
Η στροφή των Κινέζων στη Ρωσία και στη Μογγολία για αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα δημιουργεί νέα δεδομένα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου και την ναυτιλία.
Το σιδηρομετάλλευμα, βασικό προϊόν για την παραγωγή χάλυβα, και ο άνθρακας για την ενέργεια, προϊόντα που μεταφέρουν τα πλοία τύπου Capesize μεταφορικής ικανότητας άνω των170.000-180.000 dwt, είναι βασικά εμπορεύματα για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου.
Ναυτιλιακοί γίγαντες: Ποιοι κυριαρχούν στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο
Η αύξηση ή μείωση των φορτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης και συνακόλουθα η πορεία των ναύλων εξαρτώνται κυρίως από τη διάθεση της Κίνας για εισαγωγές καθώς είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας του πλανήτη.
Η ναυτιλία
Η αγορά σιδηρομεταλλεύματος κινείται σε ένα πολύπλοκο τοπίο, με σημαντικούς παράγοντες να επικρατούν, όπως η εξασθένηση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης, η εξέλιξη των περιθωρίων των χαλυβουργείων και η μεταβολή της δυναμικής της προσφοράς που επηρεάζουν τις τιμές, σημειώνουν οι αναλυτές, που έχουν στραμμένη την προσοχή τους στην Κίνα και στην οικονομική τους σχέση με τη γειτονική Μογγολία.
Η αυξανόμενη κυριαρχία της προμήθειας σιδηρομεταλλεύματος από τη Μογγολία με τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με την αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, αναδιαμορφώνει τις εμπορικές ροές και ασκεί καθοδική πίεση στους ναύλους, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Η κατηγορία των πλοίων Capesize παραδοσιακά εξαρτάται από τα φορτία της Αυστραλίας, που χαρακτηρίζονται ως φορτία μεγάλων αποστάσεων λόγω της γεωγραφικής θέσης της Αυστραλίας. Μια μείωση των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία με παράλληλη άνοδο των φορτίων από τη Ρωσία, που είναι πολύ πιο κοντά στη Κίνα, και από τη Μογγολία σιδηροδρομικώς μειώνει πολύ τη ζήτηση για πλοία Capesize.
Αλληλεπίδραση
Επιπλέον, η περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ των διάφορων ποιοτήτων σιδηρομεταλλεύματος, που επηρεάζεται από παράγοντες όπως η περιεκτικότητα σε πυρίτιο και η αποδοτικότητα του κόστους, προσθέτει πολυπλοκότητα στην αγορά.
Καθώς οι χαλυβουργίες βελτιστοποιούν το μείγμα των πρώτων υλών τους, η ζήτηση για συγκεκριμένες ποιότητες είναι πιθανό να αυξομειωθεί, επηρεάζοντας την τιμολόγηση και τα εμπορικά πρότυπα. Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θολές λόγω της αποδυνάμωσης των θεμελιωδών μεγεθών της ζήτησης και της εξελισσόμενης δυναμικής της προσφοράς, σημειώνει ο Xclusiv.
Οι ναύλοι
Πιέσεις στους ναύλους προκαλεί και το αναπτυσσόμενο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Κίνας, Μογγολίας και Ρωσίας, το οποίο σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο πιθανά θα αναδιαμορφώσει το τοπίο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου. Η ταχεία επέκταση της παραγωγής άνθρακα της Μογγολίας, σε συνδυασμό με σημαντικές επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, εκτρέπει σημαντικό όγκο άνθρακα μακριά από τη θαλάσσια μεταφορά.
Η τάση αυτή επιδεινώνεται από τις αυξανόμενες εισαγωγές ρωσικού άνθρακα από το Πεκίνο, οι οποίες, λόγω των μικρότερων αποστάσεων μεταφοράς, θα μειώσουν περαιτέρω τη ζήτηση για πλοία Capesize. Με ένα σημαντικό μέρος του εμπορίου άνθρακα της Αυστραλίας, που παραδοσιακά αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο του τομέα Capesize, να ανακατευθύνεται, ο τομέας αντιμετωπίζει δύσκολες προοπτικές.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών