Θετικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια όπως και για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπει ο οίκος αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα αντιμετωπίσουν περαιτέρω πιέσεις το επόμενο διάστημα.
Ξεκινώντας από τα δεξαμενόπλοια, σημειώνει ότι μπορεί οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων (ντίζελ κ.λπ.) προς την Ευρώπη να έχουν μειωθεί, όμως άλλοι προμηθευτές σπεύδουν να καλύψουν το κενό, όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα άνοδο των τονομιλίων, μια άνοδος που στηρίζει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Οι ναύλοι στηρίζονται και από άλλα δεδομένα, όπως είναι το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που καλύπτει μόλις το 5% του συνολικού στόλου. Μπορεί οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε ναυπηγεία για δεξαμενόπλοια να έχουν αυξηθεί, όμως συνολικά παραμένουν χαμηλές τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ελαφρά αύξηση της δραστηριότητας διάλυσης των παλαιότερων πλοίων εξυπηρετεί τη συνολική ισορροπία της αγοράς. Επιπλέον, με δεδομένη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, η αποδοτικότητα του στόλου θα μειωθεί (μικρότερες ταχύτητες) και αυτό σημαίνει άνοδο της ζήτησης για χωρητικότητα. Επιπλέον οι προσδοκίες για τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα για το 2023 και τον επόμενο χρόνο παραμένουν ισχυρές, με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση πετρελαίου δεν επηρεάζεται σοβαρά από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και τον πληθωρισμό στις δυτικές οικονομίες, ενώ θετικά στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων συμβάλλει και η Κίνα που ανακτά τη θέση της ως κύριου παράγοντα ζήτησης πετρελαίου.
«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν… γεράσουν
Ανάπτυξη
Οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Bulkers) είναι συνολικά θετικές για το μέλλον. Υστερα από ένα έτος πτώσης του τομέα των ακινήτων της Κίνας, η τελευταία κυβερνητική στρατηγική θέτει τα θεμέλια για μια πιο συνεπή και βιώσιμη πορεία ανάπτυξης και αυτό αποτελεί καλό σημάδι για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Vessels Value. Επίσης η Ινδία είναι μια χώρα σε περίοδο ταχείας ανάπτυξης με αναμενόμενη μέση αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,5% ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026 και θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου.
Στα εμπορευματοκιβώτια, η τρέχουσα ανάλυσή της Vessels Value υποδεικνύει αύξηση της ζήτησης κατά περίπου 2,2% κατά μέσο όρο ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026, σε αντίθεση με την πτώση 2,2%, που «βλέπει» για φέτος, μετά το -5,2% το 2022. Σε συνδυασμό με τη χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, οι ναύλοι έχουν μειωθεί απότομα και αναμένεται να «πιάσουν πάτο» στο 2ο εξάμηνο του 2024, πριν αυξηθούν κάπως στη συνέχεια. Η πραγματική αύξηση της προσφοράς πλοίων ήταν 2,3% το 2022, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στο 5,6% το 2023.
Παραγγελίες
Εξετάζοντας το βιβλίο παραγγελιών, τα πλοία διπλού καυσίμου έχουν ξεπεράσει το 50% σε όρους TEU, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν προχωρήσει για τα καλά στην πράσινη μετάβαση.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να είναι υψηλό και αντικατοπτρίζει το 31,4% του στόλου στις αρχές Ιουλίου. Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να μεταθέσουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο