Φουλ τις μηχανές έχει βάλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε ως τις αρχές του 2024 να έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Το μεγαλύτερο οδικό έργο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη έχει μπει στην τελική ευθεία, καθώς στο ανατολικό κομμάτι τα εργοτάξια έχουν ήδη στηθεί. Βήμα – βήμα κλείνουν οι εκκρεμότητες για το μεγαλύτερο τμήμα του άξονα από τα Χανιά ως το Ηράκλειο, που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα, ενώ το ενδιάμεσο τμήμα του ΣΔΙΤ «Χερσόνησος – Νεάπολη» αναμένεται να υπογραφεί πριν το Πάσχα.
Παρότι απαιτείται πραγματικός αγώνας δρόμου, για να κλείσουν πλήθος ζητημάτων με σφιχτές διαδικασίες, στόχος του υφυπουργού Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη είναι οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, να κατατεθούν τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Ο διαγωνισμός, που αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του άξονα, θα βάλει μπρος το δυτικό τόξο του ΒΟΑΚ ως τον κόμβο Χερσονήσου.
Έναν χρόνο νωρίτερα η παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι – Πώς προχωρά ο ΒΟΑΚ
Χρηματοδότηση κι επιμέρους βήματα
Συμπεριλαμβανομένου του τμήματος της προαίρεσης από τον Κίσσαμο Χανίων, πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 137 χλμ., που θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης. Ο διαγωνισμός πέρασε στη Β’ φάση τον περασμένο Δεκέμβριο. Στη διεκδίκηση συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S. και Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, εκ των συνολικά 427 εκατ. που κατευθύνονται και στα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ. Χρηματοδότηση που έχει εξασφαλισθεί βάσει των αυστηρών προϋποθέσεων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα οδικά έργα. Αυτό σημαίνει ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου έχουν «κλειδώσει». Σημαντικό βήμα ήταν η έγκριση στα μέσα Δεκεμβρίου της τεχνικής έκθεσης για την υλοποίηση του τμήματος «Χανιά – Ηράκλειο» από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Τα απαραίτητα επιμέρους βήματα γίνονται σταδιακά. Προς αυτή την κατεύθυνση, εγκρίθηκε το πρακτικό για την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη για τον τεχνικό σύμβουλο που θα συμβάλλει καθορισμό της ζώνης απαλλοτρίωσης του ΒΟΑΚ στο Κίσσαμος-Χανιά-Ηράκλειο, καθώς και των ορίων του έργου παραχώρησης. Επίσης, προχωρά η ανάθεση της σύμβασης τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει την αρμόδια διεύθυνση στη δημιουργία ψηφιακού μοντέλου εδάφους (DTM), ακρίβειας με χρήση τεχνολογίας LIDAR, στο ίδιο τμήμα.
Όσον αφορά στη σύμβαση για το ΣΔΙΤ του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα.
Τα υπόλοιπα έργα
Όπως σημείωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρόσφατη επίσκεψή του σε εργοτάξιο του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, προχωρά η μελετητική ωρίμανση του έργου από τη Σούδα ως τη Σητεία. Στην πλήρη ανάπτυξή του ο ΒΟΑΚ θα μετρά περίπου 300 χλμ. σε ενιαία χάραξη και θα συνδέει το δυτικό άκρο του νησιού με το ανατολικό. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα υπερβαίνει τα 2,4 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την κατασκευή του οδικού τμήματος της παράκαμψης της Παχειάς Άμμου, μήκους 5,8 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ. Έχει εγκριθεί ακόμη η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και η εκπόνηση των κτηματολογικών μελετών για την κατασκευή του άξονα στο τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, μήκους 5,7 χλμ. Η ολοκλήρωση των υπολειπόμενων μελετών του έργου εκτιμάται εντός του έτους. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται σε 83 εκατ. ευρώ.
Προχωρά επίσης η εκπόνηση των μελετών για την ωρίμανση της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τον λιμένα Σούδας και το αεροδρόμιο των Χανίων. Οι μελέτες αφορούν τόσο στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, όσο και στη δημοπράτηση του έργου κατασκευής. Η υποβολή της ΜΠΕ αναμένεται εντός του 2023. Ο προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 690.000 ευρώ.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης