Πρόσω ολοταχώς, αν και με ελαφρά μειωμένη ταχύτητα συγκριτικά με το 2021, κινείται η αγορά των super yachts παγκοσμίως με τα στοιχεία από τον ιστότοπο superyachttimes.com να είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά.
Ενδεικτικά, το 2021 οι πωλήσεις νεότευκτων και μεταχειρισμένων πολυτελών σκαφών έσπασαν κάθε ρεκόρ, ενώ η χρονιά που φεύγει χαρακτηρίζεται ως «χρονιά διόρθωσης» μετά το μεγάλο boom. Το 2021, 128 νέα super yachts πουλήθηκαν παγκοσμίως, σημειώνοντας άνοδο 78% έναντι του 2020. Ειδικότερα, οι πωλήσεις yachts μήκους 30-40 μ. υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ αυτές για σκάφη μήκους 60-80 μ. τριπλασιάστηκαν. Φέτος, σημειώνεται πως φέτος σημειώθηκαν σχεδόν 200 λιγότερες συναλλαγές από ό,τι κατά τη διάρκεια της έκρηξης που προκλήθηκε από την πανδημία το 2021.
Η «αφρόκρεμα» των super yachts στο κοσμοπολίτικο Μονακό
Μέχρι στιγμής, το 2022, πωλήθηκαν περισσότερα από 300 μεταχειρισμένα yachts μήκους 30 μέτρων και άνω. Είναι ενδιαφέρον ότι η μέση τιμή των yachts που πωλήθηκαν φέτος ξεπέρασε αυτή του 2021 κατά περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, παρόλο που πωλήθηκαν λιγότερα yachts φέτος, κατά μέσο όρο η τιμή τους ήταν πιο ακριβή από το 2021
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, φέτος σημειώθηκε σημαντική μείωση στις νέες παραγγελίες σε σύγκριση με το 2021. Πέρυσι υπογράφηκαν συνολικά 312 νέες συμβάσεις άνω των 30 μέτρων, το 57% των οποίων ήταν 30 – 40 μέτρα και 5% στο τμήμα των 80 μέτρων και άνω. Φέτος, ωστόσο, υπογράφηκαν 202 νέες παραγγελίες. Το 51% ήταν στην κατηγορία των 30 – 40 μέτρων και το 6% εκατό στα 80 μέτρα και άνω. Σε ό,τι αφορά τις κύριες χώρες ναυπήγησης, το orderbook των ιταλικών ναυπηγείων απαρτίζεται από 318 yachts, ενώ ακολουθεί η Ολλανδία με 73 yachts και η Τουρκία με εβδομήντα.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία