Το Παρίσι «κλέβει» χρηματοοικονομικές υπηρεσίες από το Λονδίνο μετεξελισσόμενο σε ένα μετά-Brexit διεθνές τραπεζικό κέντρο, η Γαλλία όμως φροντίζει συστηματικά και για την επαναβιομηχάνισή της. Όχι βέβαια εις βάρος της Βρετανίας, η οποία εδώ και τέσσερις δεκαετίες, από την εποχή της Μάργκαρετ Θάτσερ, είχε φροντίσει να αποβιομηχανοποιηθεί βάζοντας όλα τα αυγά σε ένα (χρηματοοικονομικό) καλάθι, στο Σίτι του Λονδίνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε την Πέμπτη η οικονομική εφημερίδα «Les Échos» και επιβεβαίωσε η κυβέρνηση της Ελιζαμπέτ Μπορν, η γαλλική βιομηχανία αλουμινίου Alteo και ο νοτιοκορεατικός βιομηχανικός όμιλος Wscope συμφώνησαν να ανεγείρουν από κοινού το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2026 επί γαλλικού εδάφους βέβαια, αλλά ακόμα οι πληροφορίες για το πού ακριβώς θα ανεγερθεί είναι συγκεχυμένες.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
«Ολοκληρωμένο οικοσύστημα»
«Η Wscope, ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον τομέα των διαχωριστών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, και η Alteo, επίσης ηγετική δύναμη στις ειδικές κατασκευές αλουμινίου, υπέγραψαν παρουσία του υπουργού Ρολάν Λεσκίρ συμφωνία για να επενδύσουν 600 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος παραγωγής μπαταριών», διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του το απόγευμα της Πέμπτης το γαλλικό υπουργείο Βιομηχανίας.
«Πρόκειται για μια νέα κυβερνητική στρατηγική που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και συμπίπτει με μια περίοδο δυναμικών απεργιακών κινητοποιήσεων στη Γαλλία και μπλόκων διυλιστηρίων, που έχουν προκαλέσει ελλείψεις καυσίμων στα βενζινάδικα ολόκληρης της χώρας», σχολιάζει ο ρεπόρτερ του «Figaro», Τζον Τίμσιτ.
Κεντρική προμηθευτική μονάδα
Μια βασική λειτουργία της γιγαντιαίας βιομηχανικής μονάδας θα είναι η κατασκευή διαχωριστών μπαταριών. Πρόκειται για ένα βασικό συστατικών των συσσωρευτών, με το οποίο θα τροφοδοτούνται και άλλα εργοστάσια κατασκευής. Παρόμοια εργοστάσια στη Γαλλία βρίσκονται στο βόρειο τμήμα της χώρας, γι’ αυτό και ο ρεπόρτερ του «Figaro» εικάζει ότι ο τόπος υλοποίησης της γαλλο-κορεατικής επένδυσης θα είναι μάλλον στα βόρεια της χώρας, κοντά στις άλλες μονάδες.
Δύο είναι οι πρωταρχικοί στόχοι της κυβέρνησης, διευκρίνισε το υπουργείο Βιομηχανίας: η έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου το 2026 και η δημιουργία περισσότερων από 1.000 άμεσων θέσεων εργασίας. «Η κυβέρνηση, η οποία από καιρό ήθελε να ξεκινήσει μια πολιτική επαναβιομηχάνισης στη Γαλλία, είναι υπερήφανη καθώς η Ευρώπη θα αποκτήσει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζοντας ταυτόρονα μια διαδικασία παραγωγής με τη χαμηλότερη δυνατή περιεκτικότητα σε άνθρακα», σημειώνει το υπουργείο.
2 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα ετησίως
Η συμμαχία με τη Wscope θα επιτρέψει μεταξύ άλλων στην Alteo να συνεργαστεί με έναν από τους κύριους προμηθευτές της Samsung και να προμηθεύσει με βασικά εξαρτήματα και υλικά (όχι μόνο διαχωριστές) όλα τα γαλλικά εργοστάσια, γράφει η «Le Figaro».
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η ανακοίνωση για την κατασκευή της εμβληματικής βιομηχανικής μονάδας κατασκευής μπαταριών έρχεται λίγες μέρες μετά από τη συνέντευξη που έδωσε ο Εμανουέλ Μακρόν στη «Les Échos», κατά την οποία ο γάλλος πρόεδρος έθεσε ως στόχο να φθάσει η Γαλλία να παράγει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.
Το σχέδιο «Γαλλία 2030»
Ο στόχος για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης εντάσσεται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου «Γαλλία 2030», που προβλέπει δημόσιες επενδύσεις ύψους 5 δισ. ευρώ. «Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τις νέες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, δεν είναι η αιτία των σημερινών δυσκολιών που βιώνουμε. Αντιθέτως, προσφέρει μια ευκαιρία, μια ιδανική αφορμή για την επανεκκίνηση της βαριάς βιομηχανίας της Γαλλίας πάνω σε νέες βάσεις και με νέους, φιλικούς προς το περιβάλλον στόχους», επεσήμανε στη συνέντευξή του ο Μακρόν.
Ο πρόεδρος εξήγησε ότι «η πράσινη μετάβαση δημιουργεί αξία και θέσεις εργασίας στη Γαλλία», γι’ αυτό και το γαλλικό κράτος «έχει βοηθήσει μαζικά την αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία πέντε χρόνια, τόσο από την πλευρά της προσφοράς όσο και από την πλευρά της ζήτησης».
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα