Μετά το deal που συμφωνήθηκε την περασμένη εβδομάδα για την εξαγορά μειοψηφικού πακέτου στον ιταλικό αερομεταφορέα, η γερμανική Lufthansa ξεκινά πλέον ένα δύσκολο ταξίδι για να πετύχει μια γρήγορη ανάκαμψη της ITA Airways της διαδόχου της Alitalia και να ξεπεράσει δύο δεκαετίες συνεχών απωλειών.
Η Lufthansa συμφώνησε την Πέμπτη να αγοράσει μερίδιο στην ITA και τα στελέχη της πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν εκεί όπου οι άλλοι μάνατζερ απέτυχαν: να αποκομίσουν κέρδος από την αεροπορική εταιρεία που έφερε εδώ και καιρό τη σημαία της Ιταλίας, της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς της Ευρώπης.
Mega deal στις αερομεταφορές: H Lufthansa αγοράζει το 41% της ΙΤΑ – Option για το 100%
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε ότι η ITA θα μπορούσε να γίνει κερδοφόρα εντός δύο ετών. Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του παγκόσμιου μάρκετινγκ, τα προγράμματα αφοσίωσης και το δίκτυο πτήσεων ανταπόκρισης για να ενισχύσει τα έσοδα της ITA.
«Η ITA δεν είναι η παλιά Alitalia», είπε ο Spohr. «Θα κάνουμε αυτή την επιχείρηση επιτυχή».
Καταστροφικό παρελθόν
Το ιστορικό της Alitalia είναι καταστροφικό. Η εταιρεία δεν έχει καταγράψει ετήσιο κέρδος εδώ και 20 χρόνια, έχει χρεοκοπήσει δύο φορές από το 2008 και μετατράπηκε σε τεράστιο βάρος για την Etihad Airways αφού ο βαρύς αερομεταφορέας από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε ένα μερίδιο αλλά δεν κατάφερε να ανατρέψει την πορεία της επιχείρησης. Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα τη λειτουργία της στα τέλη του 2021, όταν αναγεννήθηκε ως ITA Airways.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ειδικού αεροπορίας Andrea Giuricin του Πανεπιστημίου του Milano Bicocca, οι απώλειες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών άρχισε να αυξάνεται.
Οι απώλειες της ITA Airways περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς. Ο νέος αερομεταφορέας έχασε 486 εκατομμύρια ευρώ το 2022.
Για τη Lufthansa, η συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα στοίχημα σε μια ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική από ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας, μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Μάιο, οι επενδυτές της Lufthansa εξέφρασαν ανησυχία για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, προειδοποιώντας τη διοίκηση ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να επιθυμεί να παρέμβει στη λειτουργία της εταιρείας.
Για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο της, η Lufthansa σχεδιάζει να αγοράσει την ITA σε διάφορα βήματα και η ιταλική κυβέρνηση θα συνεισφέρει μια προίκα περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ITA θα προστεθεί σε μια ομάδα εθνικών αερομεταφορέων που βρίσκονται ήδη υπό την ομπρέλα της Lufthansa, συμπεριλαμβανομένων των Swiss και Austrian Airlines.
Latest News
Η Fed…και όχι η Μέση Ανατολή θα μπορούσε να εκτροχιάσει την ΕΚΤ - Ανάλυση της Deutsche Bank
Ποια είναι τα νέα δεδομένα για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Μπάφετ: Στο τέλος του β' τριμήνου το ταμείο θα φτάσει τα 200 δισ. δολάρια
Απαντώντας σε ερωτήσεις δήλωσε πως δεν είναι σίγουρος για το πως θα αξιοποιηθούν καλύτερα τα μετρητά της Berkshire
Μήπως η Ουκρανία έσωσε το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ; - Ανάλυση της BNP Paribas
Η είσοδος Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά είναι σχετικά βραχύβια, αλλά η ταχύτητα διείσδυσης είναι πράγματι θεαματική
Γιατί η Japan Tobacco μένει στην Ρωσία ενώ άλλοι την εγκαταλείπουν
Τα τέσσερα εργοστάσια και οι 4.000 εργαζόμενοι στη χώρα λειτουργούν κανονικά
Η αμερικανική οικονομία επιβραδύνεται λένε οικονομολόγοι και επιχειρηματίες
Η κατανάλωση υποχωρεί και το θέμα των επιτοκίων τίθεται εκ νέου
Συμφωνία πιστωτών για τη διάσωση του γαλλικού ομίλου τεχνολογίας Atos
Σύμφωνα με τη La Tribune, οι ομολογιούχοι πιστωτές και οι τράπεζες που μοιράζονται το χρέος της Atos θα εισφέρουν 1,2 δισ. ευρώ σε μετρητά
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Ο CEO που προσέλαβε τη σύζυγο, έκανε Sir τον σκύλο τους και... γκρέμισε μία τράπεζα
Ο Βέρνον Χιλ, ιδρυτής της Commerce Bank και της Metro Bank, ήταν επίσης ο άνθρωπος που βρέθηκε πίσω από την κατάρρευση της Republic First - Τα όνειρα, η υπερβολή και η διαπλοκή
Μείωσε τη συμμετοχή της στη Apple η Berkshire
Η συμμετοχή της εταιρείας του Γουόρεν Μπάφετ μειώθηκε κατα 22% απο τα 174,3 δισ. δολάρια στο τέλος του 2023 στα 135,4 δισ. δολάρια στις 31 Μαρτίου
Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι
Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής