
Μάχη για την πρωτοκαθεδρία δίνουν έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες στις νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Στις τέσσερις κύριες κατηγορίες πλοίων – bulkers, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου – το βιβλίο παραγγελιών της Κίνας ανέρχεται σε 544 παραγγελίες, με το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 525 παραγγελίες, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv.
Ο οίκος δεν αναφέρεται στο report του με όρους dwt όπου συνήθως υπερτερούν οι έλληνες γιατί εστιάζουν σε μεγαλύτερα πλοία καθώς οι κινέζοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν ανάγκες και στο εσωτερικό εμπόριο ναυπηγούν πολλά πλοία μικρού μεγέθους. Άλλωστε συγκρίνοντας τους υφιστάμενους στόλους των δυο χώρων οι Κινέζοι διαθέτουν πολύ περισσότερα πλοία από τους Έλληνες, αλλά με όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt) η χώρα μας υπερτερεί και παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στο κόσμο.
Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Η Ιαπωνία βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 435 παραγγελίες περίπου 200 περισσότερες από την Σιγκαπούρη που βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον σύμφωνα με την Xclusiv είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ιαπωνικών παραγγελιών περίπου το33% που τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία. (144 πλοία), με τα γιαπωνέζικα να προηγούνται με μερίδιο 40% των ιαπωνικών παραγγελιών (173 από τις 435). Επίσης μερίδιο των Ιαπωνικών παραγγελιών διεκδικούν και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία (81 πλοία) ενώ και τα ναυπηγεία Tsuneishi Cebu (Φιλιππίνες) διαθέτουν 21 παραγγελίες ιαπωνικών bulker και η Huyndai στο Βιετνάμ 16 παραγγελίες ιαπωνικών δεξαμενόπλοιων.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των Ιαπώνων πλοιοκτητών και των κινεζικών ναυπηγείων. Οι ιαπωνικές παραγγελίες προς τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2023 και έχουν ήδη τοποθετήσει 12 νέες παραγγελίες (6 bulkers και 6 gas carriers) τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες