Σημαντικό μερίδιo στην ιταλική αεροπορική εταιρεία ITA Airways, αποκτά η Lufthansa AG, σε ένα deal που επιτρέπει αφενός στην γερμανική αεροπορική εταιρεία να επεκταθεί στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών της Ευρώπης και αφετέρου απαλλάσσει τη Ρώμη από ένα περιουσιακό στοιχείο που απορροφά δισεκατομμύρια ευρώ σε κρατική υποστήριξη.
Ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, θα επενδύσει 325 εκατομμύρια ευρώ (349 εκατομμύρια δολάρια) μέσω αύξησης κεφαλαίου για μερίδιο 41%, με την ιταλική κυβέρνηση να συνεισφέρει επιπλέον 250 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με δήλωση της αεροπορικής εταιρείας. Η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το μερίδιό της ή να αγοράσει ολόκληρο την ITA, με την τιμή αγοράς να εξαρτάται από ορισμένες χρηματοοικονομικές μετρήσεις που πρέπει να πληρούνται.
«Μια ισχυρότερη ITA θα τονώσει τον ανταγωνισμό στην ιταλική αγορά», δήλωσε στη δήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr.
Στο «στρατόπεδο» των αισιόδοξων η Lufthansa – Επέστρεψε στα κέρδη μετά την πανδημία
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η ITA και η προκάτοχός της, η Alitalia SpA, αποτελεί βαρίδι στα κρατικά ταμεία εδώ και δεκαετίες. Η Alitalia, η οποία άρχισε να πετά δύο χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, διέκοψε επίσημα τη λειτουργία της το 2021 και έκτοτε αναγεννήθηκε [σε περιορισμένη έκταση] ως Italia Trasporto Aereo ή ITA και παρέμεινε υπό κρατική ιδιοκτησία.
Η ευρωπαϊκή αγορά
Η συμφωνία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο μίας ευρύτερης προσπάθειας εξυγίανσης στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, η οποία πλέον βασίζεται κυρίως σε τρεις κύριους ομίλους: τη Lufthansa, την Air France-KLM και την IAG SA, μητρική της British Airways και της Iberia.
Υπάρχουν επίσης εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair Holdings Plc, η EasyJet Plc και η Wizz Air Holdings Plc της Ουγγαρίας. Μερικές αεροπορικές εταιρείες παραμένουν ανεξάρτητες, μεταξύ των οποίων η TAP της Πορτογαλίας και η SAS AB στη Σκανδιναβία.
Η ανακοίνωση αναφέρει ότι η Lufthansa σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο σε 94 αεροσκάφη μέχρι το 2027 από 71 τώρα και να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων σε 5.500 μέχρι τότε.
Η ITA θα γίνει μέρος της στρατηγικής πολλαπλών κόμβων της Lufthansa που θα καθιερώσει τη Ρώμη ως σημαντικό αεροδρόμιο για τον όμιλο, με ιδιαίτερη έμφαση στην κίνηση μεγάλων αποστάσεων.
Το επιχειρηματικό σχέδιο
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, τα έσοδα της ITA θα αυξηθούν σε 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2027 από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ που αναμένονται για φέτος. Η Lufthansa είπε ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να πουλήσει το εναπομένον μερίδιό της στην ITA «μεσοπρόθεσμα εάν επιτευχθούν οι συμφωνημένοι οικονομικοί στόχοι για καθαρό χρέος και EBITDA».
Η προσθήκη της ITA επεκτείνει τον στόλο της Lufthansa με γερμανικές, ελβετικές, αυστριακές και βελγικές αερομεταφορείς. Θα επιτρέψει στην εταιρεία να βελτιστοποιήσει τα προγράμματα πτήσεων σε ευρωπαϊκά δρομολόγια, ενισχύοντας τις αποδόσεις.
Latest News
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα