Η ιδιοκτήρια εταιρία του αεροδρομίου Χίθροου «ανοίγει» την πόρτα για να πουλήσει το μερίδιό της. Ανώτατο στέλεχος του ισπανικού κολοσσού υποδομών Ferrovial είπε ότι θα εξετάσει τα πλεονεκτήματα των προσφορών εάν οι πλειοδότες «συνεχίσουν να χτυπούν την πόρτα μας». Οι δηλώσεις του επικεφαλής οικονομικών της Ferrovial, Ερνέστο Λόπεζ Μόζο, έρχονται την ώρα που διατυπώνονται ισχυρισμοί ότι οι αγοραστές ενδιαφέρονται ανεπίσημα για την απόκτηση μεριδίου 25% στο Χίθροου. Ωστόσο, μια ανώτερη πηγή του City είπε ότι «Δοκιμάζουν την αγορά για να δουν ποιος μπορεί να ενδιαφέρεται».
Αεροδρόμια: Η ανάγκη για επανασχεδιασμό – Ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής
Μείωση τελών απο τη Ρυθμιστική Αρχή
Μια μακρά διαμάχη σχετικά με τα τέλη προσγείωσης επιβατών στο Χίθροου έληξε τον Σεπτέμβριο, όταν οι αρχές ανταγωνισμού ενέκριναν προτάσεις από τη Ρυθμιστική Αρχή της αεροπορίας για μείωση των τελών. Οι χρεώσεις θα μειωθούν από 31,57 σε 25,43 λίρες το επόμενο έτος. Η απόφαση δεν ευχαρίστησε ούτε το Χίθροου ούτε τις αεροπορικές εταιρείες, με τους αερομεταφορείς να λένε ότι το αεροδρόμιο ήταν ήδη ένα από τα πιο ακριβά στον κόσμο και ότι οι χρεώσεις πρέπει να μειωθούν περαιτέρω.
Ερωτηθείς εάν το τέλος της διαμάχης σημαίνει ότι η Ferrovial είναι πλέον ανοιχτή στην πώληση των μεριδίων της, ο Ερ. Λοπέζ Μόζο είπε ότι «Είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές εναλλακτικές όπως και με οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο στο χαρτοφυλάκιο» για να προσθέσει : «Επομένως, εάν μια ευκαιρία συνεχίσει να χτυπά την πόρτα μας, θα την εξετάσουμε βάσει οικονομικής αξίας».
Πάντως, οι παρατηρήσεις ερμηνεύτηκαν από άλλο ανώτερο στέλεχος του City ώς ένδειξη ότι η Ferrovial είναι πλέον ανοιχτή να πουλήσει το μερίδιό της και όπως είπε χαρακτηριστικά «Αν το λέει ο Μόζο, σημαίνει ότι το έχει σκεφτεί προσεκτικά εκ των προτέρων».
Η Ferrovial, που θεωρείται η κινητήρια δύναμη στο Χίθροου, κατέχει την επιχείρηση μαζί με μια ομάδα ξένων επενδυτών από το Κατάρ, τον Καναδά, τη Σιγκαπούρη, την Αυστραλία και την Κίνα. Μια επιλογή εξόδου θα μπορούσε να είναι η Ferrovial να πουλήσει έως και έναν από τους συντρόφους της.
Το Χίθροου έχει αποδειχθεί μια προσοδοφόρα επένδυση για τους μετόχους του, δίνοντάς τους μερίσματα 4 δισεκατομμυρίων λιρών από το 2012 έως το 2020. Η εταιρεία σκέφτεται αν θα προχωρήσει ή όχι στην κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου. Τα σχέδια υποστηρίχθηκαν από το κοινοβούλιο το 2018 αλλά αντιμετώπισαν αντιδράσεις απο περιβαλλοντικές οργανωσεις. Το Ανώτατο Δικαστήριο στήριξε τελικά τους σχεδιασμούς του Χίθροου αλλά το αεροδρόμιο έβαλε τα σχέδια στο συρτάρι.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία