Μειώθηκε κατά 27 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος άνω των 1.000 gt τον Μάρτιο του  2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) την 1η Μαρτίου 2023 ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελούνταν από 4.113 πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 349.963.241  DWT και 204.676.437 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά 27 πλοία, 5.379.453 DWT και 5.400.836 GT, σε σύγκριση με τα 4.140 πλοία τον Μάρτιο του 2022. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν 194 σκάφη διαφόρων κατηγοριών υπό παραγγελία στα ναυπηγεία, συνολικά 15.062.722 DWT και 12.464.797 GT.
Ο στόλος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT, αποτελούμενος πλέον από 499 πλοία, 31.389.394 GT και 53.221.569 DWT, σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 570 πλοίων, των 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 24,61% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων, το 15,81% του στόλου των Ore και Bulk πλοίων και το 10,45% των πλοίων υγροποιημένου αερίου.

VesselsValue: Στα 156,14 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε περίπου 32 σημαίες. Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1080 και 1066 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους. Όσον αφορά τους DWT, η Λιβερία με 99.165.631  αντιπροσωπεύει το 28,34% και οι Νήσοι Μάρσαλ με 84.030.818 που αντιπροσωπεύουν το 24,01% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου. Τα 499 υπό ελληνική σημαία πλοία αντιπροσωπεύουν  το 15,21% του συνόλου DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 20.455.442 DWT, η Κύπρος με 213 πλοία 15.079.112 DWT και οι Μπαχάμες με 209 πλοία 18.295.416 DWT.

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να είναι  χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων, ανέρχεται πλέον στα 12,6 έτη έναντι 16,7 ετών για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά τα GT και DWT, είναι 10,8 και 10,9 έτη αντίστοιχα, έναντι 11,3 και 11,3 του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου κατέγραψε ελαφρά αύξηση, ως προς τον αριθμό πλοίων, GT και DWT, στα 16,1, 9,5 και 9,3 έτη αντίστοιχα έναντι 14,2, 10 και 9,7 ετών το 2022.

Επίσης  έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου:

Ο Γιαπωνέζικος ClassNK προηγείται με  802 πλοία (780 πλοία το 2022) και ακολουθούν ο  ABS με 755 πλοία (808 πλοία το 2022), ο Lloyd’s Register με 744 πλοία (773 πλοία το 2022), ο BV με 719 πλοία (712 πλοία το 2022), ο DNV με 592 πλοία (597 πλοία το 2022), ο  RINA με 249 πλοία (237 πλοία το 2022).

ΕΤΟΣ                   ΑΡ. ΠΛΟΙΩΝ    DWT         GT
ΜΑΡΤΙΟΣ 2013    3.677     265.336.520       155.988.384

ΜΑΡΤΙΟΣ 2014    3.901     290.847.132       170.984.684

ΜΑΡΤΙΟΣ 2015    4.057     314.456.451       184.063.875

ΦΕΒ/ΡΙΟΣ 2016   4.092   320.597.574       188.904.194

ΜΑΡΤΙΟΣ 2017   4.085     328.763.767       192.430.519

ΜΑΡΤΙΟΣ 2018   4.148     341.925.357       199.286.013

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019   4.017     339.549.357       198.164.080

ΜΑΡΤΙΟΣ 2020   3.968     340.823.637       199.693.859

ΜΑΡΤΙΟΣ 2021  4.038     350.465.999       205.647.569

ΜΑΡΤΙΟΣ 2022  4.140     355.342.694       210.077.273

ΜΑΡΤΙΟΣ 2023  4.113     349.963.241       204.676.437

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά