Και το όνομα αυτών: Top Parks. Πρόκειται για τη νέα επωνυμία των εμπορικών πάρκων της Trade Εstates του ομίλου Fourlis, κάτω από την οποία θα συγκεντρωθούν όλα τα υφιστάμενα αλλά και τα μελλοντικά projects της ΑΕΕΑΠ.
Το νέο brand παρουσίασε χθες ο όμιλος Fourlis με την αφορμή των εγκαινίων του Top Parks Πειραιώς της οδού Πειραιώς.
«Τα εμπορικά πάρκα αναπτύχθηκαν στην Ευρώπη την δεκαετία του ‘10 όταν στην Ελλάδα είχαμε την οικονομική κρίση. Σήμερα είναι το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι της λιανικής στην Ευρώπη και για αυτό αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε αυτή την κατηγορία», ανέφερε ο Βασίλης Φουρλής.
Trade Estates: Η νέα βασίλισσα των retail parks
«Στη Νότια και στην Κεντρική Ευρώπη υπάρχει η τάση δημιουργίας, τόσο σε μικρές όσο και σε μεγαλύτερες πόλεις, εμπορικών πάρκων convenience. Πρόκειται για σχετικά μικρού μεγέθους εμπορικά πάρκα όπου στον καταναλωτή παρέχετε δωρεάν παρκινγκ και πραγματοποιεί τα ψώνια του σε ένα περιορισμένο αριθμό καταστημάτων όπου συνήθως υπάρχουν σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, καταστήματα ρούχων, καλλυντικών και άλλα καταστήματα value for money που απευθύνονται σε όλη την οικογένεια», σημείωσε ο ίδιος.
Σε αυτή την επενδυτική κατεύθυνση αναπτύχθηκε το Τοp Parks Πειραιώς, μια επένδυση 23,5 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδιο μοντέλο θα ακολουθηθεί και τα επόμενα χρόνια από την Trade Estates.
Το Τοp Parks Πειραιώς
Πάνω στην διασταύρωση δύο κεντρικών λεωφόρων το Top Parks Πειραιώς έχει μισθώσει το σύνολο των εμπορικών χώρων που ήταν διαθέσιμοι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στην παρουσίαση ο διευθύνων σύμβουλος της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, Δημήτρης Παπούλης, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Το νέο εμπορικό πάρκο διαθέτει καταστήματα οικιακών ειδών, ένδυσης και υπόδησης, παιχνιδιών, σούπερ μάρκετ και γρήγορου φαγητού μέσω των brands ΑΒ Βασιλόπουλος, Adidas, LC Waikiki, Lilly Drogerie, Marks & Spencer, McDonalds, Μουστάκας, Occhio Papavasiliou, Orchestra, Parex και Pepco.
Επιπλέον σε συνεργασία με τη ΔΕΗ, διαθέτει εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες καθώς και τον πρώτο στην Ελλάδα υπερταχυφορτιστή ισχύος 300kW της ΔΕΗ Blue για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε λιγότερο από 20’.
Αερογέφυρα και σταθμός ΗΣΑΠ
Σημειώνεται ότι η ΑΕΕΑΠ διαπραγματεύεται τη δημιουργία σταθμού ΗΣΑΠ δίπλα στο νέο εμπορικό πάρκο Top Parks Πειραιώς, καθώς και την κατασκευή αερογέφυρας που θα το ενώνει με το εμπορικό πάρκο του Ρέντη που βρίσκεται ακριβώς απέναντι όπου αναπτύσσονται καταστήματα όπως Jumbo, Leroy Merlin, Intersport, Jysk και Διάφανο.
Ο στόχος για την αερογέφυρα είναι να λειτουργήσει μέσα στο 2023, ενώ για τον νέο σταθμό του μετρό εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον μία διετία.
Επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ έως το 2026
Η Trade Estates διαθέτει σήμερα στο χαρτοφυλάκιό της 9 εμπορικά ακίνητα – επτά εμπορικά πάρκα και δύο κέντρα logistics – με μία συνολική αξία 286 εκατ. ευρώ, Η μικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια φθάνει τα 225.770 τ.μ., ενώ έσοδα από ενοίκια είναι της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ.
Με βάση το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας σε βάθος τετραετίας, έως το 2026, η ΑΕΕΑΠ θα διαθέτει 18 ακίνητα, αξίας 476 εκατ. ευρώ και εκμισθώσιμης επιφάνειας 470.000 τ.μ. Τα έσοδα από μισθώματα θα ανέρχονται σε 36 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Ο στόχος του 2026 θα επιτευχθεί με επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ, ενώ επόμενο βήμα είναι το χαρτοφυλάκιο αξίας 700 εκατομμυρίων, που θα διαθέτει η ΑΕΕΑΠ το 2028.
Στις αναπτύξεις μέχρι το 2026 περιλαμβάνονται σε πρώτη φάση τα νέα εμπορικά πάρκα σε Σπάτα και Ηράκλειο Κρήτης, ενώ αργότερα το 2024 θα παραδοθεί το πάρκο στην Πάτρα.
Θα ακολουθήσει το εμπορικό πάρκο στο Ελληνικό, «ναυαρχίδα» της δραστηριότητας των εμπορικών πάρκων της Trade Estates, όπου, μεταξύ άλλων, θα αναπτυχθεί και ένα μεγάλο ΙΚΕΑ.
Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του εξαρτάται από τις εργασίες στο χώρο ανάπλασης του πρώην αεροδρομίου.
Επιπρόσθετα μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να υπάρξουν παρεμβάσεις αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας σε όλα τα ήδη υφιστάμενα εμπορικά πάρκα του ομίλου, όπως το Florida 1 στη Θεσσαλονίκη που θα ανακαινιστεί ριζικά, ώστε, όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής, να γίνει πιο φιλικό προς τους καταναλωτές και πιο «πράσινο» αρχικά με την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών.
IPO εντός του 2023
Σύμφωνα με τον κ. Παπούλη, η εισαγωγή της ΑΕΕΑΠ στο Χρηματιστήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του 2023.
Το πιθανότερο είναι η ΙΡΟ να πραγματοποιηθεί και εντός της αρχικής διορίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, δηλαδή έως τον Ιούνιο του προσεχούς έτους, κάτι που θα εξαρτηθεί και από τις συνθήκες της αγοράς.
Latest News
Ανεβάζουν… γράδα τα αδέλφια Γεωργιάδη στην αγορά του κρασιού
Προχωρά το οινοποιείο της κοινής επένδυσης ΤΕΜΕΣ με Premia Properties στο Costa Navarino - Τα σχέδια για τον οινικό τουρισμό
Πώς το «Μάντσεστερ των Βαλκανίων» ξέμεινε από κλωστοϋφαντουργίες
Η αναστολή λειτουργίας της Βαρβαρέσος και το τέλος στην κλωστοϋφαντουργίας στη Νάουσα μετά από 150 χρόνια - Τι έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης το 2019
Ανεβάζουν ταχύτητα τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις Εθνικής και Πειραιώς για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Το American Dream των ελληνικών startups – Ποιοι κολοσσοί έριξαν 4 δισ. δολ.
Στο επενδυτικό ραντάρ παικτών παγκόσμιας εμβέλειας το οικοσύστημα υψηλής τεχνολογίας της χώρας μας
Η εφτάψυχη ΔΕΠΑ Εμπορίας – Οι μάχες με Gazprom και πράσινη μετάβαση
Οι 2 νάρκες, το πωλητήριο και η φυγή προς Ευρώπη και Ουκρανία
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές