Η ιδιοκτήρια εταιρία του αεροδρομίου Χίθροου «ανοίγει» την πόρτα για να πουλήσει το μερίδιό της.  Ανώτατο στέλεχος του ισπανικού κολοσσού υποδομών Ferrovial είπε ότι θα εξετάσει τα πλεονεκτήματα των προσφορών εάν οι πλειοδότες «συνεχίσουν να χτυπούν την πόρτα μας».  Οι δηλώσεις του επικεφαλής οικονομικών της Ferrovial, Ερνέστο Λόπεζ Μόζο, έρχονται την ώρα που διατυπώνονται ισχυρισμοί ότι οι αγοραστές ενδιαφέρονται ανεπίσημα για την απόκτηση μεριδίου 25% στο Χίθροου. Ωστόσο, μια ανώτερη πηγή του City είπε ότι «Δοκιμάζουν την αγορά για να δουν ποιος μπορεί να ενδιαφέρεται».

Αεροδρόμια: Η ανάγκη για επανασχεδιασμό – Ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής

Μείωση τελών απο τη Ρυθμιστική Αρχή

Μια μακρά διαμάχη σχετικά με τα τέλη προσγείωσης επιβατών στο Χίθροου έληξε τον Σεπτέμβριο, όταν οι αρχές ανταγωνισμού ενέκριναν προτάσεις από τη Ρυθμιστική Αρχή της αεροπορίας για μείωση των τελών. Οι χρεώσεις θα μειωθούν από 31,57 σε 25,43 λίρες το επόμενο έτος. Η απόφαση δεν ευχαρίστησε ούτε το Χίθροου ούτε τις αεροπορικές εταιρείες, με τους αερομεταφορείς να λένε ότι το αεροδρόμιο ήταν ήδη ένα από τα πιο ακριβά στον κόσμο και ότι οι χρεώσεις πρέπει να μειωθούν περαιτέρω.

Ερωτηθείς εάν το τέλος της διαμάχης σημαίνει ότι η Ferrovial είναι πλέον ανοιχτή στην πώληση των μεριδίων της, ο Ερ. Λοπέζ Μόζο είπε ότι «Είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές εναλλακτικές  όπως και με οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο στο χαρτοφυλάκιο» για να προσθέσει : «Επομένως, εάν μια ευκαιρία συνεχίσει να χτυπά την πόρτα μας, θα την εξετάσουμε βάσει οικονομικής αξίας».

Πάντως, οι παρατηρήσεις ερμηνεύτηκαν από άλλο ανώτερο στέλεχος του City ώς ένδειξη ότι η Ferrovial είναι πλέον ανοιχτή να πουλήσει το μερίδιό της και όπως είπε χαρακτηριστικά «Αν το λέει ο Μόζο, σημαίνει ότι το έχει σκεφτεί προσεκτικά εκ των προτέρων».

Η Ferrovial, που θεωρείται η κινητήρια δύναμη στο Χίθροου, κατέχει την επιχείρηση μαζί με μια ομάδα ξένων επενδυτών από το Κατάρ, τον Καναδά, τη Σιγκαπούρη, την Αυστραλία και την Κίνα. Μια επιλογή εξόδου θα μπορούσε να είναι η Ferrovial να πουλήσει έως και έναν από τους συντρόφους της.

Το Χίθροου έχει αποδειχθεί μια προσοδοφόρα επένδυση για τους μετόχους του, δίνοντάς τους μερίσματα 4 δισεκατομμυρίων λιρών από το 2012 έως το 2020. Η εταιρεία σκέφτεται αν θα προχωρήσει ή όχι στην κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου. Τα σχέδια υποστηρίχθηκαν από το κοινοβούλιο το 2018 αλλά αντιμετώπισαν αντιδράσεις απο περιβαλλοντικές οργανωσεις.  Το Ανώτατο Δικαστήριο στήριξε τελικά τους σχεδιασμούς του Χίθροου αλλά το αεροδρόμιο έβαλε τα σχέδια στο συρτάρι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή