Έντονη κινητικότητα παρουσιάζει η αγορά της συντήρησης πολεμικών αεροσκαφών στη Γερμανία. Τόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για εξειδικευμένους τεχνικούς στον συγκεκριμένο κλάδο, που εστιάζουν σε αυτόν μεγάλες εταιρείες όπως η Lufthansa Technik, η οποία προσφέρει υπηρεσίες συντήρησης αεροσκαφών στη Γερμανία και στο εξωτερικό. Καθώς παρατηρείται μεγάλη έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών, η εταιρεία αναζητεί μηχανικούς άλλων ειδικοτήτων για να τους μετεκπαιδεύσει, ώστε να εργαστούν ως μηχανικοί αεροσκαφών.
Κάποιοι από τους μετεκπαιδευόμενους προέρχονται από τον κλάδο της συμβατικής αυτοκινητοβιομηχανίας ή των προμηθευτών της που έχουν πλέον λιγότερη ζήτηση, καθώς πληθαίνουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Πώς η Γερμανία προετοιμάζεται για την περίπτωση πολέμου
«Συχνά η Lufthansa Technik αναζητεί στοχευμένα ηλεκτρολόγους μηχανικούς από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας» επισημαίνει στην DW ο Χάινριχ Γκρόσμπονγκαρντ, ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας. «Τα συγκεκριμένα στελέχη έχουν εξαιρετική κατάρτιση και εύκολα μπορούν να μετεκπαιδευθούν σε μηχανικούς αεροσκαφών. Στο παρελθόν κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο».
«Στροφή» στην αμυντική βιομηχανία;
Η ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων στην Ευρώπη, που αποφασίστηκε στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, διανοίγει νέα πεδία δραστηριότητας για πολλές εταιρείες. Έτσι η Lufthansa Technik, η οποία – σύμφωνα με στοιχεία που η ίδια έχει δώσει στη δημοσιότητα – διαθέτει σήμερα 800 πελάτες και απασχολεί πάνω από 20.000 εργαζόμενους, δημιούργησε πρόσφατα την LHT Defense με στόχο να διεκδικήσει μερίδιο στη συντήρηση πολεμικών αεροσκαφών.
«Πριν δέκα χρόνια κάτι τέτοιο ήταν αδύνατον» εκτιμά ο Χάινριχ Γκρόσμπονγκαρντ. «Αν μη τι άλλο, διότι η ενασχόληση με την πολεμική βιομηχανία θα επηρέαζε τη θετική αξιολόγηση της εταιρείας με τις προδιαγραφές του ESG Ranking (Environment, Social, Governance), που αφορούν την οικονομική βιωσιμότητα και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Με αυτά τα κριτήρια η επένδυση στην αμυντική βιομηχανία προκαλούσε αποστροφή…».
Για πολλές δεκαετίες μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την κατάρρευση του ναζιστικού καθεστώτος, ο,τιδήποτε έχει σχέση με την πολεμική βιομηχανία ήταν αξιοκατάκριτο στη γερμανική κοινωνία. Η γερμανική στρατιωτική τεχνολογία μπορεί να είχε μεγάλη ζήτηση στο εξωτερικό, αλλά παρέμενε ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα εντός συνόρων. Αυτό άλλαξε μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις εξαγγελίες της γερμανικής κυβέρνησης για επενδύσεις 100 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων. «Εδώ βλέπουμε ότι η κατάσταση αξιολογείται εκ νέου, άλλωστε ο,τιδήποτε άλλο θα ήταν εκτός πραγματικότητας» λέει ο αναλυτής Χάινριχ Γκρόσμπονγκαρντ.
Οκτώ Boeing για αρχή
Σε ένα πρώτο βήμα θα συντηρηθούν πέντε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου Boeing P-8 Poseidon, τα οποία είχε παραγγείλει το γερμανικό πολεμικό ναυτικό τον Ιούνιο του 2021. Σύμφωνα με τον Γκρόσμπονγκαρντ «πρόκειται κατά βάση για πολιτικά αεροσκάφη Boeing 737, στα οποία έχει τοποθετηθεί στρατιωτικός εξοπλισμός και στα οποία η Lufthansa ήδη διαθέτει σημαντική εμπειρία».
Από οικονομικής άποψης η επένδυση έχει νόημα για τη Lufthansa, που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας στις εγκαταστάσεις συντήρησης στο Αμβούργο, αλλά και για τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις, οι οποίες θα ήταν αναγκασμένες να δαπανήσουν πολύ μεγαλύτερα ποσά, εάν ήθελαν να δημιουργήσουν από το μηδέν ανάλογες εγκαταστάσεις και να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες ποσότητες ανταλλακτικών.
Στα μέσα Μαΐου ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους είχε επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις της Boeing στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Εκτός από τα Boeing Poseidon παρήγγειλε και 60 στρατιωτικά ελικόπτερα τύπου CH-47F Σινούκ, τη συντήρηση των οποίων επίσης θα αναλάβει η θυγατρική της Lufthansa.
Το ίδιο θα γίνει με τα 35 μαχητικά αεροσκάφη τελευταίας γενιάς F-35 της αμερικανικής Lockheed, που έχει παραγγείλει η Luftwaffe, η γερμανική πολεμική αεροπορία. Σε ένα επόμενο βήμα, εκτιμά ο επικεφαλής της LHT Σόρεν Σταρκ, θα μπορούσαν να γίνουν στο Αμβούργο και όλες οι απαραίτητες μετατροπές των Boeing 737 σε αναγνωριστικά αεροσκάφη E-7, τα οποία πρόκειται σύντομα να αντικαταστήσουν τα σημερινά E-3 AWACS (ιπτάμενα ραντάρ και κέντρα διοίκησης) στο ΝΑΤΟ.
Μέχρι το 2030 ο Σταρκ έχει θέσει ως στόχο να αυξηθεί ο τζίρος της LHT από 6,5 σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ και τα κέρδη να υπερβούν τα 1,1 δισ. ευρώ. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το σχέδιο είναι φιλόδοξο, αλλά ρεαλιστικό.
Latest News
Πώς το fast food ωθεί σφίγγει τον κλοιό στην αλυσίδα εστίασης TGI Friday's
Η TGI Friday's είναι μια από τις πολλές αλυσίδες casual-dining που πιέζονται από την εκτίναξη της τάσης για γρήγορο φαγητό
Η Tokyo Metro θα είναι η μεγαλύτερη ΙΡΟ στο Τόκιο την τελευταία εξαετία
Η Tokyo Metro αναμένει να εισαγάγει μετοχές στο χρηματιστήριο του Τόκιο στις 23 Οκτωβρίου.
Τα κέρδη της LVMH βουλιάζουν - Οι τιμές... στο ύψος τους
Η LVMH θα χάσει μακροπρόθεσμα αν βραχυπρόθεμα ακολουθήσει πιο προσιτές προτάσεις κέει ο CFO
Nέα εποχή στις σχέσεις Κίνας-Βρετανίας - Συνεργασία σε εμπόριο και πράσινη ανάπτυξη
Διάθεση αμοιβαίας συνεργασίας εξέφρασαν Βρετανία και Κίνα με επίκεντρο την εμβάθυνση της στρατηγικής επικοινωνίας των δύο χωρών
«Καμπανάκι» Σίσι σε ΔΝΤ και ΕΕ για τα προβλήματα που δημιουργεί ο πόλεμος
Η Αίγυπτος προειδοποιεί ότι το πρόγραμμα του ΔΝΤ εφαρμόζεται κάτω απο «δύσκολες περιφερειακές και παγκόσμιες συνθήκες»
Τι αλλάζει η Κίνα στο καθεστώς εξαγωγής αγαθών και τεχνολογιών «διπλής χρήσης»
Η Κίνα έχει κατηγορηθεί ότι υποστηρίζει την πολεμική προσπάθεια της Ρωσίας στην Ουκρανία παρέχοντάς της αγαθά διπλής χρήσης
Οι BRICS κηρύσσουν τον «πόλεμο» στο δολάριο από το Καζάν [γράφημα]
Η Ρωσία προωθεί επίσης τη δημιουργία ενός θεσμού για να διακανονισμούς ώστε οι χώρες της BRICS να έχουν πρόσβαση στις αγορές της ομάδας
Η Γερμανία διαψεύδει τα περί νόμου αποτροπής εξαγοράς των τραπεζών της
Η Γερμανία αιφνιδιάστηκε από την κίνηση της UniCredit να αποκτήσει μεγάλο ποσοστό στην κρατικά υποστηριζόμενη Commerzbank
Ιαπωνία, Βρετανία, Ιταλία ετοιμάζουν τον διάδοχο του F-2 - Ποιες εταιρείες εμπλέκονται
Ιαπωνία, Βρετανία και Ιταλία συμφώνησαν να δρομολογήσουν τις απαραίτητες ενέργειες για ένα υπερσύγχρονο πολεμικό αεροσκάφος
Ξεπουλά τα... «ασημικά» της η Boeing - To σχέδιο «διάσωσης» της νέας CEO
Η Boeing αναμένει την Τετάρτη την απόφαση των εργαζομένων της αν θα τερματίσουν την απεργία