Σχέδιο διάσωσης που θα φέρει την Air France-KLM στα όρια της εθνικοποίησης ανακοινώθηκε σήμερα στο Παρίσι. Η Γαλλία θα συνεισφέρει μέχρι 4 δις ευρώ στην ανακεφαλαιοποίηση της Air France-KLM, υπερδιπλασιάζοντας το ποσοστό της στον αεροπορικό όμιλο σε περίπου 30% από 14,3% που είναι σήμερα.

Το σχέδιο που ανακοινώθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προβλέπει ότι η κυβέρνηση Μακρόν θα μετατρέψει το δάνειο των 3 δις ευρώ που χορηγήθηκε πέρυσι σε διαρκές υβριδικό ομόλογο και δεσμεύθηκε για την συμμετοχή της με 1.0 δις ευρώ σε μια μελλοντική αύξηση κεφαλαίου. «Θα γίνουμε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air France,» δήλωσε ο Μπρινό Λεμέρ, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, περιγράφοντας το βήμα αυτό ως «ένδειξη δέσμευσης» προς τον αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους.

Το σχέδιο της Air France-KLM προστίθεται στα αντίστοιχα σχέδια των παραδοσιακών αερομεταφορέων που ενίσχυσαν τα κεφάλαιά τους στον απόηχο των μεγάλων ζημιών που υπέστη ο κλάδος εξαιτίας της κρίσης του κορονοιού.

Βάσει των όρων της συμφωνίας, η γαλλική κυβέρνηση θα πρέπει να βρεί μια «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» σε διάστημα ενός έτους και να μειώσει το μετοχικό της μερίδιο στα προ-κρίσης επίπεδα μέχρι το 2027. Μερίσματα, επαναγορές μετοχών και μπόνους παγώνουν μέχρι την αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους ή του συνόλου της βοήθειας. Επίσης, η Air France θα μεταφέρει 18 θέσεις slots στο αεροδρόμιο Ορλί, ή 4.0% του χαρτοφυλακίου της στο αεροδρόμιο, σε ανταγωνιστές της. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική, ρισκάροντας την αντίδραση εταιρειών χαμηλού κόστους όπως η Ryannair, η μεταφορά των slots σε ανταγωνιστές θα περιορισθεί σε αεροσκάφη που έχουν βάση το Ορλί με ιπτάμενο προσωπικό που προσλαμβάνεται με τοπικά συμβόλαια. Η κίνηση αυτή θα προστατεύσει την σχεδιαζόμενη επέκταση της θυγατρικής της Air France, Transavia, από αθέμιτο ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Μπεν Σμιθ.

Η διάσωση είναι ότι πιό κοντινό σε εθνικοποίηση ενός μεγάλου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα, μετά την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει μερίδιο 16,7% στην Lufthansa στο πλαίσιο σχεδίου διάσωσης της εταιρείας. Η KLM, η οποία απέκτησε το 14% του ομίλου το 2019, δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου. Η πιθανή μείωση του μεριδίου της ολλανδικής κυβέρνησης στο 9,3% «δεν έχει συνέπειες στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος,» δήλωσε ο ολλανδός υπουργός Οικονομικών Βέπκε Χέκστρα.

Η Delta Air Lines, με μερίδιο 8,8% στον όμιλο Air France-KLM, δεν μπορεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου καθώς εμποδίζεται από την αμερικανική νομοθεσία και το μερίδιό της θα μειωθεί. Η China Eastern σκοπεύει να συμμετάσχει ώστε να διατηρήσει μερίδιο λιγότερο του 10%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή