Την τελική ευθεία φαίνεται ότι εισέρχεται η υπόθεση της μεταβίβασης του 16% του ΟΛΠ από το ελληνικό δημόσιο στην κινεζική Cosco.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι την μεθεπόμενη εβδομάδα και ειδικότερα από τις 14 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες. Ωστόσο ακόμη φαίνεται ότι υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά στο πως θα μεταβιβασθεί το 16% των μετοχών εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους συνολικού ύψους 293,8 εκατ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις είναι ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας μια επένδυση ύψους 136,3 εκατ. ευρώ ο οποίος βρίσκεται ακόμη στην αρχή και αντιμετωπίζει σοβαρές καθυστερήσεις λόγω προσφυγής κατοίκων του Πειραιά στη δικαιοσύνη.

Ο ΟΛΠ υποστηρίζει ότι έχει συμβασιοποιήσει πάνω από το 80% των έργων και για τις όποιες καθυστερήσεις ευθύνεται το ελληνικό δημόσιο. Να σημειωθεί ότι μόλις πριν λίγες ημέρες ο ΟΛΠ δημοσίευσε προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή Υπόγειας οδικής σύνδεσης σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο του ΟΔΔΥ.

Το Μέγαρο Μαξίμου όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες θέλει να κλείσει το θέμα και να αποφευχθεί η προσφυγή στη διαιτησία. Μάλιστα  πιο συγκεκριμένες πληροφορίες  από το Υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρουν ότι  αναζητείται η λύση κάποιας μορφής εγγυήσεων εκ μέρους των κινέζων ότι οι επενδύσεις θα ολοκληρωθούν έστω και με καθυστέρηση.

Από την άλλη πλευρά υπάρχει η άποψη ότι η μη ολοκλήρωση των επενδύσεων δεν μπορεί να παρακαμφθεί νομικά και η κυβέρνηση θα έχει να αντιμετωπίσει προβλήματα ενδεχομένως και προσφυγής σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Πάντως να σημειωθεί ότι ο έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε το στίγμα του σε συνέντευξη στον δημοσιογράφο Ben Hall στο πλαίσιο του συνεδρίου The Global Boardroom της εφημερίδας «Financial Times», στις αρχές Μαΐου.

Στη ερώτηση αν θα ιδιωτικοποιήσετε και το υπόλοιπο τμήμα του λιμανιού και θα το παραδώσετε στην Cosco, ο κ.  Μητσοτάκης απάντησε: Όπως γνωρίζετε υπάρχει μια συμφωνία μετόχων την οποία προφανώς θα τηρήσουμε. Και οι δύο πλευρές έχουν υποχρεώσεις. Πρέπει και αυτοί να προβούν σε κάποιες επενδύσεις. Έχουμε κάποια θέματα που διευθετούμε μαζί τους για να διασφαλίσουμε πως αυτή η επένδυση είναι αμοιβαία επωφελής. Αλλά στη μεγάλη εικόνα των πραγμάτων, πράγματι η Κίνα επένδυσε στο λιμάνι του Πειραιά σε μια χρονική περίοδο που κανείς δεν ενδιαφερόταν να το κάνει και είναι μια πετυχημένη επένδυση, όμως η Ελλάδα δεν εξαρτάται ιδιαίτερα από τις κινεζικές επενδύσεις Κοιτώντας τον χάρτη των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων και ειδικά κοιτώντας τις χώρες που έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην Ελλάδα, για παράδειγμα βλέπω και άλλα λιμάνια που ιδιωτικοποιούνται κι έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από πολλές χώρες και πολλές δεξαμενές κεφαλαίων. Δεν αναμένω ιδιαίτερη εξάρτηση από την Κίνα σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ αφορούσε το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του, με αρχική μεταβίβαση του 51% των μετοχών και διακράτηση του 16% από το Δημόσιο επί μία πενταετία (έως τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους) για να υλοποιηθούν οι δεσμευτικές επενδύσεις. Η Cosco για το 51% που απέκτησε τον Αύγουστο του 2016 κατέβαλε τότε 293,7 εκατ. ευρώ, ενώ για την απόκτηση αυτού του επιπλέον ποσοστού, δηλαδή του 16%, έχει από το 2016 καταθέσει σε λογαριασμό μεσεγγύησης (escrow account) 88 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία