Την άμεση σύγκληση έκτακτου συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με θέμα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των ναυτικών στην Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα, ζήτησε σήμερα η Ελλάδα, λόγω της εντεινόμενης κρίσης στην Ουκρανία εξαιτίας της Ρωσικής εισβολής.
Η χώρα μας ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετική πρωτοβουλία της γαλλικής Προεδρίας της Ε.Ε. Στην πρωτοβουλία προσχώρησαν ακολούθως και άλλα κράτη της Ε.Ε. και συγκεκριμένα η Ιταλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Μάλτα. Αντίστοιχο αίτημα υπέβαλαν και άλλα κράτη, εκτός Ε.Ε. μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
Η κατάσταση σε Μαύρη Θάλασσα και Αζοφική
Όπως είναι ήδη γνωστό στην Μαύρη Θάλασσα και στην Αζοφική Θάλασσα έχουν αναπτυχθεί πολλές μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας.
Η Ουκρανία έχει ανακοινώσει ήδη από τις 25 Φεβρουαρίου κλείσιμο των λιμανιών της για την εμπορική ναυσιπλοΐα και δεν επιτρέπει απόπλου των πλοίων που πραγματοποιούσαν φορτοεκφόρτωση, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα.
Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί τέσσερις επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, σε τρεις εκ των οποίων τραυματίστηκαν ναυτικοί.
Οι ενέργειες Πλακιωτάκη
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης επικοινώνησε σήμερα εσπευσμένα με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ ΚίτακΛιμ προς τον οποίο υπογράμμισε ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στις θαλάσσιες περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Αζοφικής Θάλασσα επιβάλλουν την άμεση σύγκληση του Συμβουλίου του Οργανισμού για την εξέταση του θέματος.
Ταυτόχρονα ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία με την Γαλλία στο μείζον αυτό θέμα και εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίηση του για την άμεση ανταπόκριση πολλών κρατών στην πρωτοβουλία έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου του ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τον Υπουργό οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην κρίση της Ουκρανίας και έχουν στενή επαφή με τους πλοιάρχους των Ελληνικών και Ελληνόκτητων Πλοίων στα οποία υπηρετούν Έλληνες ναυτικοί και βρίσκονται στην Μαύρη Θάλασσα.
Κοινή πρωτοβουλία Ελλάδας-Γαλλίας
Η κοινή πρωτοβουλία της Ελλάδος με την Γαλλία η οποία προεδρεύει αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατατείνει στο να κινητοποιηθεί άμεσα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ώστε να αναλάβει δράση για την προστασία της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Το γεγονός πως πολλά κράτη σπεύδουν να συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία δικαιώνει την ελληνική πρωτοβουλία και καταδεικνύει την άμεση ανάγκη να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των ναυτικών μας και των πλοίων.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία