Λιγότερες πτήσεις, περικοπές σε πολλές αεροπορικές εταιρείες. Η πανδημία επηρέασε έντονα τον τομέα των αερομεταφορών.Την ίδια ώρα τα αυστηρά μέτρα που επιβλήθηκαν ειδικά για τα αεροπορικά ταξίδια την περίοδο της πανδημίας οδήγησαν πολλούς επιβάτες – κυρίως υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών – που έπρεπε να ταξιδεύουν συχνά να αναζητήσουν εναλλακτικές. Έτσι από το ξέσπασμα της πανδημίας έχει παρατηρηθεί αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά αεροσκάφη.
Το να μπορείς να επιλέξεις πότε, πώς και με ποιον θέλεις να πετάξεις ήταν κάποια από τα στοιχεία που έδωσαν ώθηση στον τομέα των λίαρ τζετ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο αριθμός των θέσεων επιβατών μειώθηκε στο μισό το 2020 σε σχέση με τα στοιχεία προ πανδημίας – αυτό αντιστοιχεί σε δυόμισι εκατομμύρια λιγότερες θέσεις. Εταιρείες ιδιωτικών αεροσκαφών έσπευσαν να εκμεταλλευθούν το κενό που προέκυψε στην αγορά.
Η πανδημία ανάγκασε πολλούς να αλλάξουν τρόπο πτήσης
Ο Ντομινίκ Σίλερ, διευθυντής λειτουργικών συστημάτων στην εταιρία Magnum FBO Austria εκτιμά: «Σε καιρούς σαν κι αυτούς ορισμένα δρομολόγια δεν είναι πια διαθέσιμα ή δεν ταιριάζουν με τα προγράμματα στελεχών ή πολιτικών και άλλων αξιωματούχων που πρέπει να ταξιδεύουν συχνά. Επίσης οικογένειες που πάνε διακοπές δεν έχουν άλλον τρόπο πια να φτάσουν στον προορισμό τους»
Ανάλογα με το μέγεθος του αεροσκάφους, το κόστος μιας τέτοιας πτήσης με ιδιωτικό τζετ ζετ ξεκινά από τα 2.500 ευρώ την ώρα. Για παράδειγμα μια τέτοια πτήση τσάρτερ για πέντε άτομα από το Παρίσι μέχρι την Φρανκφούρτη, αλέ ρετούρ, θα κόστιζε περίπου 7.500 ευρώ (για μιάμιση ώρα πτήσης). Εάν ταξίδευαν με μπίζνες κλας, θα πλήρωναν 5.000 ευρώ. Ωστόσο στην τιμή αυτή πρέπει να προστεθεί ο μεγάλος χρόνος αναμονής στο αεροδρόμιο εξαιτίας των μέτρων προστασίας και των ελέγχων για τον κορωνοϊό. Με τις ιδιωτικές πτήσεις υπάρχει εξοικονόμηση χρόνου, ενώ πολλοί επαγγελματίες μπορούν να τις εκμεταλλευτούν και για επαγγελματικές συναντήσεις.
Εκτόξευση της ζήτησης μέσα σε ένα χρόνο
Μόνο μέσα στο Νοέμβριο του 2021 ο αριθμός των ιδιωτικών τζετ που μισθώθηκαν από επιχειρηματίες αυξήθηκε κατά 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020. Παράλληλα όμως αυξήθηκε και η πίεση προς τις εταιρείες λίαρ τζετ να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.
Όπως παρατηρεί ο Μάνουελ Γκούστερερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OysterJet: «Για την ώρα δυσκολευόμαστε να βρούμε ιδιωτικά τζετ εξαιτίας της πανδημίας. Ως χειριστές αεροσκαφών και ως αεροπορικές εταιρείες με ειδίκευση στις επαγγελματικές πτήσεις, πρέπει να καταλάβουμε ότι η αγορά έχει ελλείψεις: δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροσκάφη ‘second hand’, ενώ οι νέες παραγγελίες χρειάζονται πλέον δύο με τρία χρόνια για να ολοκληρωθούν»
Προς το παρόν η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο καταγράφεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εξάπλωση της μετάλλαξης Όμικρον και στην Ευρώπη ενδέχεται να οδηγήσει και εδώ σε αύξηση της ζήτησης.
Πηγή: DW
Latest News
Η Fed…και όχι η Μέση Ανατολή θα μπορούσε να εκτροχιάσει την ΕΚΤ - Ανάλυση της Deutsche Bank
Ποια είναι τα νέα δεδομένα για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Μπάφετ: Στο τέλος του β' τριμήνου το ταμείο θα φτάσει τα 200 δισ. δολάρια
Απαντώντας σε ερωτήσεις δήλωσε πως δεν είναι σίγουρος για το πως θα αξιοποιηθούν καλύτερα τα μετρητά της Berkshire
Μήπως η Ουκρανία έσωσε το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ; - Ανάλυση της BNP Paribas
Η είσοδος Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά είναι σχετικά βραχύβια, αλλά η ταχύτητα διείσδυσης είναι πράγματι θεαματική
Γιατί η Japan Tobacco μένει στην Ρωσία ενώ άλλοι την εγκαταλείπουν
Τα τέσσερα εργοστάσια και οι 4.000 εργαζόμενοι στη χώρα λειτουργούν κανονικά
Η αμερικανική οικονομία επιβραδύνεται λένε οικονομολόγοι και επιχειρηματίες
Η κατανάλωση υποχωρεί και το θέμα των επιτοκίων τίθεται εκ νέου
Συμφωνία πιστωτών για τη διάσωση του γαλλικού ομίλου τεχνολογίας Atos
Σύμφωνα με τη La Tribune, οι ομολογιούχοι πιστωτές και οι τράπεζες που μοιράζονται το χρέος της Atos θα εισφέρουν 1,2 δισ. ευρώ σε μετρητά
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Ο CEO που προσέλαβε τη σύζυγο, έκανε Sir τον σκύλο τους και... γκρέμισε μία τράπεζα
Ο Βέρνον Χιλ, ιδρυτής της Commerce Bank και της Metro Bank, ήταν επίσης ο άνθρωπος που βρέθηκε πίσω από την κατάρρευση της Republic First - Τα όνειρα, η υπερβολή και η διαπλοκή
Μείωσε τη συμμετοχή της στη Apple η Berkshire
Η συμμετοχή της εταιρείας του Γουόρεν Μπάφετ μειώθηκε κατα 22% απο τα 174,3 δισ. δολάρια στο τέλος του 2023 στα 135,4 δισ. δολάρια στις 31 Μαρτίου
Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι
Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής