
Δύο ήταν οι προσφορές που κατατέθηκαν στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να μπει σύντομα σε… ράγες λειτουργίας.
Ειδικότερα, οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις–Neo Trans (Κορέα) και ATM (Ιταλία)-Egis (Γαλλία) κατέθεσαν σήμερα δεσμευτικές προσφορές για το μεγάλο αυτό έργο ΣΔΙΤ.
Επικεφαλής του πρώτου σχήματος είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που κατέβηκε με την Neo Trans, μια εταιρεία της Νοτίου Κορέας που διαχειρίζεται τις γραμμές Shinbundang Line και EverLine (Μετρό Σεούλ). Το δεύτερο σχήμα έχει επικεφαλής την ΑΤΜ (Azienda Trasporti Milanesi), εταιρεία που έχει αναλάβει τα δίκτυα Μετρό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη, μαζί με τη γαλλική Egis έναν όμιλο με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας σε μετρό χωρίς οδηγό. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα ορόσημα του 2023 και οι επόμενοι διαγωνισμοί
Το έργο ΣΔΙΤ έχει συνολική εκτιμώμενη αξία με ΦΠΑ 362,08 εκατ. ευρώ και αφορά σε 11ετή σύμβαση με τον ανάδοχο. Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Τροπολογία για τη λειτουργία μέχρι την κατακύρωση του διαγωνισμού
Μέχρι να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να εκπαιδευτούν τα 80 άτομα – προσωπικού του αναδόχου, την ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει για περίοδο 2 + 1 ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Hitachi, η οποία και το κατασκευάζει, σύμφωνα με σχετική τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών», με σκοπό τη ρύθμιση της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, αμέσως μετά την κατασκευαστική περίοδο.
Με την τροπολογία αυτή μεταξύ άλλων παρέχεται (άρθρο 12) η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Έργου για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.
Οι επόμενες επεκτάσεις
Η πρώτη επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης που μπαίνει σε τροχιά είναι προς τα δυτικά, σε πολυπληθείς γειτονιές της πόλης με περίπου 500.000 κατοίκους. Εκτιμάται πως αυτό το έργο θα δημιουργήσει νέους πόλους ανάπτυξης στην πόλη. Η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, την οποία θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Το έργο θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και με μήκος περίπου 11 χλμ., σε κυκλική μορφή, θα περνά από τους εξής σταθμούς: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα είναι ο επόμενος προορισμός του μετρό της πόλης. Αυτή την περίοδο προωθούνται οι μελέτες (τοπογραφικές και τεχνικές) για όλες τις επεκτάσεις του δικτύου. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει την προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού ως το τέλος του χρόνου για σύμβουλο σχετικά με όλα τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού