
Την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία της ανακύκλωσης των πλοίων, τόνισε ο κ. Ηλίας Τσακίρης, Διευθύνων Σύμβουλος της American Hellenic Hull κατά τη διάρκεια συνεδρίου που συνδιοργανώθηκε από το International Union of Marine Insurance (IUMI) και την Πρωτοβουλία Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI).
Οι μέχρι σήμερα προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας, των Ηνωμένων Εθνών και άλλων θεσμών, για τη θέσπιση ενός ενιαίου πλαισίου για την ανακύκλωση πλοίων δεν είναι επαρκείς, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
«Ελλείψει ενός ενιαίου διεθνούς κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων, τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να βρουν μια ενιαία φόρμουλα για όλα τα ζητήματα», είπε.
Η απουσία κοινού κανονισμού για την προστασία του εργατικού δυναμικού-ακόμη και την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας που συναντάται σε διάφορα διαλυτήρια-, οι προκλήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και η απουσία σχεδίου ανακύκλωσης πλοίων από τα διαλυτήρια, δημιουργούν μια βιομηχανία ανακύκλωσης δύο ταχυτήτων μεταξύ εγκαταστάσεων υψηλού και χαμηλού κόστους», υπογράμμισε ο κ. Τσακίρης.
«Πιστεύουμε ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένα συμφωνημένο πλαίσιο και μια κοινή στρατηγική διαχείρισης κινδύνου που θα παρέχει έναν κατάλληλο μηχανισμό επιβολής για την ανακύκλωση πλοίων, ενσωματώνοντας απαιτήσεις πιστοποίησης και αναφοράς», συμπλήρωσε.
Πρωτοβουλία
Η AHHIC είναι μέλος του SRTI ήδη από τον Μάιο του 2021. Η πρωτοβουλία η οποία γεννήθηκε το 2018, παρέχει μια καινοτόμο πλατφόρμα στους πλοιοκτήτες για να αναδείξουν τις βιώσιμες πολιτικές ανακύκλωσης πλοίων που έχουν υιοθετήσει. Ελλείψει κοινού διεθνούς νομοθετικού πλαισίου, η πλατφόρμα SRTI λειτουργεί ως ένα one-stop shop για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που επιθυμούν να αναδείξουν βιώσιμες πρακτικές, αλλά και να επεξεργαστούν τα δεδομένα που δημοσιοποιούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.
«Είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπόνησης ενός οδικού χάρτη εκτίμησης κινδύνου, που θα βοηθήσει τη ναυτασφαλιστική αγορά να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις μη βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων», είπε ο κ. Τσακίρης.
«Είναι σημαντικό για τους τους ναυτασφαλιστές να συμμετέχουν στην αναβάθμιση των προτύπων βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων και να πιέσουν ώστε να υιοθετηθεί ένα κοινό πλαίσιο κοινά αποδεκτό από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Βιωσιμότητα
«Για εμάς στην American Hellenic, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μόνο μια σύγχρονη τάση», πρόσθεσε ο κ. Τσακίρης. «Είναι ζήτημα ήθους, ενώ θεωρούμε ότι είναι κι ένας έξυπνος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας.»
Εναρμονισμένη με την ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια καινοτόμο και βιώσιμη προσέγγιση, συμμετέχοντας σε διεθνείς συνεργασίες με το πρόγραμμα περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών UNEPFI Principles for Sustainable Insurance και την πρωτοβουλία Sustainable Blue Economy Finance Initiative, με το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών UN Global Compact, τη συμμαχία για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών Net Zero Insurance Alliance και το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο (World Maritime University). Η εταιρεία έχει συμμετάσχει, επίσης, στην ανάπτυξη δύο οδηγών για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους κινδύνους βιωσιμότητας στην ασφαλιστική αγορά και στη βιώσιμη μπλε οικονομία.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα