
«Η ελληνική κυβέρνηση συμμερίζεται πλήρως την ανάγκη επίτευξης περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων μέχρι το 2050. Είναι άλλωστε χρέος μας να κληροδοτήσουμε όχι απλά ένα βιώσιμο, αλλά ένα καλύτερο μέλλον στις επόμενες γενιές», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, σήμερα, στο 8ο Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επετείου των 100 ετών από την κυκλοφορία του πρώτου φύλλου της εφημερίδας.
Ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε την ανάγκη υποστήριξης της συνεχιζόμενης διαδικασίας, στο πλαίσιο συνεργασίας με τον IMO και την Ε.Ε, για την ανάπτυξη ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων, που θα οδηγήσουν σε μια ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα. Παράλληλα, παρουσίασε τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας και των λιμενικών υποδομών.
Και πρόσθεσε: «Ο πιο ριζικός μετασχηματισμός που έγινε ποτέ στη ναυτιλία, η σταδιακή μετάβαση σε μια ναυτιλία – και οικονομία γενικότερα – που δεν θα βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα, επιτάσσει να περάσουμε, σταδιακά, από την τρέχουσα αβεβαιότητα σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις. Και θα διασφαλίζει ότι θα αποδώσουν, τα προσδοκώμενα για το περιβάλλον, οφέλη».
Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης
Κλείνοντας, ο κ. Υπουργός υπογράμμισε ότι κύρια προτεραιότητα του Υπουργείου αποτελεί η δραστική αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. «Στόχος μας είναι να εμπεδώσουν οι νέοι μας ότι ακολουθώντας το ναυτικό επάγγελμα, ακολουθούν ένα επάγγελμα κύρους και ταυτόχρονα κοινωνικής και οικονομικής ανταπόδοσης. Να δώσουμε στους Έλληνες ναυτικούς τα εφόδια και τις δεξιότητες για να συνεχίσουμε να κρατάμε την ελληνική ναυτιλία ψηλά. Γι’ αυτό ονομάσαμε τα έτη 2024-2025 «Έτη Ναυτικής Εκπαίδευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο τέλος της εκδήλωσης ο κ. Στυλιανίδης απένειμε τιμητική διάκριση στον Καπετάν Παναγιώτη Τσάκο και στον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, για την σημαντική συνεισφορά τους στον κλάδο της ναυτιλίας και στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες