
Την άμεση εφαρμογή της διεύρυνσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο τον νησιωτικό χώρο, για την αποκατάσταση της ισότητας με την ηπειρωτική χώρα και για όσο διαρκούν οι πληθωριστικές πιέσεις, ζητάει το Επιμελητήριο Κυκλάδων με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι «ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,000 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Η επιστολή
Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«…Όπως γνωρίζετε, ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθε τον Σεπτέμβριο στο 3,4% φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας, σύμφωνα με εκτίμηση της Eurostat. Αν και η άνοδος του πληθωρισμού οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της πανδημίας, με αναμενόμενη την περαιτέρω αύξησή του ως το τέλος του έτους, ωστόσο είναι αδύνατον να προβλέψει κάποιος πόσο θα διαρκέσουν οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Με τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, των τροφίμων και των πρώτων υλών να παίζουν σοβαρό ρόλο στην εμφάνιση αυτών των πιέσεων, γενικότερα οι τιμές πολλών βασικών προϊόντων και υπηρεσιών έχουν ανατιμηθεί σημαντικά.
Σκοπός μας δεν είναι να απομονώσουμε επιμέρους θέματα τα οποία επηρεάζουν τις τελικές τιμές των καυσίμων και αφορούν όλη την επικράτεια, αλλά επιδιώκουμε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο και το ελάχιστο, δηλαδή τη διαμόρφωση των τελικών τιμών των καυσίμων στα νησιά μας, στα ίδια επίπεδα με τις τιμές της ηπειρωτικής χώρας.
Διαχρονικά, τα νησιά μας αντιμετωπίζουν παράλληλα με τη γεωγραφική και οικονομική απομόνωση τους, και σημαντικά ελλείμματα σε δομές εκπαίδευσης, υγείας και υποδομές, και οπωσδήποτε δεν αντιμετωπίσθηκαν ισότιμα με την ηπειρωτική χώρα.
Τα καύσιμα είναι βασικό αγαθό καθημερινής ανάγκης και ως τέτοιο πρέπει να λογίζεται από την Πολιτεία, αφού η αδυναμία επαρκούς πρόσβασης σε αυτά, στερεί από τους πολίτες τη δυνατότητα να μετακινούνται και να εξασφαλίζουν ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νησιά μας ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,00 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Θεωρούμε επιβεβλημένη την ευαισθητοποίηση της κυβέρνησης στο θέμα των καυσίμων των νησιών και την άμεση εφαρμογή μέτρου με διεύρυνση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο το νησιωτικό χώρο, όπως ισχύει στα μικρότερα νησιά έως τώρα, με άμεση και χωρίς καθυστερήσεις καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) κατευθείαν στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις των νησιών, που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝ-Ε)».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα