«Σε τρία χρόνια κάνουμε πράξη ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη, αποδεικνύοντας ότι όταν υπάρχει θέληση, αφοσίωση και αποφασιστικότητα, όλα είναι δυνατά», τόνισε αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και άλλων κομβικών έργων για το νησί, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι πρόκειται για «ένα έργο που μέσα σε λίγους μήνες δημοπρατήθηκε, ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε ομαλά και συμβασιοποιείται και ξεκινά».
Για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος και σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «στο τελευταίο τρίμηνο του έτους τηρώντας τις δεσμεύσεις μας και το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει για τη διαγωνιστική διαδικασία το έργο θα συμβασιοποιηθεί επίσης».
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Στην Κρήτη ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη
Για το μεγάλο έργο της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και πλέον προχωρά η Β’ Φάση του Διαγωνισμού όπου προβλέπεται η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών με στόχο μέσα στο 2023 να στηθούν εργοτάξια και σε αυτό το τμήμα.
«Παράλληλα, χωρίς να χάσουμε καθόλου χρόνο προχωράμε τις μελέτες για την προαίρεση του Κίσσαμος-Χανιά και τις μελέτες ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου» συνέχισε ο κ. Καραγιάννης.
Διαβάστε επίσης: Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη
«Παραλάβαμε μία έκθεση ιδεών»
Μάλιστα, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου και μέσα από εντατική και συστηματική δουλειά από εκατοντάδες μηχανικούς τα καταφέραμε».
«Παραλάβαμε μία έκθεση ιδεών» συνέχισε απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και πρόσθεσε ότι «δεν είχατε εξασφαλίσει χρηματοδότηση για κανένα έργο του ΒΟΑΚ. Αν είστε περήφανοι γι’ αυτό θα σας κρίνουν οι Κρητικοί».
Παρατήρησε δε, ότι «στις σημαντικές αυτές ημέρες για την Κρήτη δεν θα έπρεπε να μπαίνουμε σε αντιπαράθεση και να δηλητηριάζουμε τους Κρητικούς με ισχυρισμούς που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και έχουν μόνο στόχο να καλύψουν τη δική σας ανυπαρξία στα 4,5 χρόνια διακυβέρνησής σας».
Συνεχίζοντας ο Υφυπουργός Υποδομών εστίασε στον σχεδιασμό που υπάρχει για τον κόμβο Καρτερού επί του ΒΟΑΚ, υπογραμμίζοντας ότι «αποτελεί τμήμα της Παράκαμψης Ηρακλείου η οποία έχει περιληφθεί μαζί με τις αντίστοιχες Παρακάμψεις Χανίων και Ρεθύμνου στο αντικείμενο του μεγάλου έργου Παραχώρησης».
Εξήγησε ότι αν δημοπρατούνταν ξεχωριστά «θα είχαμε το ζήτημα της πενταετίας που έχουν όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα μετά την ολοκλήρωσής τους, η οποία θα συνέπιπτε μοιραία με τη κατασκευή του μεγάλου έργου και αφετέρου θα είχαμε ταυτόχρονα εργοτάξια, στο ίδιο περίπου σημείο, με διαφορετικές εργολαβίες δημιουργώντας ένα τεχνικό εμπόδιο και για τα δύο έργα, της παραχώρησης και του κόμβου Καρτερού».
Πώς προχωρούν τα τρία φράγματα, Ταυρωνίτη, Μπραμιανού και Μύρτου
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «επιμονή και στιβαρό σχεδιασμό» που οδήγησαν στο μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει δει η Ελλάδα και η Κρήτη ειδικότερα, τις τελευταίες δεκαετίες.
«Προχωρήσαμε σε μία σειρά μικρών και μεγάλων έργων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας του οδικού δικτύου της Κρήτης, καθώς και για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων που απέκλειαν συχνά το οδικό δίκτυο και δυσχέραιναν την μετακίνηση κατοίκων, τουριστών αλλά και εμπορευμάτων» υπενθύμισε.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τρία φράγματα που έχουν πάρει τον δρόμο της υλοποίησης στο νησί και συγκεκριμένα, όπως ενημέρωσε ο κ. Καραγιαννής:
Το φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά πέρασε από τη διυπουργική ΣΔΙΤ και εντός του καλοκαιριού ξεκινά η πρώτη φάση του Διαγωνισμού.
Άμεσα προχωρά η δημοπράτηση των έργων στα φραγμάτων Μπραμιανού και Μύρτου στο Λασίθι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Διαβεβαίωσε ότι «με την απαραίτητη συναίνεση τα έργα αυτά δεν θα μείνουν στα χαρτιά και θα γίνουν χρήσιμα εργαλεία για τη πρόοδο όλων των Ελλήνων».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο