Η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως έχει φτάσει σε σημείο καμπής, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY, Mobility Consumer Index, το 52% των καταναλωτών που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια.
Η έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών σε 18 χώρες, καταδεικνύει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη (π.χ. Ιταλία – 73%) και στην Ασία (π.χ. Κίνα – 69%, Νότια Κορέα – 63%), παρουσιάζονται περισσότερο αποφασισμένοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, σε αντίθεση με τους καταναλωτές στην Αυστραλία (38%) και στις ΗΠΑ (29%).
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος (38%), ενώ οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, ως σημαντική ανησυχία (34%).
Η έρευνα, επίσης, σημειώνει ότι όσοι προσανατολίζονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Το 88% δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 20% επιπλέον ή και περισσότερο.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Χάσμα – σοκ στις υποδομές στην Ευρώπη
Αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην αυτονομία
Τέλος, η έρευνα καταδεικνύει ότι, όσοι καταναλωτές κατέχουν ήδη ηλεκτρικά οχήματα, ανησυχούν λιγότερο για την αυτονομία τους μετά τη φόρτιση ή για τις ίδιες τις υποδομές φόρτισης. Ο κορυφαίος παρακινητικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος είναι, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, η μεγαλύτερη αυτονομία τους, ενώ μόλις το 27% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τρέφουν προβληματισμούς για τις υποδομές φόρτισης, σε σύγκριση με το 36% όσων δε διαθέτουν ηλεκτρικό όχημα.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος στην EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας, Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Η απότομη αύξηση στη δημοφιλία των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμούμε πως συνδέεται με τη ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, οφείλεται, όμως, σε μεγάλο βαθμό, και στην εντεινόμενη ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική κρίση.
Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων ανησυχούν πλέον λιγότερο για την αυτονομία και τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των απαραίτητων δικτύων προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Για να ανταποκριθούμε στην ιστορική αυτή στροφή, και στη χώρα μας, χρειάζονται περαιτέρω δράσεις, τόσο σε επίπεδο Πολιτείας, αλλά και των ενδιαφερόμενων μερών του ευρύτερου οικοσυστήματος της ηλεκτροκίνησης, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κατασκευαστές φορτιστών και οι διαχειριστές δικτύων ενέργειας».
Latest News
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος