Ο κόσμος κοιτάζει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και μια σουηδική εταιρεία μπορεί να έχει μια πιθανή μερική λύση καθώς αλλάζει την παραγωγή χάλυβα αφαιρώντας τα ορυκτά καύσιμα. Η πρώτη παράδοση του «πράσινου χάλυβα» έγινε στη Σουηδία από τη Hybrit στη Volvo AB για δοκιμαστική λειτουργία.

Η πλήρους κλίμακας παραγωγή του υλικού θα ξεκινήσει από το 2026 καθώς η Volvo σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή πρωτοτύπων οχημάτων με πράσινο ατσάλι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η βιομηχανία χάλυβα είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές των εκπομπών θερμοκηπίου, αντιπροσωπεύοντας έως και το 8 % των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Η Ιδιοκτησία της SSAB, Hybrit ξεκίνησε δοκιμαστικές εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιό της για χάλυβα που κατασκευάζεται χωρίς τη χρήση άνθρακα στη Lulea, στη βόρεια Σουηδία, πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία στοχεύει να αντικαταστήσει τον άνθρακα οπτανθρακοποίησης, που παραδοσιακά χρειαζόταν για την κατασκευή χάλυβα από μετάλλευμα, με ηλεκτρισμό χωρίς υδρογόνο και χωρίς ορυκτά.

Χάλυβας χωρίς άνθρακα

Οι εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιο ξεκίνησαν το 2018 στην τοποθεσία SSAB στο Luleå της Σουηδίας, όπου οι μηχανικοί δοκίμασαν την άμεση μείωση του σιδηρομεταλλεύματος για να φτιάξουν Direct Reduced Iron (DRI), που ονομάζεται επίσης σπογγοσίδηρος. Το DRI χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως παρθένο υλικό μαζί με ανακυκλωμένα σκραπ για χαλυβουργία.

Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή ενός εργοστασίου για κατασκευή σφαιριδίων σιδηρομεταλλεύματος χωρίς ορυκτά στο Malmberget της Σουηδίας το 2019, όπου τα ορυκτά καύσιμα θα αντικατασταθούν με βιοκαύσιμα για να επιτευχθεί η παραγωγή των. Μια πιλοτική εγκατάσταση αποθήκευσης υδρογόνου κατασκευάζεται επίσης 25-35 μέτρα κάτω από το έδαφος, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει από το 2022 έως το 2024. Η εταιρεία εκτιμά ότι το εργοστάσιο θα κοστίσει κοντά στα 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, εκ των οποίων τα 599 εκατομμύρια κορώνες θα δοθούν από την Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας.

Η εταιρεία ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο επίδειξης Hybrit έως το 2025, ταυτόχρονα με τη μετατροπή του εργοστασίου υψικαμίνων της SSAB στο Oxelösund στη Σουηδία, η οποία θα επιτρέψει στην SSAB να παράγει χάλυβα με βάση το σίδηρο, χωρίς χρήση άνθρακα για εμπορικούς σκοπούς από το 2026.

Δηλώνοντας ότι η δοκιμαστική πρώτη παράδοση ήταν ένα “σημαντικό βήμα προς μια εντελώς χωρίς άνθρακα αλυσίδα αξίας”, η ίδια η SSAB αντιπροσωπεύει το 10 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Σουηδίας και 7 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Φινλανδίας. “Ο στόχος είναι να παραδώσουμε στην αγορά χάλυβα χωρίς τη χρήση άνθρακα και να επιδείξουμε την τεχνολογία σε βιομηχανική κλίμακα ήδη από το 2026”, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Μια μελέτη προ-σκοπιμότητας, που διεξήχθη το 2016-2017, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο νέος χάλυβας, δεδομένης της σημερινής τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, του άνθρακα και του κόστους των εκπομπών CO2, θα ήταν 20-30 τοις εκατό πιο ακριβός. Ωστόσο, διαπίστωσε επίσης ότι ο χάλυβας χωρίς τη χρήση άνθρακα θα μπορεί, στο μέλλον, να ανταγωνιστεί στην αγορά τον παραδοσιακό χάλυβα.

Η Volvo είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας χάλυβα κατασκευασμένο χωρίς ορυκτά καύσιμα έως το 2026. Ενώ ο χάλυβας είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές στις εκπομπές άνθρακα, οι ειδικοί ανησυχούν για τη δυσκολία απανθρακοποίησης αυτού του τομέα. Το διοξείδιο του άνθρακα απελευθερώνεται από τους υψικαμίνους σε αυτές τις βιομηχανίες, πέραν του άνθρακα οπτανθρακοποίησης που χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση του οξυγόνου από το σιδηρομετάλλευμα.

Σύμφωνα με αναφορές, η αντικατάσταση του άνθρακα οπτανθρακοποίησης με υδρογόνο αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές από τη χαλυβουργία κατά τουλάχιστον 90 τοις εκατό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Green |

Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον

Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης