«Business as usual» για την Louis Vuitton που ανεξάρτητα από το πώς κινούνται τα μεγέθη των πολυτελών brands της, χτίζει ολόκληρα αστικά τοπία με επίκεντρο τα καταστήματα των σχεδιαστών της.

Η μητρική εταιρεία πολυτελών ειδών LVMH επενδύει δισεκατομμύρια σε ακίνητα, καθώς η στρατηγική της περιλαμβάνει την αγορά παλαιότερων ακινήτων και τη μετατροπή τους σε νέους πόλους έλξης ενδιαφέροντος για διαμονή, ψυχαγωγία και αγορές. Μόνο πέρυσι δαπάνησε πέρυσι 2,1 δισ. δολάρια για την απόκτηση ακινήτων στο Παρίσι ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων.

Chanel: Στο επενδυτικό της ραντάρ κτήριο στην 5η Λεωφόρο του Μανχάταν

Η επένδυση

Η Louis Vuitton Moët Hennessy, υπό την ομπρέλα της οποίας λειτουργούν μερικά από τα πιο γνωστά ονόματα στον χώρο της μόδας, των κρασιών και των αλκοολούχων ποτών, αναδιαμορφώνει παλαιότερες γειτονιές σε όλο τον κόσμο σε πολυτελείς πλατείες και εμπορικά κέντρα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, η μητρική εταιρεία εμπορικών σημάτων όπως η Louis Vuitton, η Dior και η Fendi, καθώς και η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων L Catterton, ποντάρει δισεκατομμύρια στο in-person shopping, αγοράζοντας παλιά εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία και αποθήκες και μετατρέποντάς τα σε κέντρα μικτής χρήσης με επίκεντρο τα εμπορικά τους σήματα.

Meγάλο μέρος της στρατηγικής περιλαμβάνει την αγορά ακινήτων ακόμη και σε ιστορικές γειτονιές – όπως η γειτονιά Pont Neuf στο Παρίσι, για την οποία ιστορικοί έστειλαν αγωγές στην LVMH επειδή ανησυχούσαν για την ακεραιότητα του 150 ετών πολυκαταστήματος La Samaritaine – και τη μετατροπή τους σε εύπορες γειτονιές, συνεργαζόμενοι με αρχιτέκτονες παγκόσμιας κλάσης όπως ο Frank Gehry για την κατασκευή εμπορικών κέντρων.

Η περίπτωση του La Samaritaine

Ένα ιστορικό ορόσημο του 19ου αιώνα, που στεκόταν παροπλισμένο στις όχθες του ποταμού Σηκουάνα για 16 χρόνια, μετατράπηκε εν μέρει σε πολυτελές πολυκατάστημα, εν μέρει σε ξενοδοχείο και πολλά υποσχόμενο να φιλοξενήσει πάνω από δώδεκα εστιατόρια.

Η αποκατάσταση του La Samaritaine, ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ (894 εκατομμύρια δολάρια), από τον γαλλικό όμιλο πολυτελείας, χαρακτηρίστηκε μάλιστα από τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ως «υπέροχο γαλλικό θησαυρό» στα επίσημα εγκαίνια το 2021.

Τοποθετημένο στο γεωγραφικό κέντρο του Παρισιού στη δεξιά όχθη, απέναντι από την παλαιότερη πέτρινη γέφυρα της πόλης, το Pont Neuf, το κτήριο κληρονομιάς διαθέτει εξαιρετική ακίνητη περιουσία κατά μήκος του Σηκουάνα, με το μουσείο του Λούβρου σε μικρή απόσταση πέντε λεπτών με τα πόδια προς τα δυτικά, ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων σε κοντινή απόσταση ανατολικά και το μουσείο σύγχρονης τέχνης από τη Συλλογή Bourse de Commerce-Pinault πέντε λεπτά ευθεία βόρεια.

Η πόλη, η εμπειρία

Ο Michael Burke, επικεφαλής του LVMH Fashion Group, δήλωσε στην Wall Street Journal: «Δημιουργούμε μια πόλη».

«Παίρνουμε κάτι που δεν υπάρχει και όταν τελειώσουμε έχουμε δημιουργήσει ένα κέντρο πόλης με τις οικιστικές, λιανικές και πολιτιστικές πτυχές του», εξήγησε. «Οι περισσότερες από τις μάρκες μας ήταν μάρκες που είχαν περάσει δύσκολες στιγμές. Ακριβώς όπως αυτό το ακίνητο, το αγοράσαμε επειδή ήταν εγκαταλελειμμένο. Σε ερείπια».

