
«Η ελληνική ναυτιλία είναι ένα παγκόσμιο case study αριστείας, πρωτοπορίας, ανθεκτικότητας και ηγεσίας. Άντεξε και αντέχει σε κάθε πρόκληση και ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε κάθε νέο δεδομένο.Η ναυτιλία μας παρέμεινε και παραμένει η ηγέτιδα».
Αυτό το μήνυμα υπεροχής έστειλε μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η πρόεδρος της, κα. Μελίνα Τραυλού. Παράλληλα ανέδειξε τον ισχυρό ρόλο της ελληνικής στη διαμόρφωση των θέσεων της διεθνούς ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι «είμαστε η εγγυήτρια δύναμη της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε όλες μου τις επαφές με την Ευρώπη, το μήνυμα ήταν και είναι σαφές: ελληνική ίσον ευρωπαϊκή ναυτιλία».
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η έκθεση Ντράγκι και οι θέσεις για τη ναυτιλία
Μάλιστα η πρόεδρος της ΕΕΕ, που αναμένεται να επανεκλεγεί στη θέση αυτή μετά τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών που ακολούθησαν μετά τη συνέλευση, στις οποίες ήρθε πρώτη σε ψήφους, υπογράμμισε τη σημασία της ανάληψης της θέσης του Επιτρόπου των Μεταφορών από Έλληνα, τον Απόστολο Τζιτζικώστα, αλλά και της θέσης της Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από Ελληνίδα, την Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Ακόμη, πρόσθεσε ιδιαίτερα θετική είναι για τον κλάδο η έκθεση Ντράγκι, που ασπάζεται πολλές από τις θέσεις της Ένωσής μας σχετικά με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας.
Επιπλέον, τις προηγούμενες ημέρες, παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο Von der Leyen το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «η Πυξίδα της Ανταγωνιστικότητας», το οποίο υιοθετεί τις οριζόντιες συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι και, κυρίως, αναφέρει την ανάγκη δημιουργίας μιας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Στρατηγικής, αναγνωρίζοντας, για πρώτη φορά, τον ρόλο του κλάδου μας για το μέλλον της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Η μεγάλη αλλαγή στην Ευρώπη υπέρ της ναυτιλίας, είναι πλέον εμφανής» τόνισε η κα. Τραυλού και συμπλήρωσε ότι είναι «μια πραγματικότητα που καταγράφεται με την ευρεία αποδοχή του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας, αλλά και με την συνειδητοποίηση ότι το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι άρρηκτα συνυφασμένο με την ανταγωνιστικότητά της, ειδικά, στο σύγχρονο περιβάλλον, όπου οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις, οι εμπορικές αντιπαραθέσεις και οι έντονες τάσεις προστατευτισμού εντείνονται στον πλανήτη».
Οι αριθμοί που ζαλίζουν
Τα νούμερα που αφορούν την ελληνική ναυτιλία είναι αποκαλυπτικά, σύμφωνα με την κα. Τραυλού.
Μιλώντας με αριθμούς, η Ελλάδα μας, το 0,1% του πληθυσμού του πλανήτη και το 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ελέγχει πάνω από το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Καταρχάς, συνέχισε, ο στόλος μας έφτασε τα 5.700 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων μας, αυξήθηκε κατά 65%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου orderbook.
Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγούμε 589 πλοία, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους.
Όσον αφορά στην ποιοτική μας υπεροχή, αποτυπώνεται, πρόσθεσε η Πρόεδρος, στις επενδύσεις μας, τόσο σε νέα πλοία, όσο και σε νέες τεχνολογίες. Ο στόλος μας, καταρχάς, πρωταγωνιστεί στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου μας.
Όλα αυτά τα επιτεύγματα όπως είπε η κα. Τραυλού «κόντρα στον ευρύτατο, άνισο, πανίσχυρο ανταγωνισμό, που απλώνεται από την Ανατολή, μέχρι τη Δύση, σε διαφορετικές μορφές. Από κρατικές ναυτιλίες, έως μεγάλους πολυεθνικούς, επιχειρηματικούς ομίλους».
Η πράσινη μετάβαση
Αναφερόμενη στο κομβικό θέμα της «πράσινης μετάβασης» της ναυτιλίας η πρόεδρος της ΕΕΕ εστίασε στο γεγονός ότι για πρώτη φορά «βρισκόμαστε, κοντά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς λύσης. Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ 50 Κρατών Μελών του ΙΜΟ, για πρόταση υιοθέτησης ενός ανεξάρτητου οικονομικού μέτρου, που θα βασίζεται σε μηχανισμό τύπου συνεισφοράς. Δηλαδή, ένα levy στο καύσιμο, έχοντας αποφύγει άλλες προτάσεις, που ακολουθούσαν το πρότυπο του Ευρωπαϊκού ETS.
Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί τον στόχο μας να διασφαλιστεί, με διάταξη παγκόσμιας εφαρμογής, ότι όλα τα κόστη συμμόρφωσης θα μετακυλήσουν στον commercial operator».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών