.

Παραμένει υγιής η ζήτηση για τα πιο ακριβά μοντέλα

Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι η εταιρεία επιβεβαίωσε το guidance για το τρέχον έτος, ενώ υπάρχει και υγιής ζήτηση για πιο ακριβά μοντέλα όπως το Daytona SP3 (με κόστος 2 εκατ. ευρώ), καθώς και για εξατομικευμένες παραγγελίες. Τα αποτελέσματα «πιθανώς απογοήτευσαν όσους είχαν αγοράσει πρόσφατα τη μετοχή», δήλωσε ο Μάικ Ντίνσεντ, του Bloomberg Intelligence. Μια αναβάθμιση του outlook «δεν ήταν πιθανή», προσθέτει.

Η Ferrari συνεχίζει να βασίζεται στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για να προστατέψει τα περιθώρια κέρδους της, την ώρα που στρέφεται σε οχήματα με μπαταρία. Την ίδια ώρα, ο ανταγωνισμός για τη μετάβαση γίνεται ολοένα και πιο σκληρός. Η κινεζική BYD, παρουσίασε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με τιμή 216.000 ευρώ.

Το εργοστάσιο της Ferrari που θα είναι υπεύθυνο για την κατασκευή των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων της θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον επόμενο μήνα, με το πρώτο πλήρες ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας να αναμένεται στα τέλη του 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή