Ξεκίνησε την Πέμπτη η διαδικασία μετάγγισης της ποσότητας πετρελαίου από το ελληνόκτητο τάνκερ «Ιce Energy» στο δεξαμενόπλοιο «Lana» με σημαία Ιράν, μετά και τη σχετική απόφαση που είχε λάβει ο Αρειος Πάγος.
Από το «Ice Εnergy» αναμένεται να απαντληθούν 56.000 τόνοι αργού πετρελαίου και να μεταγγιστούν στο «Lana», το οποίο μετά τη διαδικασία αναμένεται να αποπλεύσει για τον προορισμό του.
Μετά το πέρας της διαδικασίας αναμένεται να δοθεί εντολή για την απελευθέρωση των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που κρατούνται από τις ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Διαβάστε επίσης: Ανοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση των δυο ελληνικών πλοίων
Απαγόρευση αγκυροβολίας και διέλευσης πλοίων
Στο πλαίσιο αυτό, το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος αποφάσισε τη λήψη προσωρινών μέτρων αγκυροβολίας-διέλευσης εντός του αγκυροβολίου Πειραιά.
Ειδικότερα και «με σκοπό την απρόσκοπτη πραγματοποίηση των εντελλόμενων σε σχετική που πρόκειται να διενεργηθούν μεταξύ των Δ/Ξ “ICE ENERGY” (IMO No 9301732) σημ. Λιβερίας και Δ/Ξ “LANA” σημ. Ιράν (IMO No 9256860), αποφασίζεται η προσωρινή και μέχρι περάτωσης της διαδικασίας, απαγόρευση αγκυροβολίας και διέλευσης πλοίων σε απόσταση ενός (01 ν.μ.) ναυτικού μιλίου περιμετρικά του ακόλουθου στίγματος: φ=37 52΄ 04,2΄΄ Β, λ=023 31΄ 34,3΄΄ Α. Οι παραβάτες της παρούσας Απόφασης τιμωρούνται, ανεξάρτητα από τυχόν ποινικές κυρώσεις ή
άλλες κυρώσεις που συντρέχουν από την κείμενη νομοθεσία, σύμφωνα με το άρθρο 157 του ΝΔ 187/1973 (Α’ 261/1973), όπως ισχύει».
Τα ελληνικά πλοία στον Περσικό
Ήδη πληροφορίες του «OT» αναφέρουν ότι κοντά στα ελληνικά πλοία παρατηρείται μια κινητικότητα καθώς στην περιοχή βρίσκεται εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών προκειμένου να παρακολουθεί την όλη υπόθεση.
Οι Έλληνες είναι καλά στην υγεία τους ωστόσο ταλαιπωρούνται αρκετά από την κράτηση στα πλοία, για τόσο μεγάλο διάστημα.
Τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια που κρατούνται είναι τα Delta Poseidon της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της εταιρείας Polembros Shipping Limited, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη. Στο Delta Poseidon βρίσκονταν 25 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι δυο είναι Έλληνες και στο Prudent Warrior βρίσκονταν 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων 8 είναι Έλληνες και ένας Κύπριος.
Ιστορικό
Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις.
Το πλοίο με την ονομασία «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου στις 14 Απριλίου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια μετά από προσφυγή, ο Αρειος Πάγος απέρριψε την προσφυγή της ναυτιλιακής εταιρείας που έχει ναυλώσει δεξαμενόπλοιο (Ice Energy) για λογαριασμό των αμερικανικών αρχών για να μεταφέρει στις ΗΠΑ το πετρέλαιο του «Lana».
Latest News
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης