Τα μέτρα κατά της πανδημίας η οποία «σηκώνει και πάλι κεφάλι» στην Κίνα και ο πληθωρισμός είναι οι απειλές για το θαλάσσιο εμπόριο, σύμφωνα με τις αναλύσεις δυο ναυλομεσιτικών οίκων (Allied Shipbroking και Xclusiv).
Καθώς η Κίνα μάχεται για να περιορίσει και να ελέγξει ένα νέο ξέσπασμα του κορωνοϊού αναμένεται αναταραχή στις αλυσίδες εφοδιασμού για άλλη μια φορά και επιβράδυνση της ζήτησης και των εισαγωγών για πολυάριθμα βιομηχανικά προϊόντα, αναφέρει η Allied.
Για περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες τώρα η κεντρική κυβέρνηση της Κίνας προσπαθεί να θέσει υπό έλεγχο ένα ξέσπασμα της παραλλαγής Όμικρον με περιορισμένη επιτυχία. Διατηρώντας την πολιτική «μηδέν Covid», τελικά αποφάσισε να «κλείσει» πλήρως τη Σαγκάη παρά τον μικρό αριθμό των κρουσμάτων.
Έτσι η επιβράδυνση στην εφοδιαστική αλυσίδα ήταν εμφανής την περασμένη εβδομάδα και στις ναυτιλιακές αγορές, οι οποίες επηρεάζονται ακόμη από τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση.
Κίνδυνος
Σε ένα άλλο σημείωμα του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναφέρει μεταξύ άλλων ότι αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης και της νομισματικής πολιτικής της εποχής του Covid των κεντρικών τραπεζών, είναι η παγκόσμια οικονομία να αντιμετωπίζει έναν μεγάλο κίνδυνο στο δρόμο προς έναν μετα-covid κόσμο, τον παγκόσμιο πληθωρισμό.
Από τη Σιγκαπούρη στον Καναδά και από την ΕΕ στη Βραζιλία, ο πληθωρισμός έχει κινηθεί σε επίπεδα ρεκόρ από την αυγή του 2022.
Οι πληθωριστικές πιέσεις στα εμπορεύματα και τα τελικά προϊόντα μαζί με την ενεργειακή κρίση μπορεί να αποδειχθούν σοβαρό εμπόδιο στην παγκόσμια ανάπτυξη.
Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς η παγκόσμια ανάπτυξη σχετίζεται άμεσα με το θαλάσσιο εμπόριο και κατά συνέπεια τους ναύλους και τις τιμές αγοραπωλησιών πλοίων, όπως δείχνουν και τα γραφήματα που επισυνάπτει η Xclusiv.
Latest News
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία