Έχουν περάσει επτά χρόνια. Ήταν Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016 όταν το στίγμα της πτήσης MS804 της EgyptAir, από το Παρίσι προς το Κάιρο, χανόταν πάνω από την ανατολική Μεσόγειο. Από τη συντριβή του αεροσκάφους, στη θάλασσα νοτίως της Καρπάθου, έχασαν τη ζωή τους 66 άνθρωποι.
Το Γραφείο Έρευνας και Ανάλυσης της Γαλλίας για την Ασφάλεια της Πολιτικής Αεροπορίας (BEA) αρχικά υπέθεσε ότι η συντριβή οφειλόταν σε μηχανική βλάβη. Οι αιγυπτιακές αρχές από την πλευρά τους αρνήθηκαν να δημοσιεύσουν αναφορά για τα αίτια του δυστυχήματος, αποδίδοντάς το σε τρομοκρατική επίθεση.
Ήδη από το 2018 όμως η ΒΕΑ, αναλύοντας τα δεδομένα από το μαύρο κουτί, είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο συνετρίβη μετά από πυρκαγιά, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει τα αίτιά της.
Το τσιγάρο
Οι πραγματικές αιτίες της συντριβής αποκαλύφθηκαν μόλις… πέρσι: Έκθεση Γάλλων ειδικών, που δόθηκε στη δημοσιότητα το 2022, εξήγησε ότι η συντριβή προκλήθηκε από φωτιά, η οποία ξέσπασε λόγω ενός τσιγάρου που κάπνιζε ο πιλότος εντός του θαλάμου διακυβερνήσεως σε συνδυασμό με τη διαρροή οξυγόνου από μία μάσκα. Ο ήχος της διαρροής οξυγόνου από τη μάσκα καταγράφηκε στο μαύρο κουτί του αεροπλάνου. Είχε αντικατασταθεί μόλις τρεις ημέρες πριν τη μοιραία πτήση από τεχνικό της EgyptAir, ο οποίος είχε θέσει μια βαλβίδα στη θέση «έκτακτης ανάγκης», οδηγώντας στην απελευθέρωση οξυγόνου σε υψηλότερη πίεση και συνεπακόλουθα στη διαρροή.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στο πιλοτήριο είναι το γεγονός ότι τα τασάκια είχαν αντικατασταθεί δύο μήνες πριν από τη συντριβή λόγω της υπερβολικής χρήσης τους, καθώς εκείνη την περίοδο δεν απαγορευόταν στους πιλότους να καπνίζουν. Το ζήτημα της χρήσης τσιγάρου στους θαλάμους διακυβερνήσεως ρυθμιζόταν από τις αρμόδιες αρχές κάθε χώρας.
Έκτοτε, το κάπνισμα μέσα στο πιλοτήριο των αεροσκαφών απαγορεύτηκε σε όλες τις πτήσεις, με την Κίνα να γράφει το 2019 τον επίλογο σε μια αδιανόητη πρακτική που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 66 ανθρώπων.
Latest News
Σταϊκούρας: Πράσινη μετάβαση με οκτώ άξονες
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε στο συνέδριο του Economist
Παπαστεργίου: Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης
«Αυτήν την τεράστια επανάσταση μπορούμε να την φέρουμε στα μέτρα της Ελλάδας»
Η Ιταλία θα συνεχίσει τη χρηματοδότηση της URNWA στην Παλαιστίνη
Τάσσεται υπέρ μιας ειρηνευτικής αποστολής στη Γάζα υπό αραβική ηγεσία
Σπανάκης: Σε 55.000 ανέρχονται οι νέες θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο
Η προοπτική ισχυρής ανάπτυξης της εγχώριας κατασκευαστικής δραστηριότητας αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες σε εργατικό δυναμικό
Ανδρουλάκης: Το δήθεν οικονομικό θαύμα βασίζεται σε σαθρά θεμέλια
Αποδεικνύεται ότι είναι μία εικονική πραγματικότητα, δηλώνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στο συνέδριο του Economist
Κασσελάκης: H κυβέρνηση «στραγγαλίζει» τις ΜμΕ
Στην ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: Δύο αλλαγές στις αντικειμενικές
Τι θα γίνει με τις αναπροσαρμογές στο σύνολο της χώρας – Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τις νέες εντάξεις – Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές των ακινήτων.
Οικονομία που «συγκλίνει με την Ευρώπη» ή «μαγική εικόνα»;
Κόντρα των πολιτικών αρχηγών για την ακρίβεια
Η Βαβέλ των μέτρων για το δημογραφικό και γιατί δεν αποδίδουν
Τι γίνεται σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία - Η περίπτωση της Ελλάδας
Πυρηνικό σταθμό στην Ανατολική Θράκη σχεδιάζει η Τουρκία
Η τουρκική έκδοση του κινεζικού δικτύου CGTN μετέδωσε ρεπορτάζ για τον πυρηνικό σταθμό στην Ανατολική Θράκη που σχεδιάζει η Τουρκία