Την τελική ευθεία φαίνεται ότι εισέρχεται η υπόθεση της μεταβίβασης του 16% του ΟΛΠ από το ελληνικό δημόσιο στην κινεζική Cosco.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι την μεθεπόμενη εβδομάδα και ειδικότερα από τις 14 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες. Ωστόσο ακόμη φαίνεται ότι υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά στο πως θα μεταβιβασθεί το 16% των μετοχών εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους συνολικού ύψους 293,8 εκατ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις είναι ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας μια επένδυση ύψους 136,3 εκατ. ευρώ ο οποίος βρίσκεται ακόμη στην αρχή και αντιμετωπίζει σοβαρές καθυστερήσεις λόγω προσφυγής κατοίκων του Πειραιά στη δικαιοσύνη.
Ο ΟΛΠ υποστηρίζει ότι έχει συμβασιοποιήσει πάνω από το 80% των έργων και για τις όποιες καθυστερήσεις ευθύνεται το ελληνικό δημόσιο. Να σημειωθεί ότι μόλις πριν λίγες ημέρες ο ΟΛΠ δημοσίευσε προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή Υπόγειας οδικής σύνδεσης σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο του ΟΔΔΥ.
Το Μέγαρο Μαξίμου όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες θέλει να κλείσει το θέμα και να αποφευχθεί η προσφυγή στη διαιτησία. Μάλιστα πιο συγκεκριμένες πληροφορίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρουν ότι αναζητείται η λύση κάποιας μορφής εγγυήσεων εκ μέρους των κινέζων ότι οι επενδύσεις θα ολοκληρωθούν έστω και με καθυστέρηση.
Από την άλλη πλευρά υπάρχει η άποψη ότι η μη ολοκλήρωση των επενδύσεων δεν μπορεί να παρακαμφθεί νομικά και η κυβέρνηση θα έχει να αντιμετωπίσει προβλήματα ενδεχομένως και προσφυγής σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.
Πάντως να σημειωθεί ότι ο έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε το στίγμα του σε συνέντευξη στον δημοσιογράφο Ben Hall στο πλαίσιο του συνεδρίου The Global Boardroom της εφημερίδας «Financial Times», στις αρχές Μαΐου.
Στη ερώτηση αν θα ιδιωτικοποιήσετε και το υπόλοιπο τμήμα του λιμανιού και θα το παραδώσετε στην Cosco, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε: Όπως γνωρίζετε υπάρχει μια συμφωνία μετόχων την οποία προφανώς θα τηρήσουμε. Και οι δύο πλευρές έχουν υποχρεώσεις. Πρέπει και αυτοί να προβούν σε κάποιες επενδύσεις. Έχουμε κάποια θέματα που διευθετούμε μαζί τους για να διασφαλίσουμε πως αυτή η επένδυση είναι αμοιβαία επωφελής. Αλλά στη μεγάλη εικόνα των πραγμάτων, πράγματι η Κίνα επένδυσε στο λιμάνι του Πειραιά σε μια χρονική περίοδο που κανείς δεν ενδιαφερόταν να το κάνει και είναι μια πετυχημένη επένδυση, όμως η Ελλάδα δεν εξαρτάται ιδιαίτερα από τις κινεζικές επενδύσεις Κοιτώντας τον χάρτη των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων και ειδικά κοιτώντας τις χώρες που έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην Ελλάδα, για παράδειγμα βλέπω και άλλα λιμάνια που ιδιωτικοποιούνται κι έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από πολλές χώρες και πολλές δεξαμενές κεφαλαίων. Δεν αναμένω ιδιαίτερη εξάρτηση από την Κίνα σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ αφορούσε το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του, με αρχική μεταβίβαση του 51% των μετοχών και διακράτηση του 16% από το Δημόσιο επί μία πενταετία (έως τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους) για να υλοποιηθούν οι δεσμευτικές επενδύσεις. Η Cosco για το 51% που απέκτησε τον Αύγουστο του 2016 κατέβαλε τότε 293,7 εκατ. ευρώ, ενώ για την απόκτηση αυτού του επιπλέον ποσοστού, δηλαδή του 16%, έχει από το 2016 καταθέσει σε λογαριασμό μεσεγγύησης (escrow account) 88 εκατ. ευρώ.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων