Σχεδόν 120 νεκρές φύσεις ζωγράφισε ο Γάλλος ζωγράφος του 18ου αιώνα Jean-Baptiste-Simeon Chardin· ιδιαιτέρως κύπελλα, τσαγιέρες, λαγούς, δαμάσκηνα, πεπόνια και ροδάκινα. Προσφάτως, σε δημοπρασία το ποσό για το οποίο πωλήθηκε μια απλή νεκρή φύση του σόκαρε τους παρατηρητές της αγοράς. Ο πίνακας «Το Καλάθι με τις Αγριοφράουλες», σε δημοπρασία στο Artcurial, εκτινάχθηκε πολύ πάνω από την εκτιμούμενη τιμή των 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων και «έπιασε» το ιλιγγιώδες για μια απλή νεκρή φύση ποσό των 26,8 εκατομμυρίων δολαρίων!
Αγοραστής, σύμφωνα με την Art Newspaper, ήταν ο νεοϋορκέζος έμπορος έργων τέχνης Adam Williams. Η τελική τιμή είναι νέο ρεκόρ σε δημοπρασία για τον καλλιτέχνη, καταρρίπτοντας το προηγούμενο των 8 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε πιάσει το έργο του Chardin «La Fontaine» πριν από λίγους μήνες στου Christie’s στο Παρίσι. Επιπλέον, ο οίκος δημοπρασιών Artcurial είπε ότι το αποτέλεσμα συνιστά ρεκόρ σε δημοπρασία για κάθε έργο από Γάλλο ζωγράφο του 18ου αιώνα.
Πώς εξηγείται αυτό που συνέβη; Ο Harry Smith, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων για θέματα τέχνης Gurr Johns, το αποδίδει στο ότι το έργο είναι «απολύτως εκπληκτικό», εν μέρει λόγω του ότι είναι η μοναδική νεκρή φύση του Chardin με φράουλες .
View this post on Instagram
«Αυτός ο τύπος νεκρής φύσης ήταν ο πατέρας όλων των σπουδαίων νεκρών φύσεων στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα» υπογράμμισε ο Smith, αναφερόμενος σε έργα των Cézanne και Manet. «Όλα αυτά τα όμορφα έργα κοιτούν πίσω στον Chardin. Ήταν μοναδικός στη Γαλλία, με την έννοια ότι δεν είχε ανάγκη να κάνει μεγαλοπρεπή πορτρέτα σε ύφος Ροκοκό, σαν τους Boucher και Fragonard. Αντιθέτως, έκανε απλά και μόνο τα δικά του, πολύ ήσυχα, και τα έργα του έχουν μια φανταστική απλότητα».
Ο Chardin, γιος επιπλοποιού, γεννήθηκε το 1699 στο Παρίσι και σπανίως έφευγε από την πόλη. Έως το 1757 ζούσε στην Αριστερή Όχθη, πλησίον της εκκλησίας Saint-Sulpice· τότε ο Λουδοβίκος ο 15ος του παραχώρησε στούντιο στο Λούβρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πόσα έχασε ο Μάικλ Τζόρνταν πουλώντας την τεράστια έπαυλή του στο Σικάγο
Ακόμη και για είδωλα όπως ο Μάικλ Τζόρνταν δεν είναι κάθε τελευταία βολή πετυχημένη
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Ανησυχούν για τη συνταξιοδότηση οι Έλληνες - Μόνο το 18% δηλώνει έτοιμο
Τι αναφέρει η έρευνα της NN Hellas για τη μακροζωία - Πώς την αντιμετωπίζουν
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας