Δώδεκα χρόνια κράτησε η όχι και τόσο θερμή «σχέση» μεταξύ της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (οικογένεια Σεπετά) και της ΕΨΑ (οικογένεια Τσαούτου), αλλά αντί στον «γάμο» χθες κατέληξε στον «χωρισμό».

Η περσινή απόφαση της οικογένειας Τσαούτου να μεταβιβάσει τον έλεγχο της ιστορικής εταιρείας στο επενδυτικό ταμείο SMERemediumCap υπό τον πρώην τραπεζίτη Νίκο Καραμούζη, την οποία οι Σεπετάδες έμαθαν από τα οικονομικά sites και τις εφημερίδες (!), είχε προδιαγράψει λίγο-πολύ τη χθεσινή εξέλιξη.

«Βγαίνει» από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων – Αγοραστής ο Νίκος Καραμούζης

Άλλωστε από την αρχή, δηλαδή από το καλοκαίρι του 2012 όταν η γιαννιώτικη οικογένεια εξαγόρασε το 25% της ΕΨΑ που έως τότε κατείχε η γνωστή εταιρεία λευκαντικών Εύρηκα, οι Βολιώτες αντιμετώπιζαν την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ως ανταγωνιστή. Κάτι που έγινε εντονότερο όταν οι γιαννιώτες λάνσαραν τα δικά τους αναψυκτικά με το σήμα Βίκος το 2014.

Παρότι έγιναν προσπάθειες για συνεργασία δεν ευδοκίμησαν ποτέ με την κάθε μια εταιρεία να προχωρά αυτόνομα.
Κάπως έτσι φθάσαμε στην ανακοίνωση για την πώληση του 25% από την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων στην Αγριά Εμπορική Α.Ε.

Υπενθυμίζεται ότι η Αγριά Εμπορική είναι η εταιρεία που πλέον ελέγχει την ΕΨΑ, με το ποσοστό του SMERemediumCap να φθάνει πλέον στο 87%.

Για την ιστορία να σημειωθεί ότι πέρσι όταν η 100χρονη ΕΨΑ άλλαξε σελίδα ιδιοκτησιακά, η διοίκηση της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων πήρε άμεσα την απόφαση να παραμείνει επενδυτικά στην εταιρεία συμμετέχοντας στην πρώτη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 3,2 εκατ. ευρώ.

Δεν συνέβη το ίδιο στη δεύτερη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 5,1 εκατ. ευρώ, που αποφασίστηκε στη Γ.Σ. της ΕΨΑ στις 26 Μαρτίου εφέτος και «μετά από φιλικές και γόνιμες συζητήσεις», όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του SMERemediumCap, Νίκος Καραμούζης αποφασίστηκε «ότι θα ήταν καλύτερο για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, να ακολουθήσουν ανεξάρτητη επιχειρηματική πορεία, με την αγορά από την SMERC του ποσοστού μετοχικής συμμετοχής της εταιρείας Ηπειρωτικών Εμφιαλώσεων στην ΕΨΑ, έτσι ώστε και οι δυο εταιρείες να υλοποιήσουν απρόσκοπτα τα δικά τους φιλόδοξα σχέδια και στρατηγική ανάπτυξης, χωρίς αμοιβαίες δεσμεύσεις και περιορισμούς, σε ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον».

Η παθητική επένδυση

«Δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδυτές στο σχήμα αυτό» δήλωσε ο πρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Πέτρος Σεπετάς, σημειώνοντας ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στο μεγάλο επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας.

Σε κάθε περίπτωση επικοινωνία μεταξύ των δύο οικογενειών δεν υπήρχε, αναφέρουν όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα. Μάλιστα το είχε πει ξεκάθαρα και ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, marketing director της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιάλωσεων κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης τον Νοέμβριο του 2022, όταν είχε αρχίσει η συζήτηση περί ενδεχόμενης εισόδου επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΨΑ, χαρακτηρίζοντας την επένδυση «παθητική».

Θα (ξανά) συναντηθούμε

Επειδή στις μπίζνες όλα είναι πιθανά, ιδιαίτερη σημασία έχει μια αποστροφή της δήλωσης του Πέτρου Σεπετά, καθώς άφησε ένα παράθυρο μελλοντικής συνεργασίας, λέγοντας ότι η αποεπένδυση από την ΕΨΑ δεν σημαίνει ότι «οι δρόμοι μας δεν θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον».

Δεδομένου ότι ο τωρινός ιδιοκτήτης της ΕΨΑ είναι fund και κάποια στιγμή θα προχωρήσει σε exit ορισμένοι ερμηνεύουν αυτή τη δήλωση ως «υποθήκη» μελλοντικού ενδιαφέροντος από την πλευρά της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων για ολόκληρη την ΕΨΑ. Αυτό όμως μένει να αποδειχθεί στο μέλλον.

Το «αποτύπωμα» των δύο εταιρειών

Το ισχυρό «χαρτί» της γιαννιώτικης εταιρείας παραμένει το νερό, όπου σύμφωνα με τη διοίκηση βρίσκεται στην πρώτη θέση σε επίπεδο μεριδίων, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζουν και τα αναψυκτικά, καθώς οι πωλήσεις τους το πρώτο δίμηνο εφέτος ενισχύθηκαν παρότι η συνολική αγορά εμφανίζεται «καθισμένη». Μάλιστα σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, οι πωλήσεις των αναψυκτικών Βίκος είναι στην πρώτη θέση μετά τα μερίδια που έχουν οι πολυεθνικές (Coca Cola HBC, PepsiCo) με ποσοστό 6,8%.

Από την άλλη πλευρά η ΕΨΑ που πρωταγωνιστεί στην κατηγορία της λεμονάδας, σημείωσε αύξηση τζίρου περί το 20% το 2023, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ενώ έχει καταρτίσει επενδυτικό πλάνο για ενίσχυση των υποδομών και εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις