Σε υψηλά 30 ετών βρίσκεται η ναυλαγορά, έχοντας ξεκινήσει τη νέα χρονιά πιο δυνατά από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό αναφέρει η εταιρεία ερευνών Clarksons Research, αποδίδοντας την παραπάνω επίδοση – ρεκόρ στην ανάκαμψη του εμπορίου και στη συγκρατημένη αύξηση της προσφοράς του στόλου, με φόντο την επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Οι αναλυτές της βρετανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν την περσινή χρονιά μια αξιοσημείωτη χρονιά και εκτιμούν ότι το θετικό μομέντουμ για την κερδοφορία συνεχίζεται και φέτος.
«Ενώ οι αντίθετοι άνεμοι από την πλευρά της ζήτησης δημιουργούνται, μια σειρά υποστηρικτικών παραγόντων (π.χ. συμφόρηση) συνεχίζει να παρέχει ανοδική πορεία στην αγορά και από το 2022 μέχρι σήμερα ο διατομεακός μας δείκτης κερδών από ναύλωση πλοίων, ο δείκτης ClarkSea, έχει καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα», πρόσθεσε η αναλύτρια Sarah Holden. Αυτό έρχεται μετά από μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά, καθώς πέρυσι σημειώθηκε ο υψηλότερος ετήσιος μέσος όρος για τον Δείκτη ClarkSea από το 2008, στα 28.700 δολάρια την ημέρα.
Τις πρώτες 15 εβδομάδες του 2022 ο δείκτης είχε κατά μέσο όρο 36.507 δολάρια, διπλάσιο από τον μέσο όρο των 10 ετών, είπε η Holden. Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα από τότε που η εταιρεία άρχισε να διατηρεί αρχεία πριν από περίπου 30 χρόνια. Ο δείκτης έχει επίσης γενικά ανοδική τάση κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι στιγμής, φτάνοντας τα $40.000 ανά ημέρα.
Αυτό βρίσκεται στο κορυφαίο 2% των τιμών από το 1990. Και τις τελευταίες εβδομάδες ο δείκτης έχει πλησιάσει πολύ κοντά στα υψηλά επίπεδα των 42.600 δολαρίων την ημέρα, επίδοση που κατεγράφη στα μέσα Οκτωβρίου 2021. «Ενώ καμία μεμονωμένη εβδομάδα δεν έχει ξεπεράσει ακόμη αυτά τα επίπεδα, συνολικά οι έξι εβδομάδες μεταξύ των αρχών Μαρτίου και των μέσων Απριλίου έχουν φτάσει σε ένα νέο ορόσημο, με τον υψηλότερο μέσο όρο ClarkSea Index για οποιαδήποτε περίοδο έξι εβδομάδων από το 2008», δήλωσε η Holden.
Η ρωσική εισβολή
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία λειτούργησε υποστηρικτικά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων τις τελευταίες εβδομάδες καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν και οι ιδιοκτήτες φορτίου πλήρωσαν για τις ρωσικές φορτώσεις, πιστεύει η Clarksons Research.
Το πρώτο μισό του Απριλίου, τα μέσα κέρδη από δεξαμενόπλοια εκτινάχθηκαν σε περίπου 40.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό κατατάσσεται στο κορυφαίο 10% όλων των τιμών από το 1990 και συγκρίνεται με ένα μέσο όρο 8.000 $ μεταξύ των μέσων του 2020 και του Φεβρουαρίου 2022. Η ανάκαμψη σημαίνει ότι κάθε ένα από τα κύρια ναυτιλιακά τμήματα είναι επί του παρόντος ισχυρό.
Θετική είναι η συγκυρία και για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, με τις τάσεις να παραμένουν ισχυρές μετά την εξαιρετική απόδοση του 2021. Οι παγκόσμιοι δείκτες ναύλων εξακολουθούν να υπερβαίνουν τέσσερις φορές τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, ακόμη κι αν οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους. Οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν επίσης καθορίσει έναν νέο δείκτη, με τα μέσα κέρδη να έχουν καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα ενός έτους από το 2008 στα 22.880 $ την ημέρα.
«Οι προοπτικές φαίνονται θετικές συνολικά, αλλά με δυνατότητες για αρκετή μεταβλητότητα», κατέληξε η Χόλντεν.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό