Παρότι δεν έχουμε αφήσει πίσω μας την πανδημία του κορωνοϊού, όπως λέει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας και δείχνουν τα στοιχεία για θετικότητα και νοσηλείες, μάσκες και αντισηπτικά έχουν βγει από τα καθημερινά ψώνια των καταναλωτών. Και όχι μόνο το 2023 που έπαψαν τα υποχρεωτικά μέτρα προστασίας, όπως η χρήση μάσκας, αλλά ήδη από το 2022 οι πωλήσεις είχαν αρχίσει να φθίνουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατακρημνίστηκε, σημειώνοντας πτώση 53,2% για το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Convert Group για τις πωλήσεις σε αξία των ηλεκτρονικών φαρμακείων στο πρώτο εξάμηνο του 2023, τα προϊόντα υγείας, όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορωνοϊού, κατέγραψαν μείωση κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, καθώς αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.
Αυξήθηκαν οι ζημιές της Larisa Face Cover
Τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Larisa Face Cover (LFC), της παραγωγικής μονάδας που εξειδικεύεται στην παραγωγή χειρουργικών μασκών των Γιάννη Τσερέπα της Lariplast και Αχιλλέα Νταβέλη της Animus στην οποία έχει επενδύσει ο πολυσχιδής επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος, αποτυπώνουν το γεγονός ότι ο κορωνοϊός, δεν απασχολεί πλέον τους Έλληνες.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, η οποία στήθηκε μέσα σε 25 ημέρες μετά την ανακοίνωση του πρώτου κρούσματος κορωνοϊού στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2020, κατέγραψε μείωση της τάξης του 45,5% το 2022 καθώς από 3,46 εκατ. ευρώ το 2021 υποχώρησε σε 1,88 εκατ. ευρώ.
Το μεικτό αποτέλεσμα της εταιρείας ήταν ζημιογόνο στις -412.152 ευρώ από 137.659 ευρώ το 2021, ενώ αρνητικό στις -852.109 ήταν το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων από -694.823 ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Αυξημένες ζημιές «έγραψε» η LFC και στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού της, με τα αποτελέσματα μετά φόρων το 2022 να διαμορφώνονται σε -1,27 εκατ. ευρώ από -1,05 εκατ. ευρώ το 2021.
Επιπλέον σημαντική μείωση σημειώνει και ο αριθμός των εργαζομένων της εταιρείας, καθώς από 58 άτομα στη χρήση του 2021, το 2022 ήταν 47.
Προσδοκία για καλύτερα αποτελέσματα
«Προτεραιότητα της εταιρείας για το έτος 2022 αποτέλεσε η βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας και η μείωση τους κόστους παραγωγής. Επιπρόσθετα, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η ένταξη της εταιρείας στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016. Η εταιρεία ευελπιστεί να ενισχύσει τα προσεχή έτη τον κύκλο εργασιών της και τη κερδοφορία της μέσω της διεύρυνσης του πελατολογίου και για αυτό προβαίνει σε στρατηγικής σημασίας, συνεργασίες», επισημαίνεται στην έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου, με πρόεδρο και CEO τον Γιάννη Τσερέπα και αντιπρόεδρο τον Αχιλλέα Νταβέλη μεγαλομέτοχο και πρόεδρο της ΠΑΕ Λάρισας.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του περασμένου χρόνου δύο επενδυτικά σχέδια της εταιρείας ύψους περίπου 9,4 εκατ. ευρώ έχουν ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο.
Για εφέτος έχουν δρομολογηθεί προσπάθειες, για μεγαλύτερη βελτίωση της δραστηριότητας και της οικονομικής θέσης της εταιρείας, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι παρά τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στο εσωτερικό της χώρας, οι προοπτικές και τα μηνύματα της αγοράς, είναι θετικά.
Συγκεκριμένα, έχουν ληφθεί δραστικά μέτρα για τη μείωση των εξόδων και γενικότερα τη συγκράτηση αυτών με απώτερο στόχο την αποκλιμάκωσή τους σε συσχετισμό με τους αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας. «Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τα ποιοτικά προϊόντα μας προδικάζουν καλύτερα αποτελέσματα για την επόμενη χρήση», επισημαίνεται.
