
Υπάρχει ένα ερώτημα που ακούγεται αρκετά συχνά την τελευταία δεκαετία: «Γιατί οι νέοι δεν αγοράζουν πια σπίτια;» Η απάντηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, είναι απλή: τα χρήματα.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες τα περισσότερα μέλη των γενεών Gen Z και millennial –δηλαδή οι ενήλικες ΗΠΑ μεταξύ 18-25 και 26-41 ετών, αντίστοιχα – θέλουν να αποκτήσουν ένα σπίτι κάποια μέρα ή ακόμα και τώρα. Και σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την ερευνητική εταιρεία YouGov το μεγαλύτερο εμπόδιο τους είναι η οικονομική προσιτότητα.
Όπως αποκαλύπτει το CNBC, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των Αμερικανών ενηλίκων εξακολουθούν να θεωρούν την ιδιοκτησία σπιτιού ως κορυφαίο χαρακτηριστικό για την επίτευξη του λεγόμενου Αμερικανικού ονείρου, που ξεπερνά την ικανότητα συνταξιοδότησης (66%), μια επιτυχημένη καριέρα (60%) και παιδιά (40%). Μόνο το 35% των ερωτηθέντων ανέφερε την απόκτηση πτυχίου κολεγίου ως βασικό σημάδι οικονομικής επιτυχίας.
Ιδιοκτησία vs καριέρα
Συγκεκριμένα, μεταξύ των millennials, το 65% αναγνώρισε την ιδιοκτησία σπιτιού ως κορυφαίο σημάδι επιτυχίας. Αυτός ο αριθμός μειώθηκε στο 59% για τη Gen Zers — η οποία θεωρεί ως κορυφαία επιλογή αυτής της γενιάς να έχει μια επιτυχημένη καριέρα (60%).
Στην έρευνα συμμετείχαν 2.529 ενήλικες, συμπεριλαμβανομένων 1.397 ιδιοκτητών σπιτιού, στις αρχές Μαρτίου. Μεταξύ των μη ιδιοκτητών σπιτιού, σχεδόν τα δύο τρίτα είπαν ότι η προσιτή τιμή ήταν ο κύριος λόγος που δεν είχαν αγοράσει ακόμη ένα σπίτι. Η Gen Zers είπε σε μεγάλο βαθμό το εισόδημά τους δεν ήταν αρκετά υψηλό ακόμα, ενώ οι millennials κατηγόρησαν κυρίως την αύξηση των τιμών των κατοικιών.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, το συναίσθημα είναι ξεκάθαρο: περισσότεροι άνθρωποι θα αγόραζαν σπίτια αν μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά.
Στην έρευνα, πολλοί νεότεροι Αμερικανοί δήλωσαν πρόθυμοι να λάβουν κάποια μορφή δράσης για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα πιο προσιτό σπίτι: τα τρία τέταρτα των Gen Zers και το 69% των millennials δήλωσαν ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να μετεγκατασταθούν σε μια διαφορετική πολιτεία, πιο προσιτή αλλά λιγότερο επιθυμητή περιοχή , ή να κάνουν έκπτωση σε ένα επάνω μέρος για να πετύχουν το όνειρό τους.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της