Τα «εγκαταλελειμμένα» ακίνητα περιλαμβάνουν περιοχές όπως το Design District του Μαϊάμι, όπου η εταιρεία μετέτρεψε 30 στρέμματα αποθηκών και εγκαταλελειμμένων κτιρίων γραφείων σε έναν πολυτελή χώρο με μουσεία, γραφεία και – φυσικά – ένα κέντρο λιανικής πώλησης. Σε διάστημα 14 ετών, η LVMH και ένας τοπικός εργολάβος ανέλαβαν τετράγωνα της περιοχής των αποθηκών. Τώρα, τα ζητούμενα ενοίκια για χώρους λιανικής στην περιοχή έχουν αυξηθεί κατά 200% από το 2019, ανέφερε η Miami Design District σε ανάρτηση στο blog της, επικαλούμενη την εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων JLL.

Ο Burke εξήγησε και στην εφημερίδα The Journal ότι η εισαγωγή της εταιρείας στον κόσμο των ακινήτων έγινε το 2010, όταν έπεισε τον διευθύνοντα σύμβουλο Bernard Arnault να αναζωογονήσει τη συνοικία αποθηκών στο Μαϊάμι. Η εταιρεία διαθέτει πλέον πολλές τοποθεσίες σε άλλες πόλεις διεθνώς, όπως το Παρίσι και το Μόντρεαλ.

Και ο αντίλογος

O όμιλος είναι ένας από τους πολλούς που δαπανούν δισεκατομμύρια για πολυτελή καταστήματα και εμπειρίες. Η Kering, η εταιρεία πίσω από τις Gucci και Saint Laurent, δαπάνησε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για ένα κτίριο στη Via  Montenapoleone του Μιλάνου.

Η Chanel και η LVMH ενδιαφέρονται επίσης για την αγορά ακινήτων στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης και στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι, ανέφερε η Journal.

Ωστόσο, οι μεγάλης κλίμακας αγορές δεν είναι «βελούδινες».

Στο Παρίσι, όπως ανέφεραν οι New York Times, οι κολοσσοί της πολυτέλειας που αγοράζουν ακίνητα στη συνοικία Marais του Παρισιού συμβάλλουν στον εκτοπισμό επιχειρήσεων μεταναστών με χαμηλό εισόδημα.

«Αυτή ήταν μια πραγματική γειτονιά, με οικογένειες και παιδιά», δήλωσε στους Times ο Amar Sitayeb, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ, για τη συνοικία Marais. «Τώρα, όλα αυτά έχουν εξαφανιστεί».

Η εφημερίδα ανέφερε επίσης ότι οι κάτοικοι του Μόντρεαλ, όπου η εταιρεία έχει ρίξει 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε ένα εμπορικό κέντρο πολυτελείας μικτής χρήσης με την ονομασία Royalmount, ανησυχούν για την επίδραση της ανάπτυξης στο ήδη καθιερωμένο κέντρο της πόλης. Το Royalmount αντικαθιστά μια ιστορική βιομηχανική περιοχή.

Η Global News Canada ανέφερε το 2019 ότι το έργο εκτιμάται ότι θα αυξήσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά 20.000 έως 70.000 αυτοκίνητα ημερησίως. Η Louis Vuitton απάντησε με την κατασκευή μιας πεζογέφυρας που συνδέει το εμπορικό κέντρο με το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών του Μόντρεαλ.

«Χωρίς κατάλληλο σχεδιασμό και χωρίς εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς που έχουν ενσωματωθεί και εφαρμοστεί, είναι σχεδόν σαν συνταγή για χάος», δήλωσε τότε ο δήμαρχος του δήμου Saint-Laurent Borough Alan DeSousa στην Global News.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ουκρανία: Ο πόλεμος στερεί άντρες από το εργατικό δυναμικό – Περιζήτητες οι γυναίκες από τα εργοστάσια
Διεθνή |

Γυναίκες στη χαλυβουργία - Περιζήτητες οι εργαζόμενες στα ουκρανικά εργοστάσια

Η στρατηγική προσλήψεων γυναικών στοχεύει στην αντικατάσταση των ανδρών που πάνε στον πόλεμο, αλλά και των χιλιάδων εργαζομένων που έχουν μετακομίσει σε ασφαλέστερες περιοχές της χώρας