Από τις μάσκες στα πετρέλαια
Η αρχική επένδυση ήταν ύψους 12 εκατ. ευρώ και η πλήρως καθετοποιημένη μονάδα έχει τη δυνατότητα παραγωγής 750 εκατ. ιατρικών μασκών ετησίως ετησίως, τις οποίες κατά κύριο λόγο διοχετεύει στο λιανεμπόριο. Παράλληλα η LFC παράγει και την πρώτη ύλη (φίλτρο Melt Blown), που της δίνει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.
Μάλιστα, αξιοποιώντας την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για το φίλτρο προστασίας της μάσκας (σ.σ. πρόκειται για το υλικό που χρησιμοποιείται και σε άλλα προϊόντα, όπως οι σερβιέτες και οι πάνες), η εταιρεία επιδιώκει να εισέλθει και σε νέους τομείς δραστηριοποίησης, όπως τα φράγματα για την απορρόφηση πετρελαιοκηλίδων και άλλων ελαίων από τη θάλασσα και ήδη συνεργάζεται με εξειδικευμένες ναυτιλιακές εταιρείες.
Σε κάθε περίπτωση, οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αναζητούν επενδυτικές διεξόδους και στις άλλες τους δραστηριότητες.
Για παράδειγμα, η Lariplast Γαλλίας ελεγχόμενη κατά 60% από την οικογένεια Τσερέπα αποεπένδυσε πλήρως από τον κλάδο των πλαστικών και έχει μετεξελιχθεί σε βιομηχανία παραγωγής χαρτιού κουζίνας και υγείας. Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει η λειτουργία του νέου εργοστασίου παραγωγής περιεκτών τροφίμων, συσκευασίας και ποτηριών από χαρτί.
Νέες δραστηριότητες αναπτύσσει και ο Αχιλλέας Νταβέλης. Πριν τρεις μήνες ίδρυσε την εταιρεία 2EatFish με αντικείμενο την επεξεργασία και συντήρηση ψαριών. Το ενδιαφέρον είναι ότι η καταβολή του μισού μετοχικού κεφαλαίου έγινε από την εταιρεία Terra Athos ΙΚΕ που κατά πλειοψηφία ανήκει στο Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου».
Latest News
Τιτάν: Άνοδος 6,1% στις πωλήσεις και αύξηση στα EBITDA για το α' τρίμηνο 2024
Θετικές προοπτικές δημιουργούνται χάρη στην αυξημένη ζήτηση, τα σταθερά επίπεδα τιμών, τη βελτιωμένη διαχείριση του κόστους ενέργειας
Eως τις 20 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων για υποτροφίες της HELLENiQ ENERGY
Η χρονική παράταση αποφασίστηκε λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που παρατηρείται για τις υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών
Άνοιξε ξανά τον Μάρτιο η «ψαλίδα» επιτοκίων για νέα δάνεια και καταθέσεις [γράφημα]
Το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο των νέων καταθέσεων παρέμεινε αμετάβλητο στο 0,53%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των νέων δανείων αυξήθηκε στο 6,24%
Η Παπουτσάνης στηρίζει τη δράση για απασχόληση του ΕΕΑ «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ»
Η δράση υλοποιείται από το ΤΕΕ, με σκοπό να έρθουν σε επαφή οι αιτούντες με νοητική αναπηρία και νευροαναπτυξιακές διαταραχές, με τους εργοδότες
Πάνω από 1,5 δισ. ο τζίρος της πασχαλινής αγοράς - Εκτιμήσεις Κορκίδη
Έξι στους δέκα καταναλωτές διατήρησαν και αύξησαν τις αγορές τους
Το «DNA» ενός προϊόντος σε μία πλατφόρμα - Η startup που ψηφιοποιεί το λιανεμπόριο
Μιλούν στον ΟΤ τα 2 αδέρφια που έχτισαν την πλατφόρμα της Keyvoto
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ανεβάζουν… γράδα τα αδέλφια Γεωργιάδη στην αγορά του κρασιού
Προχωρά το οινοποιείο της κοινής επένδυσης ΤΕΜΕΣ με Premia Properties στο Costa Navarino - Τα σχέδια για τον οινικό τουρισμό
Πώς το «Μάντσεστερ των Βαλκανίων» ξέμεινε από κλωστοϋφαντουργίες
Η αναστολή λειτουργίας της Βαρβαρέσος και το τέλος στην κλωστοϋφαντουργίας στη Νάουσα μετά από 150 χρόνια - Τι έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης το 2019
Ανεβάζουν ταχύτητα τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις Εθνικής και Πειραιώς για το πρώτο τρίμηνο του 2024