Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα Tesla από το νέο εργοστάσιο της Γερμανίας, το Giga Berlin, άρχισαν να παραδίδονται από την προηγούμενη εβδομάδα στους ιδιοκτήτες τους. Η επίσημη λειτουργία του πρώτου ευρωπαϊκού εργοστασίου της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ειδικεύεται στην αποκλειστική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί σημείο καμπής για τον κλάδο στη Γηραιά Ηπειρο και όχι μόνο, καθώς αλλάζει τον χάρτη των αυτοκινητοβιομηχανιών που μέχρι σήμερα κυριαρχούνταν από τις παραδοσιακές εταιρείες.
Μέχρι τώρα οι γερμανικές εταιρείες κυριαρχούσαν στις πωλήσεις μέσα στη Γερμανία αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τώρα όμως η Tesla που πατάει βαθιά το «γκάζι» αρχίζει να τις πλησιάζει. Οι πωλήσεις της στην Ευρώπη ήταν αυξημένες κατά 30% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, ενώ οι αντίστοιχες της Volkswagen ήταν μειωμένες σύμφωνα με στοιχεία του Economist. Βέβαια η γερμανική εταιρεία που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις ομίλου πουλά πολύ περισσότερα οχήματα σε αριθμό.
Το νέο εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία έχει ως στόχο να κατασκευάζει 500.000 ηλεκτρικά οχήματα κάθε χρόνο. Πρόκειται για μεγάλο αριθμό που έχει κάνει κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπαθούν να μιμηθούν την πολιτική αυτή. Ταυτόχρονα με το εργοστάσιο αυτό η χώρα θα βελτιώσει τη φήμη της ως προς τη μετάβαση σε πιο πράσινες μορφές αυτοκίνησης, με το Βερολίνο να δίνει τόσο μεγάλη σημασία στην επένδυση που ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς να συναντά τον ίδιο τον επικεφαλής της Tesla Ίλον Μασκ στο πλαίσιο της λειτουργίας του νέου εργοστασίου. Το εργοστάσιο στη Γερμανία πήρε οριστική έγκριση έπειτα από μεγάλες αντιδράσεις και προσφυγές από περιβαλλοντικές οργανώσεις που διαμαρτύρονταν μεταξύ άλλων για τη μεγάλη χρήση νερού από την Tesla. Οι προσφυγές αυτές καθυστέρησαν για πολλούς μήνες τα επίσημα εγκαίνια του εργοστασίου με την παρουσία εξεχόντων πολιτικών και επιχειρηματιών.
Φιλοδοξίες
Οι φιλοδοξίες του Μασκ όμως δεν σταματούν εδώ. Η Tesla θέλει να αυξήσει συνολικά την παγκόσμια παραγωγή οχημάτων σε 20 εκατομμύρια ετησίως μέσα σε οκτώ χρόνια – από περίπου 1 εκατομμύριο το 2021 -, ένα κατόρθωμα που σύμφωνα με τους αναλυτές θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αλλά όχι αδύνατο. «Είναι πραγματικά φιλόδοξο, αλλά δύσκολο να κρίνουμε αν θα φτάσουν εκεί», λέει ο Εντουαρντ Σάντσεζ, αναλυτής της αγοράς στη συμβουλευτική εταιρεία Strategy Analytics. «Σύντομα θα έχουν τέσσερα εργοστάσια παγκοσμίως με παραγωγική ικανότητα 500.000 οχημάτων το καθένα για να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Αλλά θα πρέπει να επεκτείνουν μαζικά το κατασκευαστικό τους αποτύπωμα για να φτάσουν τον στόχο τους», ανέφερε στον ιστότοπο του Nasdaq.
Τα νέα εργοστάσια στο Οστιν του Τέξας και στο Βερολίνο της Γερμανίας προστίθενται στα εργοστάσια στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας και στη Σαγκάη της Κίνας. Βέβαια τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να επηρεάσουν τους στόχους, αλλά ο Μασκ έχει δείξει ότι μπορεί να υπερνικά τα εμπόδια.
Το μεγάλο πλεονέκτημα. Η εταιρεία έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει τέτοια ζητήματα λόγω φιλοσοφίας κατασκευής. «Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της Tesla είναι θεμελιωδώς διαφορετική, επομένως δεν χρειάζονται τα ίδια μικροτσίπ με άλλα (οχήματα). Λειτουργούν υπό λογισμικό αρχιτεκτονικής τομέα, συγκεντρώνοντας τις λειτουργίες του υπολογιστή μέσω ενός “ενιαίου εγκεφάλου” που ελέγχει διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου, ενώ οι αντίπαλοι χρησιμοποιούν πολλούς υπολογιστές που χρειάζονται συγκεκριμένα μικροτσίπ.
Τα οχήματα της Tesla είναι περισσότερο εξαρτημένα από το λογισμικό, ενώ οι παλαιού τύπου κατασκευαστές εξαρτώνται περισσότερο από το υλικό», αναφέρει ο Σάντσεζ στο Nasdaq. «Η Tesla πηγαίνει σε διαφορετικούς συνεργάτες (εταιρείες) έχοντας ένα σχέδιο στο μυαλό και ρωτά, “μπορείς να το κάνεις αυτό;”. Οι παραδοσιακοί παίκτες απλώς πηγαίνουν σε προμηθευτές και ρωτούν “τι έχεις;”» σημειώνει ο Σάντσεζ.
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα