Σταδιακά η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συντάσσεται με την θέση ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι υπεύθυνοι να πληρώσουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Τελευταίο παράδειγμα η BΙMCO, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές οργανώσεις του πλανήτη που έρχεται κοντά στη θέση των ευρωπαίων (Ecsa) και Ελλήνων πλοιοκτητών (Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών) ο οποίοι έχουν προτείνει και αυτό έχει γίνει δεκτό από την ΕΕ το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα να μετακυλισθεί στους εμπορικούς φορείς (ναυλωτές) και όχι στους πλοιοκτήτες.
Στη σχετική ανακοίνωση της η BIMCO αναφέρει ότι η αντιμετώπιση των εμποδίων στη μετάβαση μπορεί να είναι το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο δρόμο της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Καθώς το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να αλλάζει, η BIMCO υποστηρίζει την Αρχική Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και το όραμα και τους στόχους της, αλλά πιστεύει ότι απαιτείται περισσότερη φιλοδοξία. Ως εκ τούτου, η BIMCO υποστηρίζει τον στόχο του καθαρού μηδενικού άνθρακα για τη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα. Η BIMCO καθιστά σαφές ότι το εμπορικό μέρος μιας σύμβασης ναύλωσης, που είναι υπεύθυνο για τον καθορισμό της ταχύτητας και της διαδρομής ενός πλοίου θα πρέπει επίσης να φροντίζει για τα δικαιώματα εκπομπών ή πιστώσεις στο πλαίσιο ενός μέτρου που βασίζεται στην αγορά (MBM).
Πιστεύουμε ότι στην περίπτωση ενός χρονοναυλοσύμφωνου, αυτή η ευθύνη πρέπει να βαρύνει τον ναυλωτή και στο πλαίσιο μιας ναύλωσης ταξιδιού, θα πρέπει να είναι με το μέρος που δεσμεύει το πλοίο στη ναύλωση ταξιδιού, λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανακοίνωση της είχε χαιρετήσει την έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή κ. Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55», η οποία λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.
Η ΕΕΕ, τονίζονταν στην ανακοίνωση, εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην bulk/tramp ναυτιλία, που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό τομέα του ναυτιλιακού κλάδου, μεταφέροντας το 85% περίπου του συνόλου των τονομιλίων φορτίων παγκοσμίως. Στην bulk/tramp ναυτιλία οι ναυλωτές είναι κατά κανόνα οι commercial operators, όπου χιλιάδες ναυτιλιακές κυρίως Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ανταγωνίζονται υπό συνθήκες σχεδόν απόλυτου ανταγωνισμού και όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν καθορίζουν τις τιμές μεταφοράς (price takers). Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό οι ναυλωτές, ως commercial operators των πλοίων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Latest News
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός