Το παρθενικό του ταξίδι πραγματοποιεί σήμερα το απόγευμα από τη Θεσσαλονίκη για την Σμύρνη το επιβατηγό οχηματαγωγό Smyrna di Levante. Εγκαινιάζει μια γραμμή που δεν ενώνει μόνο δυο ιστορικές πόλεις αλλά την Ευρώπη με την Ασία όπως είπε και ο κ. Γιώργος Θεοδόσης επικεφαλής της πλοιοκτήτριας εταιρείας Levante Ferries στην τελετή αγιασμού του πλοίου την προηγούμενη Παρασκευή στον Πειραιά.
Στην αρχή ήταν μια κουβέντα από αυτές που δεν της δίνεις πολύ σημασία όταν τις πρωτοακούς. Ένας ψίθυρος. Σιγά-σιγά η σκέψη μεταλλάχθηκε σε ιδέα, με την μελέτη και την έρευνα έγινε όραμα. Το όραμα μετεξελίχθηκε σε στόχο που ωρίμασε ενηλικιώθηκε και σήμερα μετά από πολλές συνεχείς και ακούραστες προσπάθειες ο στόχος αυτός έγινε πραγματικότητα, τόνισε ο κ. Θεοδόσης αναφερόμενος «στη γραμμή φιλίας Θεσσαλονίκης Σμύρνης», όπως χαρακτήρισε το δρομολόγιο διάρκειας 14 ωρών, που θα εξυπηρετεί το Smyrna Di Levante.
Ο κ. Θεοδόσης υπογράμμισε ακόμη ότι «η γέφυρα που χτίζει η Levante Ferries. θα φέρει τους δυο γειτονικούς λαούς πιο κοντά, θα γνωριστούν καλύτερα, επιφέροντας σημαντικά οφέλη στην ανάπτυξη των διμερών σχέσεων του εμπορίου και του τουρισμού».
Διαβάστε επίσης – ΠΝΟ: Αντιδρά για τη σύνθεση του «Smyrna di Levante»
Δρομολόγια
Σημειώνεται πως το πλοίο θα αναχωρεί από Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 19:00, με άφιξη στη Σμύρνη την επόμενη ημέρα στις 09:00, ενώ από τη Σμύρνη θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 19:00, με άφιξη στη Θεσσαλονίκη την επομένη στις 09:00. Η τιμή του εισιτηρίου είναι 81 ευρώ (κατάστρωμα) ενώ στο αεροπορικό κάθισμα ανεβαίνει στα 95 ευρώ και στις καμπίνες ξεκινάει από 120 ευρώ το άτομο (τετράκλινη εσωτερική) μέχρι 220 ευρώ ανά άτομο ενώ η μονόκλινη φτάνει τα 440 ευρώ, με την επιστροφή να ισχύουν εκπτώσεις. Ο ναύλος για το ΙΧ είναι 120 ευρώ ενώ μειώνεται στην επιστροφή.
«Ελληνική σημαία»
Το πλοίο με ελληνική σημαία έχει μήκος 158,42 μέτρα, πλάτος 21,60 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 5,719 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα του είναι 20 κόμβοι και η υπηρεσιακή 18 κόμβοι ενώ έχει την ικανότητα μεταφοράς 948 επιβατών με τετράκλινες, δίκλινες καμπίνες και καθίσματα αεροπορικού τύπου/ Επίσης έχει μεταφορική ικανότητα 1.000 lane meters για φορτηγά και 300 ΙΧ αυτοκινήτων.
To Smirna Di Levante που ξεκινάει τα δρομολόγια του σε μία ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, δεν συνδέει όμως μόνο την Ελλάδα με την Τουρκία, αλλά και την Ευρώπη με την Ασία. Έτσι θα εξυπηρετηθούν επιβάτες και φορτία προς την Ευρώπη, τα Βαλκάνια αλλά και αντίστροφα, με την αξιοποίηση και της Εγνατίας. Πολλά φορτηγά μέσω αυτής της σύνδεσης θα μπορούν να φτάνουν μέχρι το Μπάρι και την Αγκώνα εύκολα και ξεκούραστα, με ένα μόνο εισιτήριο.
Η εταιρεία φιλοδοξεί να αποδείξει ότι η χρήση του πλοίου κυρίως για τα φορτηγά είναι πολύ πιο αξιόπιστη και συμφέρουσα λύση από την οδική διαδρομή η οποία περιλαμβάνει και τα σύνορα Ελλάδας Τουρκίας του Κήπους του Έβρου. Παράγοντες της ακτοπλοΐας ανέφεραν στα ΝΕΑ ότι πρόκειται για ένα στοίχημα που θα το παρακολουθήσουν όλοι με ενδιαφέρον
Στην τελετή του Αγιασμού μίλησαν ακόμη ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κώστας Κατσαφάδος και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Κατσαφάδος δήλωσε, μεταξύ άλλων ότι «σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες και ευαίσθητες στιγμές τις οποίες ζούμε εμείς απλώνουμε χέρι φιλίας, εμείς προσπαθούμε να χτίσουμε και να δημιουργήσουμε γέφυρες, γιατί οι λαοί δεν έχουν προβλήματα. Αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από όσα μας χωρίζουν». Ο κ. Κατσαφάδος αναφέρθηκε και στην περιβαλλοντική διάσταση του εγχειρήματος σημειώνοντας ότι ενώ όλες αυτές οι μεταφορές θα πήγαιναν μέσω Κωνσταντινούπολης και Έβρου για τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, πλέον αυτή η διαδρομή θα γίνεται ακτοπλοϊκά και ευχήθηκε το εγχείρημα αυτό να βρει και άλλους μιμητές.
Ο κ. Αβραμόπουλος από την πλευρά του μιλώντας ως “επίτιμος δημότης Ζακύνθου” :υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η δρομολόγηση του πλοίου έρχεται σε μια δύσκολη συγκυρία πραγματικά, αλλά είναι και ένα μήνυμα που στέλνει η Ελληνική Επιχειρηματικότητα και μέσω αυτής ο Ελληνικός λαός προς τους γείτονες μας γιατί όπως πολύ σωστά ελέχθη οι διαφορές μπορούν να ξεπεραστούν φτάνει μόνο να υπάρχει καλή πίστη, διάθεση συνεννόησης και βεβαίως να συναντιλαμβανόμαστε το ίδιο τι σημαίνει, ειρήνη, σταθερότητα και ασφάλεια στην περιοχή»
Η πλοιοκτήτρια του Smyrna Di Levante η Levante Ferries ιδρύθηκε το 2014 από τον ζακυνθινό στην καταγωγή επιχειρηματία Γιώργο Θεοδόση και δραστηριοποιήθηκε αρχικά στο Ιόνιο Πέλαγος και ειδικότερα η θαλάσσια ζώνη Πάτρας – Κυλλήνης – Ζακύνθου – Κεφαλονιάς – Ιθάκης, ενώ πλέον έχει «ανοίξει πανιά» και στο Αιγαίο, με τη νέα σύνδεση Σμύρνης – Θεσσαλονίκης.
Διαθέτει ένα στόλο από έξι πλοία εκ των οποίων τα πέντε εν λειτουργία ενώ το έκτο το Contessa di Levante, αποκτήθηκε πρόσφατα και μετασκευάζεται αυτή τη στιγμή.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό