Σχέδιο διάσωσης που θα φέρει την Air France-KLM στα όρια της εθνικοποίησης ανακοινώθηκε σήμερα στο Παρίσι. Η Γαλλία θα συνεισφέρει μέχρι 4 δις ευρώ στην ανακεφαλαιοποίηση της Air France-KLM, υπερδιπλασιάζοντας το ποσοστό της στον αεροπορικό όμιλο σε περίπου 30% από 14,3% που είναι σήμερα.
Το σχέδιο που ανακοινώθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προβλέπει ότι η κυβέρνηση Μακρόν θα μετατρέψει το δάνειο των 3 δις ευρώ που χορηγήθηκε πέρυσι σε διαρκές υβριδικό ομόλογο και δεσμεύθηκε για την συμμετοχή της με 1.0 δις ευρώ σε μια μελλοντική αύξηση κεφαλαίου. «Θα γίνουμε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air France,» δήλωσε ο Μπρινό Λεμέρ, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, περιγράφοντας το βήμα αυτό ως «ένδειξη δέσμευσης» προς τον αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους.
Το σχέδιο της Air France-KLM προστίθεται στα αντίστοιχα σχέδια των παραδοσιακών αερομεταφορέων που ενίσχυσαν τα κεφάλαιά τους στον απόηχο των μεγάλων ζημιών που υπέστη ο κλάδος εξαιτίας της κρίσης του κορονοιού.
Βάσει των όρων της συμφωνίας, η γαλλική κυβέρνηση θα πρέπει να βρεί μια «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» σε διάστημα ενός έτους και να μειώσει το μετοχικό της μερίδιο στα προ-κρίσης επίπεδα μέχρι το 2027. Μερίσματα, επαναγορές μετοχών και μπόνους παγώνουν μέχρι την αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους ή του συνόλου της βοήθειας. Επίσης, η Air France θα μεταφέρει 18 θέσεις slots στο αεροδρόμιο Ορλί, ή 4.0% του χαρτοφυλακίου της στο αεροδρόμιο, σε ανταγωνιστές της. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική, ρισκάροντας την αντίδραση εταιρειών χαμηλού κόστους όπως η Ryannair, η μεταφορά των slots σε ανταγωνιστές θα περιορισθεί σε αεροσκάφη που έχουν βάση το Ορλί με ιπτάμενο προσωπικό που προσλαμβάνεται με τοπικά συμβόλαια. Η κίνηση αυτή θα προστατεύσει την σχεδιαζόμενη επέκταση της θυγατρικής της Air France, Transavia, από αθέμιτο ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Μπεν Σμιθ.
Η διάσωση είναι ότι πιό κοντινό σε εθνικοποίηση ενός μεγάλου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα, μετά την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει μερίδιο 16,7% στην Lufthansa στο πλαίσιο σχεδίου διάσωσης της εταιρείας. Η KLM, η οποία απέκτησε το 14% του ομίλου το 2019, δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου. Η πιθανή μείωση του μεριδίου της ολλανδικής κυβέρνησης στο 9,3% «δεν έχει συνέπειες στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος,» δήλωσε ο ολλανδός υπουργός Οικονομικών Βέπκε Χέκστρα.
Η Delta Air Lines, με μερίδιο 8,8% στον όμιλο Air France-KLM, δεν μπορεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου καθώς εμποδίζεται από την αμερικανική νομοθεσία και το μερίδιό της θα μειωθεί. Η China Eastern σκοπεύει να συμμετάσχει ώστε να διατηρήσει μερίδιο λιγότερο του 10%.
Latest News
Ινδία: Ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής απαγορευμένων τεχνολογιών της Ρωσίας
Οι ινδικές εξαγωγές απαγορευμένων ειδών, όπως μικροτσίπ, κυκλώματα και εργαλειομηχανές, ξεπέρασαν τα 60 εκατ. δολάρια τόσο τον Απρίλιο όσο και τον Μάιο
Δεν πείθουν τους οικονομολόγους τα νέα μέτρα της Κίνας για τον αποπληθωρισμό
«Η πολιτική για τη στήριξη της κατανάλωσης ακούγεται αρκετά αδύναμη», σύμφωνα με οικονομική αναλύτρια για την Κίνα της BNP Paribas
Σε δίλημμα η αεροπορική της Ταϊβάν για νέα αεροσκάψη από Boeing ή Airbus
Ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ταϊβάν, China Airlines, αξιολογεί τα αεροσκάφη 777X της Boeing και A350-1000 της Airbus
Φθηνότερα τα στεγαστικά δάνεια στην Κίνα
Ποιες εμπορικές τράπεζες ανακοίνωσαν ότι θα μειώσουν τα επιτόκια στα στεγαστικά δάνεια
ΗΠΑ: Το 6% είναι «το νέο φυσιολογικό» για τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων
Πώς εξηγεί οικονομολόγος την άνοδο των επιτοκίων των στεγαστικών δανείων
Απολύσεις από τη Boeing στη σκιά της απεργίας - Νέα αναβολή παράδοσης του 777X
Οι εταιρείες αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας έχουν προειδοποιήσει ότι η εταιρεία κινδυνεύει με υποβάθμιση στην κατηγορία «σκουπίδια»
Οι Γερμανοί τρέμουν μια άνοδο του κόστους ζωής
Πληθωρισμός, μετανάστευση, στέγαση, τρομοκρατία, είναι αυτά που ανησυχούν περισσότερο τους Γερμανούς, δείχνει έρευνα της ασφαλιστικής εταιρείας R+V.
«Κόκκινη κάρτα» Fitch στον Μπαρνιέ - Υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Γαλλίας
«Αναμένουμε ευρύτερα δημοσιονομικά ελλείμματα, οδηγώντας σε απότομη αύξηση του δημόσιου χρέους στο 118,5% του ΑΕΠ έως το 2028» προειδοποιεί η Fitch για τη Γαλλία
«Μην κρίνετε τις επιλογές μας» - Τι ζητούν οι νέοι από τα brands
Γιατί η κοινωνική αξία είναι το παν για τη Gen Alpha - Ο αντίκτυπος της συμπεριφοράς των νέων εντός κι εκτός ίντερνετ
Έρχεται το τέλος της Golden Visa;
Σε ντοκιμαντέρ του, το Bloomberg σημειώνει πως οι ημέρες των προγραμμάτων Golden Visa είναι μάλλον μετρημένες - Πώς έχουν αλλάξει