Ο Freightos Baltic Global Container Index, ένα δείκτης που αποτυπώνει τους ναύλους στα containers μειώθηκε σημαντικά προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας με τους ναύλους στις διαδρομές Κίνας-ΗΠΑ να μειώνονται κατά 3.000 δολ έως 3.500 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο («κουτί») 40 ποδιών για προορισμούς της Δυτικής Ακτής και της Ανατολικής Ακτής, αντίστοιχα. Ωστόσο οι ναύλοι εξακολουθούν να παραμένουν σε πολύ υψηλά στα 16.000 δολ έως 18.700 δολ ανά «κουτί» 40ft, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι η αρχή μιας νέας τάσης ή όχι.
Επίσης και ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) μειώθηκε την προηγούμενη Πέμπτη όπως επισημαίνουν οι Clarksons αλλά σχεδόν ελάχιστα κατά 0,6% σε εβδομαδιαία βάση.
Παράλληλα στο «μέτωπο» των λιμανιών δεν φαίνεται κάποια αλλαγή όσον αφορά τις καθυστερήσεις.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με σχετική έρευνα της Sea-Intelligence η οποία δημοσιεύει σε μηνιαία βάση την έκθεση Global Liner Performance (GLP), ο κλάδος των liners κατέγραψε τον Αύγουστο το χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας των τελευταίων δέκα ετών. Ενώ στην διάρκεια του έτους η αξιοπιστία κυμαίνονταν μεταξύ 35%-40%, τον Αύγουστο του 2021 μειώθηκε στο 33,6%, ένα νέο χαμηλό των τελευταίων 10 ετών που η Sea-Intelligence έχει καταρτίσει το schedule reliability 34 διεθνών γραμμών. Η μέση καθυστέρηση στις αφίξεις των πλοίων συνέχισε να επιδεινώνεται, αυξανόμενη κατά 0,58 ημέρες σε μηνιαία βάση και έφτασε τις 7,57 ημέρες τον Αύγουστο.
Πάντως η αγορά μπαίνοντας στις διακοπές της Golden Week (εθνική εορτή της Κίνας) θα καταγράφει μια πιο χαλαρή περίοδο, ωστόσο, τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί και γενικότερα τα αποθέματα λιανικής στις ΗΠΑ είναι πολύ χαμηλά, οπότε εκτιμάται ότι η ενίσχυση τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων θα στηρίξει τις συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες. Η εκτίμηση της Baltic Forward για τη διαδρομή Δυτική Ακτή Κίνας-ΗΠΑ είναι 18.500 δολ ανά κιβώτιο 40 πόδια για τέταρτο τρίμηνο του 2021 ενώ θα μειωθεί στα δικά στον μέσο όρο 12.375 δολ ανά κουτί για το 2022, το οποίο εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 2.000 ανά κουτί, των προηγούμενων ετών.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα