Μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, σήμερα Παρασκευή η Microsoft ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η εξαγορά της κατασκευάστριας βιντεοπαιχνιδιών Activision Blizzard αντί του ποσού των 69 δισ. δολαρίων.
Εξαγορά Activision από τη Microsoft: Νέο πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Χρειάσθηκαν 21 μήνες για να ξεπεράσει η συμφωνία τον σκόπελο των ρυθμιστικών αρχών και τις εντάσεις περί μονοπωλίου, μια εξαγορά που είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιήσει ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός στη 48χρονη ιστορία του.
Η τελευταία έγκριση ήρθε σήμερα Παρασκευή, αφού η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών δήλωσε ότι η προτεινόμενη εξαγορά δεν αποτελεί πλέον σημαντική απειλή για τον ανταγωνισμό στον τομέα των παιχνιδιών σε περιβάλλον cloud. Για να εξασφαλίσει την έγκριση, η Microsoft προσφέρθηκε να αναδιαρθρώσει τη συμφωνία χάνοντας τα δικαιώματα streaming στο cloud για το Call of Duty και άλλα δημοφιλή franchises της Activision σε μεγάλο μέρος του κόσμου.
Ενίσχυση εσόδων
Η απόκτηση της Activision με δύο από τα πιο επιτυχημένα βιντεοπαιχνίδια τα Call of Duty και Candy Crush, θα ενισχύσει τα έσοδα της Microsoft περισσότερο από το ήμισυ με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για περισσότερα από 24 δισ. δολάρια. Παράλληλα, η εταιρεία διευρύνει το πεδίο δραστηριότητάς της πέρα τις κονσόλες Xbox, εμπλεκόμενη πλέον στα βιντεοπαιχνίδια τα οποία μπορούν να βρίσκονται σε όλες τις πλατφόρμες και τις συσκευές.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη από μια σειρά σημαντικών κινήσεων του νυν διευθύνοντα συμβούλου Σάτια Ναντέλα, ο οποίος έχει χρησιμοποιήσει την οικονομική δύναμη της Microsoft για να εισχωρήσει η εταιρεία σε νέους κλάδους, όπως το cloud computing, τα social media και η τεχνητή νοημοσύνη.
Στόχος του Ναντέλα είναι να εισέλθει σε νέους τομείς το συντομότερο δυνατό, λένε άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί μαζί του. «Αν μπορεί να το κάνει αυτό αγοράζοντας κάτι που θα τον βοηθήσει να γίνει πιο γρήγορα, θα το κάνει», δήλωσε ο Τζιμ Ντιμπουά , πρώην επικεφαλής πληροφορικής της Microsoft που συνεργάσθηκε με τον Ναντέλα.
Παρά τη μεγάλη επένδυση, το τμήμα των βιντεοπαιχνιδιών της Microsoft παραμένει ένα μικρό κομμάτι της εταιρείας.
Με την προσθήκη της Activision τα παιχνίδια θα αποτελούν συνολικά περί του 10% των εσόδων της Microsoft κατά το τελευταίο οικονομικό έτος, από το 7% που ανέφερε η εταιρεία. Οι ενισχυμένες δραστηριότητες από τα βιντεοπαιχνίδια θα την φέρουν στο ίδιο επίπεδο με τα Windows, το τμήμα πάνω στο οποίο αρχικά δομήθηκε η Microsoft. Τα έσοδα θα είναι σημαντικά μεγαλύτερα από αυτά του LinkedIn και της διαφήμισης, ωστόσο θα είναι κατά το ήμισυ λιγότερα από την κατηγορία προϊόντων Office και των υπηρεσιών cloud.
Άλλες προτεραιότητες
Το videogaming δεν θεωρείται το πιο σημαντικό πράγμα που διαθέτει αυτή τη στιγμή ο τεχνολογικός γίγαντας. Ο Ναντέλα και άλλα στελέχη της Microsoft αναφέρονται περισσότερο στην πρόοδο της εταιρείας σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη και την επένδυση της εταιρείας που ξεπερνά τα 10 δισ. δολάρια στη δημιουργό του ChatGPT, την OpenAI. Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Microsoft τον Ιούλιο, ο Ναντέλα ανέφερε 50 φορές την τεχνητή νοημοσύνη και το OpenAI. Συζήτησε μία φορά για την Activision και εννέα φορές για το gaming.
«Μπαράζ» εξαγορών
Από τότε που ανέλαβε CEO το 2014, ο Ναντέλα έχει εξαγοράσει το LinkedIn για 26 δισ. δολάρια, τη Nuance Communications για 16 δισ. δολάρια, την εταιρεία κατασκευής βιντεοπαιχνιδιών ZeniMax Media για 7,5 δισ. δολάρια και έβαλε τη Microsoft στο παιχνίδι για άλλες συμφωνίες, όπως το TikTok, το Pinterest και το Discord.
Η Microsoft υπήρξε μακράν η εταιρεία με τις περισσότερες εξαγορές από τους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς. Στα χρόνια που η Ναντέλα είναι επικεφαλής, έκλεισε περισσότερες από 326 συμφωνίες συνολικής αξίας άνω των 170 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Dealogic. Δεύτερη σε αριθμό ήταν η Broadcom, με συμφωνίες αξίας περίπου 150 δισ. δολαρίων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου- περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου ήταν η εξαγορά της VMware το 2022.
Latest News
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων