Τα ταξίδια μικρών κυρίως αποστάσεων με τρένο στη Γερμανία έχουν αυξηθεί σημαντικά από τον Ιούνιο μέχρι τώρα, καταγράφοντας άνοδο κατά 46% σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Επίσης τα σιδηροδρομικά ταξίδια σε αγροτικά τουριστικά σημεία στη Γερμανία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η κίνηση της κυβέρνησης της Γερμανίας να προσφέρει σιδηροδρομικά μηνιαία «πάσα» με αξία μόνο 9 ευρώ το διάστημα αυτό για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στέφθηκε από επιτυχία και πλέον οι Αρχές καλούνται ήδη να εξετάσουν επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή.
Υπενθυμίζεται ότι οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν στις αρχές του καλοκαιριού να μειώσουν την τιμή του μηνιαίου πάσου για να ενθαρρύνουν τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο το πάσο αυτό μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μετρό, τραμ, προαστιακό και στα περιφερειακά τρένα σε όλη τη Γερμανία, ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία αγοράστηκε.
Διαβάστε επίσης: Η ενέργεια εκτίναξε τις τιμές παραγωγού στη Γερμανία
Οι αντιδράσεις
Για το πολύ χαμηλό αυτό κόστος μεταφορών βέβαια κάποιος πρέπει να πληρώσει, και γι’ αυτό δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις, οι οποίες ήλθαν από εταιρείες δημόσιων μεταφορών και ορισμένα ομοσπονδιακά κρατίδια. Η Βαυαρία, για παράδειγμα, απείλησε ακόμα και με απαγόρευση και τελικά χρειάστηκε απόφαση του Κοινοβουλίου της χώρας (Bundestag) για να ισχύσει το μέτρο σε όλη τη χώρα. Η εξοικονόμηση για τους κατοίκους είναι σημαντική. Για παράδειγμα, ένα μόνο εισιτήριο στο Βερολίνο κοστίζει τρία ευρώ και ένα μηνιαίο πάσο κοστίζει 86 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του ιστοτόπου traveltomorrow.com.
Το Euronews αναφέρει ότι έρευνες που διενεργήθηκαν από τον Σύνδεσμο Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (VDV) και την κρατική Deutsche Bahn έδειξαν ότι ο ένας στους πέντε ενθαρρύνθηκε να στραφεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στη ζωή του. Περίπου 21 εκατομμύρια πάσα των 9 ευρώ πουλήθηκαν μόνο τον Ιούνιο, επιπλέον των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών που έλαβαν αυτόματα το μειωμένο εισιτήριο.
Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα στοιχίσει στην κυβέρνηση της Γερμανίας περίπου 2,5 δισ. ευρώ, αφού πρέπει να επιδοτήσει τους σιδηροδρόμους, οι οποίοι δεν βγάζουν τα έξοδά τους με τόσο φθηνό εισιτήριο. Με τις υψηλές τιμές της ενέργειας το ποσό αυτό τώρα μπορεί να αυξηθεί.
«Η νοοτροπία του δωρεάν»
Τελικά η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τώρα οι Γερμανοί θέλουν κι άλλα τέτοια μέτρα. Τα εισιτήρια με τις μεγάλες αυτές εκπτώσεις θα πάψουν να ισχύουν – με βάση όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα – από τα τέλη Αυγούστου και αρκετοί πολιτικοί και πολλοί κάτοικοι θέλουν το μέτρο να παραταθεί με κάποια μορφή. Σε δημοσκόπηση της Kantar τον περασμένο μήνα σχεδόν το 80% των ερωτηθέντων υποστήριξε αυτή την ιδέα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το υπουργείο Οικονομικών πάντως δεν είναι και τόσο σίγουρο. Ο αρμόδιος υπουργός Κρίστιαν Λίντνερ προκάλεσε σάλο στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, όταν επέκρινε τη «νοοτροπία του δωρεάν» των πολιτών, όπως τη χαρακτήρισε, και υποστήριξε ότι μια τέτοια επιδότηση δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με βιώσιμο τρόπο μακροπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση τα φθηνά αυτά εισιτήρια βοήθησαν στον περιορισμό του πληθωρισμού. Το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο στην Κολωνία εκτιμά ότι η αύξηση των ονομαστικών τιμών θα ήταν περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη τον Ιούνιο χωρίς τέτοια μέτρα. Η προσφορά φθηνής δημόσιας μεταφοράς μείωσε σημαντικά το κόστος αυτό, όπως εκτιμάται. Βασικός λόγος για την επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή είναι ότι η Γερμανία, όπως και πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και όχι μόνο, δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει τη χειρότερη έκρηξη του πληθωρισμού.
Πηγή: Εντυπη έκδοση Τα Νεα
Latest News
Η Ευρώπη έχει τα εμπορικά εργαλεία για να αμυνθεί στην Κίνα - Η προειδοποίηση Φον ντερ Λάιεν
«Ο κόσμος δεν μπορεί να απορροφήσει την πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας»
Ο Μπάφετ φεύγει, ο Άμπελ έρχεται - Η επόμενη μέρα στην Berkshire
Ο Γκρεγκ Άμπελ προβλέπεται πως θα αντικαταστήσει τον Μπάφετ στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για τις επενδύσεις και την κατανομή του κεφαλαίου
Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla
Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»
Πώς η στεγαστική κρίση της ΕΕ ενδυναμώνει την ακροδεξιά
Τα δυσβάσταχτα ενοίκια και οι τιμές των ακινήτων κινδυνεύουν να γίνουν βασικό πολιτικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για μείωση των ευρωεπιτοκίων τον Ιούνιο
Από τη βενζίνη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τι κάνουν ΗΠΑ και Κίνα
Οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία
Ο υποβιβασμός και η παραίτηση της προέδρου της ABC News
H εταιρική αναδιάρθρωση που της αφαίρεσε μεγάλο μέρος της διοικητικής της αυτονομίας.
Σανίδα σωτηρίας - Ο δισεκατομμυριούχος Kretinsky και η OnePoint θα σώσουν την Atos;
Μια ακόμη προσφορά από την Bain Capital απορρίφθηκε, δήλωσε η Atos, η οποία βρίσκεται σε συνομιλίες με το γαλλικό κράτος για τη διάσωση μέρους της στρατηγικής μονάδας της
Γιατί η επίσκεψη Σι Τζινπινγκ στην Ευρώπη δεν θα είναι μία εύκολη βόλτα
Ο Σι θα πιεστεί για την βοήθεια στη Ρωσία, τις κρατικές επιδοτήσεις στη κινεζική βιομηχανία, αλλά και την σκιώδη επιρροή της Κίνας - Διχασμένοι εμφανίζονται οι Ευρωπαίοι ηγέτες
Φον ντερ Λάιεν: «Απαιτούμε δίκαιο ανταγωνισμό της Ευρώπης με την Κίνα»
«Πρέπει να δράσουμε ώστε να εγγυηθούμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι δίκαιος και όχι στρεβλωμένος» είπε η Φον ντερ Λάιεν