Παρά τους προβληματισμούς που δημιουργεί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το 2022 αναμένεται μία αρκετά καλή χρονιά για το yachting στη χώρα μας, με τις ναυλώσεις να ξεπερνούν ήδη τα επίπεδα του 2021. Αυτό αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, υπογραμμίζοντας πως εάν δεν ξεσπούσε ο ρωσοουκρανικός πόλεμος που νέκρωσε το ενδιαφέρον από Ρωσία και Ουκρανία και παράλληλα προκάλεσε ένα μικρό πάγωμα της ζήτησης από άλλες αγορές και κυρίως τις ΗΠΑ τη φετινή χρονιά θα σημειώνονταν ρεκόρ στις κρατήσεις πολυτελών σκαφών.
Η αισιοδοξία που εκμπέμπεται επιβεβαιώθηκε και στις πρώτες ημέρες της έκθεσης επανδρωμένων επαγγελματικών θαλαμηγών στο Ναύπλιο (7ο Mediterranean Yacht Show-ΜΕDYS 2022) που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Θαλάσσιου Τουρισμού (GYA) σε συνεργασία με τον Δήμο Nαυπλιέων, στην οποία το παρών δίνουν 90 πολύ μεγάλα σκάφη.
O πρόεδρος του Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού Μιχάλης Σκουλικίδης μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης ανέφερε ότι το 7ο MEDYS είναι μια μεγάλη διοργάνωση, η μεγαλύτερη charter έκθεση στο κόσμο όσον αφορά τον αριθμό και το μήκος των σκαφών που συμμετέχουν.
«Στην Ελλάδα η βαριά βιομηχανία είναι ο τουρισμός και ευτυχώς αναπτύσσεται. Η αιχμή του δόρατος που είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, επωφελείται από τα νησιά, τις ακτές, τις μοναδικές θάλασσες και τον καταπληκτικό καιρό. Για αυτό και η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο», πρόσθεσε, και έσπευσε να τονίσει ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από πέρυσι. Μια εξίσου καλή χρονιά, όπου η αγορά κάλυψε από το 65% ως και το 100% του 2019 ανάλογα με την κατηγορία των σκαφών αναψυχής.
Ο πρόσφατος νόμος
Σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη, αυτό δείχνει και την απόλυτη επάρκεια των σκαφών με ελληνική επαγγελματική άδεια σε ποσότητα και ποιότητα και ότι «δεν έχουμε καμία ανάγκη βοήθειας από σκάφη με ξένη σημαία». Στο σημείο αυτό, υπογράμμισε την αντίθεσή του σε ρυθμίσεις του πρόσφατου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που δημιουργούν όπως υποστήριξε αθέμιτο ανταγωνισμό από τα σκάφη με ξένη σημαία προς τα σκάφη με ελληνική επαγγελματική άδεια. «Θα υπάρξει φυγή σκαφών άνω των 35 μέτρων από την ελληνική επαγγελματική άδεια και την ελληνική σημαία», εκτίμησε.
Για την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού, σημείωσαν άνθρωποι του κλάδου, θα πρέπει να υπάρξουν πρόσθετες προωθητικές ενέργειες όπως η συμμετοχή του ΕΟΤ σε κλαδικές εκθέσεις του εξωτερικού για επανδρωμένα σκάφη, η διαφήμιση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού σε διεθνή εξειδικευμένα έντυπα από τον ΕΟΤ, η ενεργή συμμετοχή του Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού που έχει και τη γνώση της διεθνούς αγοράς yachting, στις αποφάσεις για την κατανομή αυτής της διαφήμισης.
Latest News
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά