Η αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος, μεταφοράς containers των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε το 2021 στο 35,8% στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών από 63,9% το 2020 και από 78,0% το 2019. Επίσης η μέση καθυστέρηση για όλες τις αφίξεις πλοίων σημείωσε μεγάλη αύξηση το 2021, και ξεπέρασε το όριο των 4 ημερών για πρώτη φορά. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence η αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19, καθώς και άλλα γεγονότα, όπως το προσωρινό κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο, οδήγησε την αξιοπιστία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Καμία από τις κορυφαίες 14 μεγαλύτερες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων- liners δεν κατέγραψε αξιοπιστία χρονοδιαγράμματος άνω του 50% το 2021.
Στο μεταξύ η τελευταία έκδοση του Xeneta Shipping Index (XSI) Public Indices Report έδειξε μια μείωση κατά 3,6% των ναύλων σε μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα τον Ιανουάριο. Ειδικότερα, η ανάλυση της πλατφόρμας πληροφοριών, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα που προέρχονται από ένα πλήθος εταιρειών τακτικών γραμμών έδειξε τη δεύτερη συνεχόμενη μηνιαία πτώση των τιμών, μετά από μια εκπληκτική συνεχή αύξηση 14 μηνών.
Ωστόσο, παρά την πτώση, οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι ψηλότεροι κατά 98,1% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τη Xeneta.
«Η αλυσίδα logistics παραμένει πιεσμένη με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά, τη συμφόρηση των λιμανιών, την έλλειψη εξοπλισμού και τη συνεχιζόμενη πανδημία να επηρεάζει τις παγκόσμιες συναλλαγές», σχολίασε ο Patrik Berglund, Διευθύνων Σύμβουλος της Xeneta με έδρα το Όσλο.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό